-
Data: 2010-05-15 16:38:16
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
news:8e9febb1-c7da-47d5-9328-fbef9459e80e@h11g2000vb
o.googlegroups.com...
>> >> Nie wiem dlaczego te ciut powyżej 2k obrotów Cię powstrzymuje?
>> >> Jak na 5 tym biegu będziesz miał 1700 lub 1800 to będzie OK dla
>> >> toczenia się po równym, a jak będziesz chciał przyspieszyć to
>> >> redukcja.
>>
>> > Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na
>> > tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000,
>>
>> Sorry, ale nie wierzę że w Twoim aucie różnica pomiędzy 4 i 5 biegiem
>> to 50% przełożenia... Zwykle różnica pomiędzy tymi biegami jest
>> nieznaczna i przełączenie z 4 @ 1500rpm na 5 daje np. 1400-1450 rpm
>> a nie 1000 rpm. Sprawdź to lepiej jeszcze raz w swoim aucie, bo
>> na pewno nie jest ono wyjątkowe.
>
> Nie wiem czy jest wyjątkowe (Forek Diesel), podałem odczyty z
> zegarów :) Po tym jak napisałem jeszcze raz sprawdziłem.
> Nie wiem jak przeliczyłeś, że między 4 i 5 jest 50% - możesz zapodać?
Przy tej samej prędkości samochodu różnica rpm przy różnych biegach
zależy *wyłącznie* od różnic przełożenia między tymi biegami.
Ty masz przy 60km/h 1000 rpm na piątym biegu a 1500 rpm na 4 biegu,
stąd mi wyszło 50% przyrostu rpm.
Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)
>> > spada
>> > moment i robi się niebezpiecznie bo nie można przyśpieszyć, a szybkie
>> > hamowanie grozi zgaszeniem silnika i nie można zrobić hamuj-gaz :).
>> > Redukcja trwa dłuuuuugoooo za długo w sytuacji krytycznej :)
>> > Poza tym staję się zawalidrogą, a wyznaję zasadę, że nie tylko ja na
>> > drodze i nie najważniejszy mój portfel :)
>>
>> Wiesz, jak Ty chcesz jechać na trasie na czwórce to sobie jedź - nikt
>> Ci nie broni... Ja Ci tylko mówię że to nie jest uzasadnione - wszyscy
>> jadą na najwyższym biegu gdy auto osiągnie te 50-60km/h i już
>> przestało przyspieszać. Piątka w zupełności wtedy wystarcza wszystkim.
>
> Przypominam: mówimy o jeździe w mieście - światła, skrzyżowania, spory
> ruch itd. Taka jazda jaką sugerujesz jest moim zdaniem niebezpieczna,
> wnerwia współużytkowników drogi i zabija silnik (zbyt niskie obroty -
> tak na 100% to nie jestem pewien czy zabija, ale było to prawdziwe w
> silnikach starszej generacji tak coś lata '90)
Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
jest totalną przesadą.
Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
z Twojego przykładu? Czy jest dla mnie jakakolwiek różnica czy masz
te 60km/h na 5 czy na 4 biegu? Dla mnie istotne jest czy jedziesz 60
czy 30 - to jest dla mnie istotna różnica, nie to na jakim biegu trzymasz
auto...
Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.10 18:51 J.F.
- 15.05.10 20:03 Pszemol
- 15.05.10 23:39 arek.pp
- 17.05.10 22:16 jacek2v
- 17.05.10 22:30 jacek2v
- 17.05.10 22:36 jacek2v
- 17.05.10 23:28 arek.pp
- 18.05.10 00:46 Filip KK
- 18.05.10 01:07 Filip KK
- 18.05.10 18:59 jacek2v
- 18.05.10 20:55 arek.pp
- 18.05.10 21:13 Tomek Kańka
- 20.05.10 11:03 jacek2v
- 21.05.10 08:39 MarcinJM
- 22.05.10 19:40 jacek2v
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg