  • Data: 2010-05-15 20:03:43
    Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:s4itu5971jn36ks87lf7psb6qc7pu5h9e0@4ax.com...

    > Ja kiedys sprawdzalem fiata.
    > przy 40km/h na V biegu benzyna trzesie i nie ciagnie, a JTD tylko nie
    > ciagnie :-)

    Jakiego fiata?
    Bo polonez spokojnie mógł toczyć się na piątce 40-45km/h pusty
    z kierowcą tylko - przy równej pracy silnika, bez męki zaworów itp.
    Oczywiście jak chciałeś zacząć przyspieszać to musisz dać redukcję na 4.

    > A Ty nie masz automata ?

    Mam teraz specjalną skrzynkę którą można przełączyć na ręczną...
    Ale akurat w tamtym zdaniu mówiłem o jeździe po Krakowie,
    "zwyczajnymi" autami, nie o jeździe w USA swoim autem.

    Nawiasem mówiąc automaty właśnie trzymają auto cały czas na
    najwyższym biegu co ma "overdrive" (czyli przełożenie w którym
    osie/koła kręcą się szybciej niż kręci się wał silnika). Zwykle jest to
    4 bieg w typowych automatach małych aut.
    No chyba że nabierasz prędkości wtedy automat robi ci redukcję.

    > Niezle autostrady macie w tej Ameryce.

    Mówiłem o Krakowie... Nie mów mi że z Czarnowiejskiej na Mateczny
    całą trasę przez Aleje zapylasz na 4 biegu jak nie ma korków? Nie uwierzę.

    > Choc w sumie i u nas sie zdarzaja drogi na ktorych jedzie sie ponad
    > 70, piatka wtedy w sam raz.

    Tym bardziej mit o tym że piątki w mieście sie nie używa jest tylko mitem.

    > Dopoki jedziesz 60 to zadnego. Jak mozna/trzeba przyspieszyc to juz
    > zaczyna obchodzic. Np moglibyscie wyprzedzic obaj, ale miescisz sie
    > tylko ty ..

    Nie mówimy o wyprzedzaniu tylko o swobodnym toczeniu się:
    utrzymaniu stałej prędkości dojazdowej na 5 biegu...
    Rozpędzam auto do określonej prędkości na niskich biegach
    a jak osiągnie już prędkość jaka mi odpowiada wrzucam 5-tkę.

    Zaraz mnie ktoś zapyta dlaczego zachęcam do jazdy na 5 biegu
    pod 7' górkę obładowany bagażami na wyjazd na wakacje???

    > Bo masz doswiadczenia z co najmniej czterolitrowymi :-)

    Bzdura. Mam doświadczenia z maluchem 650cc i jazdą na 4 biegu,
    mam doświadczenia z polonezem 1600cc i jazdą na 5 biegu,
    jakimś cinqecento i jazdą na najwyższym biegu (co on tam miał?)
    mam doświadczenia z fiatem pandą i spokojną jazdą na 5 biegu,
    również (choć krótko) citroenem C4 i spokjną jazdą na piątce.
    Notorycznie, bez żadnych problemów jeżdzę po Krakowie na
    najwyższym biegu i nie mam z tym żadnych problemów.
    Również z nissanem sentra 1600cc i jazdą na 5 biegu po USA.
    O jeździe Acurą z 3,5 litrowym silniku nie będę wspominał bo
    to "ciut" inna klasa auta, rzeczywiście :-)