eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy. › Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Data: 2010-05-14 20:51:32
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: jacek2v <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 6 Maj, 13:37, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >
    > news:c96e3c02-c323-4d4d-b2f5-d0264d96704f@s29g2000yq
    d.googlegroups.com...
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On 4 Maj, 14:26, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > >> "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >
    > >>news:1a8d172a-a873-4fd4-8341-2c7e601ee86b@a34g2000
    yqn.googlegroups.com...
    >
    > >> >> Ja to w pełni rozumiem i znam człowieka starszej daty ktory
    > >> >> "wychował się" na maluchu i przesiadł się na coś lepszego
    > >> >> i strasznie auto kaleczy... Nigdy 5 biegu w mieście nie używa,
    > >> >> większość krótkich tras robi na dwójce, czasem trójce bo mu
    > >> >> się wydaje że wyższy bieg to za szybko auto jeździ...
    >
    > >> > Ja też nie używam 5 biegu w mieście, bo tam nie wolno jeździć ponad 80
    > >> > - przeważnie :)
    > >> > U mnie na 4 biegu przy 80 jest ciut powyżej 2k obrotów :) - może ten
    > >> > człowiek też ma samochód o podobnej charakterystyce?
    >
    > >> Nie wiem dlaczego te ciut powyżej 2k obrotów Cię powstrzymuje?
    > >> Jak na 5 tym biegu będziesz miał 1700 lub 1800 to będzie OK dla
    > >> toczenia się po równym, a jak będziesz chciał przyspieszyć to redukcja.
    >
    > > Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na
    > > tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000,
    >
    > Sorry, ale nie wierzę że w Twoim aucie różnica pomiędzy 4 i 5 biegiem
    > to 50% przełożenia... Zwykle różnica pomiędzy tymi biegami jest
    > nieznaczna i przełączenie z 4 @ 1500rpm na 5 daje np. 1400-1450 rpm
    > a nie 1000 rpm. Sprawdź to lepiej jeszcze raz w swoim aucie, bo
    > na pewno nie jest ono wyjątkowe.

    Nie wiem czy jest wyjątkowe (Forek Diesel), podałem odczyty z
    zegarów :) Po tym jak napisałem jeszcze raz sprawdziłem.
    Nie wiem jak przeliczyłeś, że między 4 i 5 jest 50% - możesz zapodać?

    >
    > > spada
    > > moment i robi się niebezpiecznie bo nie można przyśpieszyć, a szybkie
    > > hamowanie grozi zgaszeniem silnika i nie można zrobić hamuj-gaz :).
    > > Redukcja trwa dłuuuuugoooo za długo w sytuacji krytycznej :)
    > > Poza tym staję się zawalidrogą, a wyznaję zasadę, że nie tylko ja na
    > > drodze i nie najważniejszy mój portfel :)
    >
    > Wiesz, jak Ty chcesz jechać na trasie na czwórce to sobie jedź - nikt
    > Ci nie broni... Ja Ci tylko mówię że to nie jest uzasadnione - wszyscy
    > jadą na najwyższym biegu gdy auto osiągnie te 50-60km/h i już
    > przestało przyspieszać. Piątka w zupełności wtedy wystarcza wszystkim.

    Przypominam: mówimy o jeździe w mieście - światła, skrzyżowania, spory
    ruch itd. Taka jazda jaką sugerujesz jest moim zdaniem niebezpieczna,
    wnerwia współużytkowników drogi i zabija silnik (zbyt niskie obroty -
    tak na 100% to nie jestem pewien czy zabija, ale było to prawdziwe w
    silnikach starszej generacji tak coś lata '90)

    Pzdr.
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: