  • Data: 2010-05-17 22:16:18
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: jacek2v <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Maj, 16:38, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Przy tej samej prędkości samochodu różnica rpm przy różnych biegach
    > zależy *wyłącznie* od różnic przełożenia między tymi biegami.
    > Ty masz przy 60km/h 1000 rpm na piątym biegu a 1500 rpm na 4 biegu,
    > stąd mi wyszło 50% przyrostu rpm.

    1."Coś ok." nie znaczny dokładnie. Czy kiedykolwiek widziałeś zegar
    obrotów silnika w jakimkolwiek samochodzie?:) - pytanie retoryczne,
    nie odpowiadaj :) Dodaj sobie błąd pomiarowy +/-10% i masz ukochane
    30% :) Co właściwie nie było tematem dyskusji :)
    2. Wracając do tematu: niestety ze strony subaru zniknął wykres z
    przełożeniami, ale mogę zacytować instrukcję:
    Rekomendowane przez producenta prędkości (kiedy zmieniać na następny
    bieg):
    1:do 24km/h, 2:do 40km/h, 3:do 64km/h 4:do 72km/h 5:do 80km/h
    Czyli zalecają 5 między 72 a 80km/h - nie znają się szczawiki :)
    Maksymalne prędkości (wg producenta):
    1: do 38km/h, 2:do 79km/h 3:do 123km/h, 4:167km/h 5:207km/h
    6:nieskończoność - no tu jest naprawdę ciekawie :) - dodam, że
    maksymalna prędkość wg dokumentacji to bodajże 187km/h :)
    3.Jakby nie patrzeć coś 60km/h, a tym bardziej 50km/h to na 5 chyba
    trudno?

    > Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h  :-)
    4.Ciekawe - zapodaj.

    > Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
    > używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
    > trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
    > Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
    > jest totalną przesadą.

    5.Nie pisałem o 3 biegu. Przesadą i egoizmem jest jazda na 5 i wyżej.

    > Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
    > usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
    > drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
    > z Twojego przykładu? Czy jest dla mnie jakakolwiek różnica czy masz
    > te 60km/h na 5 czy na 4 biegu? Dla mnie istotne jest czy jedziesz 60
    > czy 30 - to jest dla mnie istotna różnica, nie to na jakim biegu trzymasz
    > auto...
    6.Nie wiem jakie masz auto, ale w takich "popularnych" przyśpieszenie
    na 5 biegu jest bardzo słabe - wyprzedzanie trwa długo i przez to jest
    niebezpieczne - np. dlatego, że dłużej jesteś w "martwej strefie".
    Każde szybkie wciśnięcie hamulca powoduje zgaszenie silnika - nie ma
    czasu na wciskanie sprzęgła. Ja miałem takie sytuacje i wierz mi
    człowiek robi się naprawdę mokry jak mu zgaśnie silnik i w panice
    próbuje odpalić samochód, a tu leci z tyłu tir ....

    > Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
    > z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...
    Jak już pisałem nie wiem czy dotyczy to nowych silników. Kiedyś mowa
    było o tym, żeby zbyt długo silnik nie pracował poniżej 1500obr/min,
    ponieważ wtedy zawory nie zawsze się obracają i przez to szybciej się
    "wypalają".
    Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, że
    branie oleju może być związanie z trzymaniem silnika na zbyt niskich
    obrotach.

    Pzdr.
    Jacek