  • Data: 2023-05-16 16:13:46
    Temat: Re: Biały LED
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 May 2023 15:05:26 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Mało znaczna, znaczy 10% straty przy MEGAMOCY w sensie widoczności.

    Teoretycznie to calkiem sporo mocy, jak niebieski przerabiasz na
    czerwony.

    > Na działce wystawiłem sobie taką niebieską diodę migającą.
    >
    > Chciałem uzyskać efekt "prewencji" w sensie, że ma ją być widać z 50m,
    > kiedy mam włączony alarm.
    >
    > Widać ją z KILOMETRA w linii prostej/w nocy. Sąsiad, który mieszka
    > właśnie kilometr dalej, kiedyś mnie zaczepił...co tam mam bo mu mruga w
    > pokoju przez szybę :D Przyszedł w dzień na działkę specjalnie, żeby
    > zobaczyć i oczywiście nie uwierzył, pomimo iż widział tą diodę z 10cm.
    >
    > Poszedłem w nocy i rzeczywiscie widać ją z kilometra :D

    Fakt - "walą po oczach" te niebieskie diody, tylko tez ciekaw jestem
    dlaczego. To nie jest kolor, przy ktorym oko jest najczulsze
    (przy żółto-zielonym jest), czyli wychodziłoby, ze wydajnosc LED
    wielka ... ale inne kolory tez sie chyba przez te 2 wieki poprawiły ?

    J.