  • 51. Data: 2009-08-04 10:03:04
    Temat: Re: Beton stezal i zrobil sie twardy
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    Janko Muzykant wrote:
> [...]
    > możliwości fotografowania, w szczególności af jest coraz słabszy,
    > dynamika coraz mniejsza, tylko ff daje radę cokolwiek odwzorować, każdy
    > następny megapiksel to cofka technologiczna, chyba już żaden obiektyw
    > nie trafia w punkt, następny model też będzie spieprzony, a w ogóle to
    > kiedyś były aparaty...
    >
    > To jakieś przesilenie letnie czy degradacja branży? Gdzie są posty, w
    > którym jakiś posiadacz najtańszego lustra z kitem pisze, że ma wspaniały
    > sprzęt, którym wreszcie może wszytko... bo właśnie tak jest, choć
    > pisanie takich rzeczy jest straszliwie niemodne.

    OK, dopiszę się jako raczej zadowolony ;) Obecnie użuwam głównie 2
    aparatów: Canona A650IS i Pentaksa *istDS z pewną ilością szkieł. Z
    Canona jestem zadowolony bardzo, przeszkadzają tylko praktyczna
    niemożliwość manualnego ostrzenia i nienajładniejszy bokeh. Z Pentaksa w
    sumie nieco mniej - gównie wkurza mało czuły AF i błędy na bocznych
    czujnikach. I tu nie marudzę bez sensu, ponieważ np. MZ-5n miał AF o
    niebo lepszy (porównywałem).

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 52. Data: 2009-08-04 12:47:56
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Tue, 04 Aug 2009 10:46:26 +0200, Zegarmistrz wrote:

    > Brawo, brawo!
    > Witam kolejnego zadowolonego fotoamatora!

    Może i zadowolony, ale potwierdza tezę z którą dyskutuje Janko -
    nowsza generacja sprzętu może być tylko gorsza :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 53. Data: 2009-08-04 14:22:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zegarmistrz wrote:

> [...]
    > A na koniec obrażasz mnie czepiając się mojej inteligencji.
    > Uważasz, że podstawą zadowolenia jest posiadanie sprzętu za
    > ...dziesiąt tysięcy i publikacja w National Geographic?
    > Cieszą mnie zdjęcia mojej rodziny w rozmiarze 10x15, pająk 30x40 i
    > parę innych drobiazgów.
    > Jestem zadowolony bo moja siostra poprosiła o zdjęcia żeby pokazać je
    > w pracy.
    > A współpracowniczki mojej żony dają je sobie na pulpit w komputerach.
    > Zwykły sprzęt i małe sukcesy też mogą dawać wiele satysfakcji. Czego i

    czy wiesz co to jest żart?

    "pokasz fotkę" to żart, celowe użycie ortografii internetowej

    nie kumasz tego ziom? :)

  • 54. Data: 2009-08-04 14:25:41
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" napisał w wiadomości

    > Może i zadowolony, ale potwierdza tezę z którą dyskutuje Janko -
    > nowsza generacja sprzętu może być tylko gorsza :-)

    Jak wszystko. W takim zdegenerowanym świecie żyjemy niestety.
    A właściwie nie wiem, czemu miał bym być niezadowolony :) Zdjęcia wychodzą
    fajne, aparat fajnie mi się obsługuje.. Czego więcej chcieć?

  • 55. Data: 2009-08-04 19:00:45
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Marek Dyjor pisze:
    (...)
    > czy wiesz co to jest żart?
    >
    > "pokasz fotkę" to żart, celowe użycie ortografii internetowej
    >
    > nie kumasz tego ziom? :)

    Joł, joł kumam... ale powoli, stary jestem ;-)

    A zadowolenia z fotografowania i tak życzę :-)
    Pozdrawiam!

  • 56. Data: 2009-08-04 19:13:13
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    >[...] Skoro zenit to dla Ciebie bardzo dobrze, to bez problemu o wiele
    >lepszy efekt osiągniesz za pomocą lupki (bo dzisiaj wizjery maławe) +
    >dobrej matówki (chociażby "M"). Zenit to akurat miał jeden z gorszych
    >wizjerów wśród lustrzanek (ciemne to jak nieszczęście!).
    >[...]

    Zależy który Zenit. Akurat ten XP o którym pisał przedpiszca faktycznie
    wizjer miał beznadziejny, ale były też Zenity z całkiem niezłymi wizjerami.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 57. Data: 2009-08-04 19:17:38
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:
> [...]

    > Może i zadowolony, ale potwierdza tezę z którą dyskutuje Janko -
    > nowsza generacja sprzętu może być tylko gorsza :-)

    Obawiam się, że Janko "cytuje" wypowiedzi grupowiczów na temat sprzętu
    foto.
    To nie dobre, tamto nie dobre, poprzedni model był lepszy a to a tamto.
    Odpowiedzi na temat "fotki ze spaceru" są następujące: gdybyś używał
    Canona (Nikona, Pentaxa, Olimpusa i.t.p.) zdjęcia wyglądały by lepiej a
    jak ćwoku jeden kupiłeś Sony to już Ci nic nie pomoże
    Nikt nie napisze: jak na lustrzankę konsumencką z kitowym obiektywem, to
    efekt jest fajny/taki sobie/słaby, mogłeś skadrować tak, naświetlić siak
    i.t.d.
    Faktem jest też to, że z lektury Waszych tekstów nie jedną ciekawostkę
    wyniosłem :-)
    Pozdrawiam!

  • 58. Data: 2009-08-04 19:19:42
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Ajgor" <n...@...pl> napisał:

> [...]
    >wszedzie mam wrazenie,
    > ze caly swiat prtzeszedl na jakąś nową ekonomię pod haslem "totalnych
    > oszczędności" A na czym się oszczędza najlatwiej?
    > Oczywiscie na jakosci. Co bys nie wzial do reki, to taka tandeta, ze
    > rzygac sie chce. I najgorsze, ze tak sie dzieje na calym swiecie.
    > Nie ma dokąd spieprzac.
    > Dzis juz nikt nie zdobywa klienta jakoscią. Dzis klienta wszyscy maja w
    > dupie, bo wiadomo, ze i tak przyjdzie i kupi, bo nie ma wyjscia.
    > Dzis nie zdobywa sie klienta, tylko temu co przyjdzie wciska sie tanią

    Dziwisz się? Na co zwraca uwagę klient przychodząc do sklepu? Wyrób ma być
    tani, ładny i mieć dużo bajerów. Jakości czy trwałości klient nie jest w
    stanie ocenić przed zakupem - to wyjdzie dopiero po pewnym okresie
    użytkowania. A jeśli chce się utrzymać niską cene pakując dużo bajernych
    (często w sumie zbędnych, ale ładnie wyglądających w reklamach) funkcji, to
    na czymś trzeba zaoszczędzić. Oszczędza się wiuęc na materiałach, stosuje
    jak najtańsze technologie i... w efekcie mamy to co mamy - ładnie
    błyszcząca, bajerną tandetę.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 59. Data: 2009-08-04 19:19:53
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    slaweks wrote:
    > Mam D80. Więc (wydaje mi się), że wymiana matówki ani łatwo ani tanio.

    Nie wiem ile kosztuje oryginalna matówka do D80, ale nawet jak byś sobie
    miał sam wyciąć to nie jest to jakiś astronomiczny koszt.

    > Ale w porównaniu do D80 Zenit daje większe szanse na zrobienie
    > ostrego zdjęcia bez AF niż w D80.

    W czasach AF wizjer widać zszedł na dalszy plan, dalej jednak możesz
    dokupić lupkę (powiększyć wizjer) i matówkę (nawet na taką jak w zenicie!).

    > Nawet jeśli jest jest ciemniej (no
    > jest ciemniej).

    Jak wsadzisz szkiełko powiększające i do tego jeszcze lepszą matówkę, to
    też się zrobi ciemniej. Ciągle będzie jednak lepiej od zenita.

    d.

  • 60. Data: 2009-08-04 19:46:30
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    dominik pisze:

    > Nie wiem ile kosztuje oryginalna matówka do D80, ale nawet jak byś sobie
    > miał sam wyciąć to nie jest to jakiś astronomiczny koszt.

    Jeśli są zainteresowani, to mam taką z klinem i mikrorastrem na zbyciu
    (D200/D80/D90), praktycznie nieużywana, powiedzmy że 100 złotych. Sorry za wtręt.