  • 41. Data: 2009-08-03 20:19:31
    Temat: Re: Beton stezal i zrobil sie twardy
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > jeśli twoja inteligencja jest tak lotna jak to co teraz zaprezentowałeś
    > to nie powinieneś robić zdjęć.

    Zastanów się trochę. Założyciel wątku pyta o osoby zadowolone ze swojego
    sprzętu. Odpisuję, że jestem zadowolony i motywuję to. Ty chcesz
    obejrzeć moje zdjęcia pomimo, że napisałem "do szuflady".
    A na koniec obrażasz mnie czepiając się mojej inteligencji.
    Uważasz, że podstawą zadowolenia jest posiadanie sprzętu za ...dziesiąt
    tysięcy i publikacja w National Geographic?
    Cieszą mnie zdjęcia mojej rodziny w rozmiarze 10x15, pająk 30x40 i parę
    innych drobiazgów.
    Jestem zadowolony bo moja siostra poprosiła o zdjęcia żeby pokazać je w
    pracy.
    A współpracowniczki mojej żony dają je sobie na pulpit w komputerach.
    Zwykły sprzęt i małe sukcesy też mogą dawać wiele satysfakcji. Czego i
    Tobie życzę.
    Pozdrawiam!

  • 42. Data: 2009-08-03 21:00:22
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 3 Sie, 06:53, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > jak ci biedni fotografowie robili kiedyś zdjęcia jak nie było AFa albo AFy
    > były całkiem marne :)

    Może matówki były fabrycznie lepsze: raster, klin lub kombinacja.
    Zajrzałem do starego zenita xp i muszę powiedzieć, nawet "ślepy"
    by złapał ostrość.

  • 43. Data: 2009-08-03 21:04:06
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 3 Sie, 07:22, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
    > Może po prostu pisze coraz więcej ludzi, którzy do tej pory fotografowali
    > prawdziwymi aparatami. Ja również niedawno kupiłem cyfrówkę i przekonałem
    > się, że to nieporozumienie.

    W jakim kontekscie: samej technologii, otoczki związanej z AF
    i pomiarem ekspozycji czy jeszcze czegoś innego?

  • 44. Data: 2009-08-03 22:29:06
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    slaweks wrote:
    > Może matówki były fabrycznie lepsze: raster, klin lub kombinacja.
    > Zajrzałem do starego zenita xp i muszę powiedzieć, nawet "ślepy"
    > by złapał ostrość.

    Czemu sobie więc porządnej matówki nie kupisz do aparatu?
    Raster, klin - przecież się da.

    Skoro zenit to dla Ciebie bardzo dobrze, to bez problemu o wiele lepszy
    efekt osiągniesz za pomocą lupki (bo dzisiaj wizjery maławe) + dobrej
    matówki (chociażby "M"). Zenit to akurat miał jeden z gorszych wizjerów
    wśród lustrzanek (ciemne to jak nieszczęście!).

    d.

  • 45. Data: 2009-08-03 22:57:10
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości

    > Tak sobie przeglądnąłem wątki z ostatniego czasu i widzę tylko jedną
    > rzecz. Otóż (według treści tychże) sprzęt coraz bardziej ogranicza
    > możliwości fotografowania, w szczególności af jest coraz słabszy, dynamika
    > coraz mniejsza, tylko ff daje radę cokolwiek odwzorować, każdy następny
    > megapiksel to cofka technologiczna, chyba już żaden obiektyw nie trafia w
    > punkt, następny model też będzie spieprzony, a w ogóle to kiedyś były
    > aparaty...

    Nie tylko w fotografii tak sie dzieje. Wszystko sie degraduje. W kazdej
    dziedzinie produkcja jest coraz gorsza, i gdzie sie nie obejrze, wszedzie
    mam wrazenie,
    ze caly swiat prtzeszedl na jakąś nową ekonomię pod haslem "totalnych
    oszczędności" A na czym się oszczędza najlatwiej?
    Oczywiscie na jakosci. Co bys nie wzial do reki, to taka tandeta, ze rzygac
    sie chce. I najgorsze, ze tak sie dzieje na calym swiecie.
    Nie ma dokąd spieprzac.
    Dzis juz nikt nie zdobywa klienta jakoscią. Dzis klienta wszyscy maja w
    dupie, bo wiadomo, ze i tak przyjdzie i kupi, bo nie ma wyjscia.
    Dzis nie zdobywa sie klienta, tylko temu co przyjdzie wciska sie tanią
    tandete. I niestety to postępuje. Niedlugo w sklepie fotograficznym
    bedziesz mial do wyboru sto modeli jednorazowych aparatow (pstryknąć i
    wyrzucic), a dla wymagających dwurazowe. I koniec.

    > To jakieś przesilenie letnie czy degradacja branży? Gdzie są posty, w
    > którym jakiś posiadacz najtańszego lustra z kitem pisze, że ma wspaniały
    > sprzęt, którym wreszcie może wszytko... bo właśnie tak jest, choć pisanie
    > takich rzeczy jest straszliwie niemodne.

    Ja mam wspanialy sprzet. Canona EOS-a 1000D z kitowym 18-55 IS i jestem
    bardzo zadowolony. Moge nim robic rzeczy, ktorych nie moglem
    zadnym z kilku kompaktow, ktore mialem wczesniej, ani zadnym z kilku
    analogow, ktore mialem jeszcze wczesniej :) Nie planuje zmainy obiektywu,
    nie planuje zmainy aparatu. Bo kazdy nastepny model i tak bedzie gorszy.

  • 46. Data: 2009-08-04 06:59:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Ajgor pisze:
> [...]
    > bedziesz mial do wyboru sto modeli jednorazowych aparatow (pstryknąć i
    > wyrzucic), a dla wymagających dwurazowe. I koniec.

    Po głębszym zastanowieniu można jednak wyciągnąć wniosek, że to...
    wspaniała perspektywa. Bo każda recesja odgórna rodzi choćby na zasadzie
    przekory świeże pomysły i i w tym wypadku chęć zrobienia czegoś dobrze,
    a nie byle jak.

    A no widzisz, jednak uległeś nastrojom, bo zakładasz, co napisałeś :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 47. Data: 2009-08-04 07:29:07
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > A no widzisz, jednak uległeś nastrojom, bo zakładasz, co napisałeś :)

    Gwoli ścisłości. Gdyby następne nie były gorsze to i tak nie planuję zmiany,
    bo obecny mi w zupełności wystarcza.

    http://konkurszdjec.upclive.pl/seo/uczestnik/71428/a
    jgor.html -Tu jest kilka
    moich fotek pstrykniętych tym zestawem.
    Może Wy - fachowcy będziecie mieli im coś do zarzucenia pod względem
    jakości. Ja nie mam.
    (Co do "artystyczności" się nie wypowiadam, bo jestem amatorem).
    Zdjęcia nie były nawet liźnięte żadnym programem graficznym.

  • 48. Data: 2009-08-04 07:29:30
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 4 Sie, 00:29, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]
    > matówki (chociażby "M"). Zenit to akurat miał jeden z gorszych wizjerów
    > wśród lustrzanek (ciemne to jak nieszczęście!).

    Mam D80. Więc (wydaje mi się), że wymiana matówki ani łatwo ani tanio.

    Ale w porównaniu do D80 Zenit daje większe szanse na zrobienie
    ostrego zdjęcia bez AF niż w D80. Nawet jeśli jest jest ciemniej (no
    jest ciemniej).

  • 49. Data: 2009-08-04 08:46:26
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Ajgor pisze:
    (...)
> [...]
    > nie planuje zmainy aparatu. Bo kazdy nastepny model i tak bedzie gorszy.

    Brawo, brawo!
    Witam kolejnego zadowolonego fotoamatora!
    Pozdrawiam i udanych zdjęć!

  • 50. Data: 2009-08-04 08:49:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-04 09:29:30 +0200, slaweks <s...@s...cz> said:

    > Ale w porównaniu do D80 Zenit daje większe szanse na zrobienie
    > ostrego zdjęcia bez AF niż w D80. Nawet jeśli jest jest ciemniej (no
    > jest ciemniej).

    Do wygodnego ostrzenia manualnego musi być ciemniej.

    de Fresz