    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Beton stezal i zrobil sie twardy
    Date: Tue, 04 Aug 2009 21:19:53 +0200

    slaweks wrote:
    > Mam D80. Więc (wydaje mi się), że wymiana matówki ani łatwo ani tanio.

    Nie wiem ile kosztuje oryginalna matówka do D80, ale nawet jak byś sobie
    miał sam wyciąć to nie jest to jakiś astronomiczny koszt.

    > Ale w porównaniu do D80 Zenit daje większe szanse na zrobienie
    > ostrego zdjęcia bez AF niż w D80.

    W czasach AF wizjer widać zszedł na dalszy plan, dalej jednak możesz
    dokupić lupkę (powiększyć wizjer) i matówkę (nawet na taką jak w zenicie!).

    > Nawet jeśli jest jest ciemniej (no
    > jest ciemniej).

    Jak wsadzisz szkiełko powiększające i do tego jeszcze lepszą matówkę, to
    też się zrobi ciemniej. Ciągle będzie jednak lepiej od zenita.

    d.