  • 1. Data: 2009-08-01 22:26:46
    Temat: Wszyscy wydają puszki nowe
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Hello

    ...wydaje puszkę i sony. Tradycyjnie jakiś łoś niby przypadkiem umieścił
    na stronie sony manual do przyszłego modelu - A850.
    tu kopia zanim zdjęli: http://beerman.eu.org/a850-manual.pdf
    Z specyfikacji z środka wygląda na to że to A900 oberżnięte o jednego
    bionza (stąd 3kl/s) i z deko gorszym wizjerem (krycie 98% vs 100% w A900).
    Wygląda na to że w zestawie brakuje też pilota. Sony widać próbuje coś
    nowego i tańszego.

    Jak przystało na sony nie ma liveview ani jakichkolwiek filmów. To wyżej
    to tak jakby oberżnięte deko A900. Jakieś zmiany są w sofcie i procesorze
    (tryb seryjny byłby na poziomie 2,5kl/s).

    Nie wiem co jeszcze mogli wyciągnąć? Magnez z obudowy? :) hihi :)

    Ceny i konretów brak, ale dokument nie wydaje się być podróbką.
    No i teraz pytanie - skoro to takie oberżnięte A900 to ile aparat może
    kosztować? A900 do dostania w byle FJ za 7888zł, więc ten będzie nowy za
    5000zł? jak obstawiacie? :)

    d.

  • 2. Data: 2009-08-01 23:49:04
    Temat: Re: Wszyscy wydają puszki nowe
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> wrote:

    > ...wydaje puszkę i sony. Tradycyjnie jakiś łoś niby przypadkiem
    > umieścił na stronie sony manual do przyszłego modelu - A850.
    > tu kopia zanim zdjęli: http://beerman.eu.org/a850-manual.pdf

    To widzę taka świecka tradycja Sony... A ja myślałem, że wyciek
    "antybudyniowego" nowego firmware do a700 faktycznie nastąpił w
    niekontrolowany sposób przed dowiezieniem do sklepów a900, że naprawdę
    zamierzali najpierw przekonać w ten sposób do zakupu nowej a900, a
    dopiero potem zatkać gęby tym, którzy jednak pozostali przy a700. ;-)

> [...]
    > procesorze (tryb seryjny byłby na poziomie 2,5kl/s).
    >
    > Nie wiem co jeszcze mogli wyciągnąć? Magnez z obudowy? :) hihi :)

    Złośliwie dodam, że z drugiej strony flesza też nie oddali... :)
    Trzeba brać pod uwagę przy wycenie! :)))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2009-08-01 23:57:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mariusz [mr.] wrote:
> [...]
    > zamierzali najpierw przekonać w ten sposób do zakupu nowej a900, a
    > dopiero potem zatkać gęby tym, którzy jednak pozostali przy a700. ;-)

    No właśnie te kontrolowane wycieki robią się coraz to dziwniejsze :) Przy
    K-7 niby spokojny i niemarketingowy pentaks nawet miał kilka dziwnych
    fotek z puszką w tle basenu. Co się pentaksowcy opowiększali zdjęcia, coby
    byle guziczek powiększyć.
    To coś wygląda na realne teraz, ale może wciąż być podpuchą :) Krok taki
    jednak brzmi rozsądnie - wydać tanią puszkę deko oberżniętą. Wiadomo, że
    ceną walczy się najlepiej.

    > Złośliwie dodam, że z drugiej strony flesza też nie oddali... :)
    > Trzeba brać pod uwagę przy wycenie! :)))

    Lampy nie ma owszem, nie ma jej też piątka, a czy nikon nie wiem.
    Osobiście nie korzystam z wbudowanego flasha i ma on dla mnie sens tylko
    przy sterowaniu lampami zewnętrznymi, ale wiem że niektórym może brakować
    tego elementu.

    d.

  • 4. Data: 2009-08-02 00:07:27
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> wrote:

    [...]
    > Lampy nie ma owszem, nie ma jej też piątka, a czy nikon nie wiem.
    > Osobiście nie korzystam z wbudowanego flasha i ma on dla mnie sens
    > tylko przy sterowaniu lampami zewnętrznymi

    To raz.

    Dwa, to zewnętrznego flesza nie ma prawa zapomnieć zawodowiec przy
    komercyjnym zleceniu. Amator, do którego byłaby adresowana taka puszka,
    ma prawo używać sprzętu "luzacko" i nagle, niespodziewanie, w terenie
    wyskoczyć z pomysłem doświetlenia czegoś fleszem (a jednoczesnie nie być
    zmuszanym do ciągania ze sobą przyczepki sprzętu pt.
    "czego-nie-potrzebuję-ale-w-sumie-mogłoby-sie-przyda
    ć" ;-)

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2009-08-02 06:37:01
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 2 Aug 2009 01:49:04 +0200, Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl>
    wrote(a):

    > To widzę taka świecka tradycja Sony... A ja myślałem, że wyciek
    > "antybudyniowego" nowego firmware do a700 faktycznie nastąpił w
    > niekontrolowany sposób przed dowiezieniem do sklepów a900 [...]

    Nic nie zdjeli, manual wciąż wisi na:
    http://www.css.ap.sony.com/consumer/hkmc/index.aspx?
    usr=p&c=en

    więc nie jest to chyba wyciek, ot po prostu azjaci pierwsi wrzucili na
    stronę.

    B.

  • 6. Data: 2009-08-02 10:03:18
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:h52lbr$fum$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > zmuszanym do ciągania ze sobą przyczepki sprzętu pt.
    > "czego-nie-potrzebuję-ale-w-sumie-mogłoby-sie-przyda

    Wbudowany flesz jako lampa główna faktycznie bezużyteczny. Ale jako
    budżetowy sterownik lamp zewnętrznych jest nie do przecenienia.

  • 7. Data: 2009-08-02 12:07:52
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

  • 8. Data: 2009-08-03 08:57:35
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 2 Sie, 02:07, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:

> [...]
    > ma prawo używać sprzętu "luzacko" i nagle, niespodziewanie, w terenie
    > wyskoczyć z pomysłem doświetlenia czegoś fleszem

    Sony uczy dobrych nawyków.

    Maciej

  • 9. Data: 2009-08-03 08:58:37
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

  • 10. Data: 2009-08-03 16:17:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Matt" <m...@g...com> wrote:

    > Sony uczy dobrych nawyków.

    Wszędzie i na siłę racjonalizujesz wszystko co uczyni Sony. :)
    Adwokat? Apostoł? "Pochwalił zaiste wszystkie uczynki Sony, bo wiedział,
    że były dobre" :)))

    Czemu w swoim soniaczu jeszcze nie spaliłeś lampy? Może też byś się
    czegoś ciekawego nauczył i dopiero wtedy podzielił tą rzeczywistą wiedzą
    z grupowiczami? No i dlaczego w jednych aparatach Sony uczy dobrych
    nawyków, a w innych swoich aparatach uczy nawyków złych? :)))

    Jeśli o mnie chodzi, to przy następnych zakupach, w zamian za taką
    "naukę" mogę im co najwyżej zasadzić kopa w d... A prywatnie możesz
    zbudować im nawet ołtarzyk - mamy (dość) wolny kraj... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]