  • 1. Data: 2009-08-03 00:00:10
    Temat: Jeju, jak ja się cieszę z mojego aparatu! :D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    hej :)

    Tak sobie ludzie narzekają, na nietrafione egzemplarze, na niedziałający
    AF no i każdy ciągle niezadowolony, bo trudno mieć absolutnie najdroższy
    aparat. Ale nie ja :D

    Mam system sony z świadomego wyboru i uważam, że daje najlepsze dla mnie
    możliwości, bardzo się z niego cieszę. Świetne body w rozsądnej cenie,
    znakomita stabilizacja, świetna optyka klasy G oraz Zeiss. Wprawdzie mam
    body niepełnoklatkowe (A700), ale na zmianę przyjdzie jeszcze czas, a póki
    co postanowiłem trochę aparat odświeżyć o akcesoria.

    Na pierwszy rzut poszedł wizjer. Chociaż A700 nie ma go złego i bardzo
    jestem z tej puszki zadowolony, to jednak można było łatwo dość go
    polepszyć - zainwestowałem w lupkę seculine 1,35x - po małej jej
    modyfikacji pasuje idealnie do aparatu, obraz w wizjerze zbliżył się
    wielkością do analogowych puszek, jest rzecz jasna ciemniejszy, ale
    zdjęcie wizjera to sekunda i jak chcę to mam jasny, ale mniejszy. Można
    też dokupić mniejszy wizjer od pentaksa (daje AFAIR 1,25x) albo jeszcze
    chyba to od olympusa (1.15x).

    Skoro ulepszać wizjer, to można zrobić więcej - a mianowicie matówka i
    szybka AF. Chciałem linie w wizjerze, by mieć odniesienie do horyzontu,
    dodatkowo jeszcze matówkę do precyzyjnego ostrzenia (wiem że ciemniejsza
    ale i tak mam tylko jedno szkło ciemniejsze niż f/2.8). Szybki są drogie i
    słabo dostępne więc kupiłem matówkę z klinem, rastrem i od razu
    namalowanymi liniami. Jeden element i komfort ostrzenia wzrasta ogromnie!
    Wymiana bajecznie prosta.

    Wizjerowych rewelacji nie koniec - jak wiadomo alfy nie mają LV, ale też
    porządnego LV nie ma praktycznie jakakolwiek lustrzanka. Mnie osobiście
    samo wyświetlanie na ekranie nie cieszy, ale chciałem zawsze mieć LV który
    mógłby pokazywać obraz na odległość. Rozwiązania są dwa - jedno to phottix
    hero (okrutnie drogi, ale bezprzewodowy), a drugi to stare wysłużone
    zigview. Właśnie ono okazało się być dostępne tanio na allegro, a gdy
    jeszcze ponegocjowałem to cena spadła o kilkaset złotych i tak mam co
    chciałem - urządzonko jest całkiem przyjemne, ma tylko małą rozdzielczość
    ekranu, niestety nie ma czegokolwiek z tak świetnym ekranem jak dzisiaj ma
    większość lustrzanek. Ale to tylko LV na kablu. Ostrzyć przez to się nie
    da - da się za to odsunąć aparat bardzo daleko od siebie (10m!) widząc
    obraz z wizjera w miarę rozsądnie.

    Akcesoriów nie koniec, dokupiłem jeszcze dodatkowy prąd, trochę filtrów i
    w ogóle system do cokina wraz z kilkoma szybkami. Z ciekawych rzeczy np
    trafiłem filtr-pryzmat, miałem podobny jak byłem dzieckiem i choć
    większość efekt nazwie odpustowym to mnie to jednak bardzo cieszy.

    No nic, było o akcesoriach, ale wrócę do puszki jeszcze. Jest świetna i
    nie czuję potrzeby zmian. Nie tak dawno wyszedł nowy soft v4, który dodaje
    kilka fajnych opcji i pozwala na wyłączenie odszumiary z jej budyniem. Sam
    aparat jest szybki, ma niezłą matrycę, świetny ekran. Mogę robić zdjęcia
    stabilizowanymi szkłami jak np 85/1.4. Sprzęt świetnie też nadaje się do
    macro (wizjer/matówka) i świetnie wyrabia przy ruchu (SSM).
    Robienie zdjęć to przyjemność :)

    (janko, mam nadzieję że widzisz tę wiadomość!) :D :D :D

    d. :)

  • 2. Data: 2009-08-03 02:47:58
    Temat: Re: Jeju, jak ja się cieszę z mojego aparatu! :D
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    dominik wrote:
> [...]
    > nadaje się do macro (wizjer/matówka) i świetnie wyrabia przy ruchu (SSM).

    A mój C350D to dopiero demon prędkości! Trzaska super szybko zdjęcia
    seryjne, mogę focić na wysokim ISO, mam kilka stabilizowanych obiektywów
    z szybkim autofocusem, ma taką liczbę megapikseli, że już nie pamiętam
    jakiej wielkości to rząd. Chyba nawet 8 lub coś koło tego - nie żartuję!
    - w każdym razie znacznie przewyższa rozdzielczość monitora, na którym
    zdjęcia oglądam. Filtry, fisheye adaptery, przejściówki m42, pierścienie
    pośrednie, makro obiektywy, teleobiektywy, SW obiektywy, spacerzoomy,
    ringflashe, gripy, dyfuzory, cuda, cuda, cuda! Nakupowałem tego
    wszystkiego i właściwie to mnie przerosło i przygniotło, bo nawet jeśli
    na początku zabierałem całą tę technologię kosmiczną na taczkach ze
    sobą, tak teraz częściej wrzucam do kieszeni małego PowerShota A540,
    którego kiedyś ukradłem mamie i doszedłem do wniosku, że też fajne
    zdjęcia robi :)
    W każdym razie również daleko mi do narzekania, że mój sprzęt się "nie
    wyrabia". Mam znakomitą puszkę i jedyne problemy to dylematy które
    klocki do niej podpiąć. Mam wrażenie, że to ja ograniczam mój sprzęt, a
    nie odwrotnie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-08-03 10:59:24
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):
> [...]
    > zdjęcie wizjera to sekunda i jak chcę to mam jasny, ale mniejszy. Można
    > też dokupić mniejszy wizjer od pentaksa (daje AFAIR 1,25x) albo jeszcze

    Dawno tego tematu nie było :-)
    Możesz powiedzieć coś więcej o tej lupce/konwerterze/muszli?
    Porównywałeś z innymi, czy zamówiłeś w ciemno, bo miała największe
    powiększenie? Jak wygląda ostrość obrazu? Mocno spada poza centrum?
    Przydała by mi się nawet nie tyle do ostrzenia manualnego, co do lepszej
    oceny kadru, wykrywania śmieci. To co oferuje goły 350D to trochę mało.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-08-03 15:50:44
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 03 Aug 2009 02:00:10 +0200, dominik napisał(a):

    > ale też porządnego LV nie ma praktycznie jakakolwiek lustrzanka.

    Zaczne od tego ze nie mam najmniejszej ochoty wywolywac zadnej kolejnej
    swietej wojny miedzysystemowej. Ciesze sie Twoim szczesciem i super ze
    jestes zadowolony ze swojego aparatu. I tak dalej, etc. etc. Tym bardziej
    nie rozumiem czemu wypisujesz takie herezje jak powyzej i ewidentnie
    usilujesz wsadzic kij w mrowisko. Nie uzywasz LV - OK, widac nie byl Ci
    potrzebny. Ale tym bardziej nie powinienes wypowiadac sie o LV w innych
    systemach. Tez kiedys uznawalem LV za bajer - dopoki nie nauczylem sie z
    niego korzystac.

    Kyniu

  • 5. Data: 2009-08-03 16:21:44
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    To sie ciesz, ja wyjechalem tylko na krotki odpoczynek, wrocilem i to co
    chcialem kupic 200 zl drozej, sprzet od roku dostepny w sprzedazy. Podobno
    zloty sie umacnia ;) Kryzys to dobra rzecz dla tych wszystkich sklepow.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-08-03 17:32:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kyniu wrote:
> [...]
    > jestes zadowolony ze swojego aparatu. I tak dalej, etc. etc. Tym bardziej
    > nie rozumiem czemu wypisujesz takie herezje jak powyzej i ewidentnie

    Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy, że usiłuję wsadzić kij w mrowisko.

    > Nie uzywasz LV - OK, widac nie byl Ci
    > potrzebny. Ale tym bardziej nie powinienes wypowiadac sie o LV w innych
    > systemach.

    Ale zrozum - używam aparatu w określony sposób. LV z matrycy ma dwie
    ogromne zalety: po pierwsze matryca jest większa, więc i LV wolniej szumi.
    Po drugie można robić powiększenia 1:1 i przy spokojnych kadrach ze
    statywem ustawiać ostrość do piskela. To są niewątpliwe zalety.

    Zdecydowanie wadą jest jednak to, że AF dostaje w tyłek, po drugie ekran
    jest nieodczepialny i w rezultacie niewygodny. Nawet te wywijane nie dają
    nawet ułamka tej wygody co ekran na kabelku.
    Jak widzisz w innych systemach miałbym LV wprost w aparacie. Sam musiałem
    dopłacić, ale zrobiłem to tylko z jednego powodu - w parze z monopodem
    można zrobić ciekawe zdjęcia i LV jest tu nieoceniony. Żeby była jednak
    ścisłość - jeśli tylko się da to zdecydowanie wolę wizjer. Jest duży
    wyraźny i daje świetny efekt/wygodę.

    > Tez kiedys uznawalem LV za bajer - dopoki nie nauczylem sie z
    > niego korzystac.

    Ale ja korzystam z LV przecież, co więcej - zapłaciłem za to ekstra.
    Jednak nie jest to wykorzystanie takie jak większość zmuszona jest mieć w
    kompakcie z racji braku wizjera. Jeśli tylko mogę to używam wizjera, a
    jeśli trudno dosięgnąć go oczami to wtedy tego LV. Tyle, że mam taką
    zaletę, że mogę nawet nie widzieć aparatu, a widzieć obraz z niego.

    d.

  • 7. Data: 2009-08-03 18:01:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith wrote:
    > Dawno tego tematu nie było :-)

    No nie... :)
    Ale jak tu się chwalić szkiełkiem do wizjera, jak to zaraz ktoś napisze "a
    ja dziś za drobne kupiłem D3x" ;) hihi :)

    > Możesz powiedzieć coś więcej o tej lupce/konwerterze/muszli?

    Mogę - nie są to tajne informacje :)

    > Porównywałeś z innymi, czy zamówiłeś w ciemno, bo miała największe
    > powiększenie?

    O wiele gorzej ;))
    Widziałem jakąś jedną o powiększeniu kadru ok. 1.15x - nie wiem co to było
    bo kolega miał założone, ale porównując z/bez wielkiej różnicy dla mnie
    nie było. Uznałem wobec tego, że nie ma sensu inne powiększenie niż
    możliwie największe.
    A dlaczego gorzej? Bo znalazłem kilka stron, gdzie ktoś kupił i płakał że
    jemu nie pasuje do jego aparatu, że gdzieśtam bardzo źle nachodzi i są
    spore problemy z zobaczeniem obrazu. Mimo tego kupiłem będąc przygotowanym
    na to, że mi się uda :)

    > Jak wygląda ostrość obrazu? Mocno spada poza centrum?

    Nie zauważyłem spadku ostrości w rogach, O wiele trudniej jednak tam
    sięgnąć okiem. Lupkę podpinałem też pod pełnoklatkową lustrzankę z dobrym
    wizjerem i tam rogi już są nieostre i widać spore zniekształcenia
    geometryczne. Jednak do lustrzanki pełnoklatkowej takiej lupki nie trzeba,
    no chyba że do makro i wyłącznie do kontroli centralnej części kadru.

    > Przydała by mi się nawet nie tyle do ostrzenia manualnego, co do lepszej
    > oceny kadru, wykrywania śmieci. To co oferuje goły 350D to trochę mało.

    Wedle instrukcji pasuje do C350D. Tam będziesz miał jeszcze lepsze efekty
    od tych u mnie, bo powiększasz mniejszy wizjer.

    d.

  • 8. Data: 2009-08-03 18:53:12
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Tak sobie ludzie narzekają, na nietrafione egzemplarze, na niedziałający
    > AF no i każdy ciągle niezadowolony, bo trudno mieć absolutnie najdroższy
    > aparat. Ale nie ja :D

    Ja też nie !
    Mam Canona S2IS i dzięki softowi CHDK funkcjonalność niespotykaną w
    innych kompaktach. Robię zdjęcia, z których jestem bardzo zadowolony.
    Owszem są ograniczenia (np. niskie ISO) ale można z tym żyć.
    Jakbym miał teraz kupić coś w zamian to byłoby marnie. Aktualni następcy
    S2 SX1 i SX10 poszli w zwiększenie pikseli pozostając przy małej matrycy
    w dodatku dali dużo ciemniejszy na długim końcu obiektyw więc obstawiam
    gorszą jakość zdjęć niż z mojej S2.
    Zapowiadany Fuji S200EXR wygląda fajnie ale nie ma odchylanego ekraniku
    i histogramu na żywo no i jest znacznie większy/cięższy ...
    Dlatego trochę martwię się problemem z manualnym focusem o którym
    pisałem ostatnio, bo jak mi S2 padnie całkiem to będzie baaaardzo smutno.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 9. Data: 2009-08-03 19:12:37
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    EMPI napisał:
    > Dlatego trochę martwię się problemem z manualnym focusem o którym
    > pisałem ostatnio, bo jak mi S2 padnie całkiem to będzie baaaardzo smutno.

    Też się martwię jak padnie moje Fuji S6500 (z którego bardzo się cieszę ;)

    Mam takie wrażenie, że kompakty i hybrydy stają się coraz bardziej
    wykastrowane z funkcji przydatnych dla bardziej zaawansowanych amatorów,
    którzy z różnych powodów nie mają lustrzanki.

    Dlatego następnym moim aparatem będzie EVIL lub lustrzanka (niestety).
    Choć pewnie do czasu kiedy zdecyduję się na zmianę aparatu zacznie się
    już kastrowanie EVIL-i...

    m.

    --
    - Squeak?
    - SQUEAK.

  • 10. Data: 2009-08-03 19:16:26
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Mam takie wrażenie, że kompakty i hybrydy stają się coraz bardziej
    > wykastrowane z funkcji przydatnych dla bardziej zaawansowanych amatorów,
    > którzy z różnych powodów nie mają lustrzanki.

    Dokładnie tak jest. Dlatego zastanawiam się czy nie kupić na allegro
    jakiegoś używanego S2 albo S3 w dobrym stanie i nie zostawić go sobie
    "na zapas" ...

    EMPI
    http://www.empi.art.pl