  • 61. Data: 2009-08-04 20:07:08
    Temat: Re: Beton stezal i zrobil sie twardy
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Zależy który Zenit. Akurat ten XP o którym pisał przedpiszca faktycznie
    > wizjer miał beznadziejny, ale były też Zenity z całkiem niezłymi wizjerami.

    Nie znam się na Zenithach, może któreś miały fajniejsze wizjery. Możliwe
    też, że mój (również xp) z czasem dorobił się jakichś wad, bo obraz jest
    wyjątkowo ciemny i jakby winietujący. Ale mniejsza o to :)
    Pełnoklatkowe lustrzanki w większości przypadków zostawiają w tyle swoje
    apsowe odpowiedniki. Wiadomo - wizjer wyjątkowo fajnie jest duży, wyraźny
    itd. Jednak APS-C też może mieć całkiem rozsądny wizjer. Do ostrzenia
    macro można kupić nawet lupkę 3x, dodatkowo - kątową :) Ciemniejszy obraz
    jest przeszkadza tylko gdy światła jest bardzo mało, bo już po prostu
    trudno rozróżnić co ostre a co nie.
    Moim zdaniem jednak osoba której odpowiadałem cierpi na zupełnie inna
    dolegliwość niż sam wizjer - znaczy się matówka. Te fabryczne są jasne,
    ale do ostrzenia manualnego się nie nadają. Matówka nie jest tak droga, no
    chyba że ktoś jest bardzo wygodny i zamawia na focussing-screen.com :) Za
    to zwykłą matówkę z klinem, rastrem i odpowiednim ziarnem można kupić za
    grosze.

    Jak ktoś chce to do A700 pasuje matówka "M" z D7D, koszt to kilkanaście
    złotych. Może niewiele przerabiając pasuje i do innych modeli?
    Zdecydowanie warto. Tym bardziej jak ktoś bardzo chce klin i raster :)

    d.

  • 62. Data: 2009-08-04 21:16:03
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > [...]
    > Nie znam się na Zenithach, może któreś miały fajniejsze wizjery.

    Miały - niektóre starsze.

    > Możliwe też, że mój (również xp) z czasem dorobił się jakichś wad, bo
    > obraz jest wyjątkowo ciemny i jakby winietujący. Ale mniejsza o to :)

    W XP jak pisałem wizjer jest zdecydowanie kiepski - więc nie dziwię się, ze
    tak opisujesz swoje wrażenia.

    > Pełnoklatkowe lustrzanki w większości przypadków zostawiają w tyle swoje
    > apsowe odpowiedniki. Wiadomo - wizjer wyjątkowo fajnie jest duży, wyraźny
    > itd. Jednak APS-C też może mieć całkiem rozsądny wizjer.

    Zgadza się - istnieją modele z których wizjerami da się w miarę rozsądnie
    pracować. Np. droższe modele Nikonów (od D80 w górę), Pentaxy K10D, K20D,
    K7D, dobry wizjer miała też stara Minolta Dynax 7D. Canonów i Sony nie
    wynmieniam, gdyż nie wiem czy i które charaktwryzują się dobrymi
    konstrukcjami wizjera. Jako ciekawostkę dodam, ze nawet pzry jeszcze
    mniejszej matówce - standardu 4/3 udało się konstruktorom Olympusa w modelu
    E3 uzyskac całkiem rozsądny wizjer.

    > Do ostrzenia macro można kupić nawet lupkę 3x, dodatkowo - kątową :) [...]

    Tylko... czy jej pole widzenia obejmie obszar całego wizjera? Przy
    powiększeniu aż 3x mam wątpliwości. Chyba, że podłączymy ją do apareatu ze
    strasznie małym wizjerem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 63. Data: 2009-08-04 21:29:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Aug 2009, Dariusz Zygmunt wrote:

    > Jak model miał tendencję do spieprzania w określonym kierunku to się
    > po prostu "manualnie AFowało" w to miejsce gdzie model będzie za chwilę
    > i ... już :-)

    Zaprzeczasz tezie, że np. hybrydą nie da się zrobić zdjęcia,
    jak śmiesz! ;)

    > Teraz ludziom wydaje się, że aparat załatwi wszystko, wystarczy "point
    > and shot", aparat domyśli się co fotograf sobie zaplanował i ...
    > rozczarowanie, AF nie nadążył

    Zdaje się że najgłębsze rozczarowanie wychodzi dopiero przy
    próbie filmowania aparatem w którym "widać płytkość głębi" :P
    (zgadnięcie przez AF, gdzie chciał mieć ostrość operator
    może być... trudne).

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2009-08-04 23:55:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Miały - niektóre starsze.

    Nie miałem w ręku, ale pierwszy zenit, jeszcze z "m39" był bardzo ładny i
    miał ciekawą stylistykę :) Może kiedyś sobie sprawię :)

    > W XP jak pisałem wizjer jest zdecydowanie kiepski - więc nie dziwię się,
    > ze tak opisujesz swoje wrażenia.

    Z tego co pamiętam to tam było coś tłumaczeń, że specjalnie ciemny, żeby
    diody widzieć jakoś dobrze, ale nic. W każdym razie to było odniesienie na
    początku wątku.

> [...]
    > K10D, K20D, K7D, dobry wizjer miała też stara Minolta Dynax 7D. Canonów
    > i Sony nie wynmieniam, gdyż nie wiem czy i które charaktwryzują się

    W sony w skrócie to A700 ma wizjer pokroju tego w 7D. A100, A200 i to
    nowe, czyli A230 to wizjery pokroju k100d. Za to modele z LV, czyli A300,
    A330, A350 i A380 mają wizjery wielkości canonów serii czterocyfrowej
    (czyli dość słabe, małe). No i jest jeszcze A900 z jednym z lepszych
    wizjerów (bo pełnoklatkowe).

    > dobrymi konstrukcjami wizjera. Jako ciekawostkę dodam, ze nawet pzry
    > jeszcze mniejszej matówce - standardu 4/3 udało się konstruktorom
    > Olympusa w modelu E3 uzyskac całkiem rozsądny wizjer.

    Porównywałem to szczegółowo do swojego aparatu - wielkość jest zbliżona
    (po krótszym boku taka sama), za to jasność mniejsza. Rozwiązanie w sumie
    polega na fabrycznym wbudowaniu lupki, którą każdy może dokupić jeśli
    tylko chce, w E-3 lupki już nie dołożysz, bo obraz pewnie zrobi się zbyt
    ciemny. Rozwiązanie jest ok, ale jednak wolę lupę zdejmowaną :)

    > Tylko... czy jej pole widzenia obejmie obszar całego wizjera? Przy
    > powiększeniu aż 3x mam wątpliwości. Chyba, że podłączymy ją do apareatu
    > ze strasznie małym wizjerem.

    Oczywiście, że nie obejmie, ciężko będzie nawet przy dość małych
    wizjerach. Za to środkowa część jest bardzo mocno powiększona i można
    złapać ciekawe ujęcie będąc pewnym ostrości. Ty Marku sądziłem że masz
    taką lupę?

    d.

  • 65. Data: 2009-08-05 07:39:28
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

> [...]
    > wizjerach. Za to środkowa część jest bardzo mocno powiększona i można
    > złapać ciekawe ujęcie będąc pewnym ostrości. Ty Marku sądziłem że masz

    Wizjer kątowy mam przełączalny 1x/2x i praktycznie z tego powiększenia nie
    korzystam - gdyż nie mogę podczas ustawiania ostrości kontrolować kadru. W
    praktyce w/g mnie taka lupka powiększająca środek przydaje się tylko do
    fotografowania całkowicie statycznych motywów ze statywu - a w fotografii
    jaka ja uprawiam takie sytuacje się prawie nie zdarzają (nawet gdy owad
    siedzi nieruchomo na gałązce - gałązka zwykle chwieje się na wietrze). Na
    stałe mam założoną lupke powiększającą Pentaxa O-ME53 dająca wprawdzie tylko
    niewielkie powiększenie (o ile pamiętam 1.13x) ale obejmującą polem widzenia
    cały kadr. Miałem przedtem DK21M Nikona - i optycznie było to dokładnie to
    samo, ale O-ME53 ładniej na korpusie Pentaxa wygląda - dlatego zmieniłem gdy
    trafił mi się kupiec na lupke Nikona:-).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 66. Data: 2009-08-05 07:58:57
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Tue, 4 Aug 2009 16:22:18 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > czy wiesz co to jest żart?
    > "pokasz fotkę" to żart, celowe użycie ortografii internetowej
    > nie kumasz tego ziom? :)

    Tak to jest jak tetryki się domładzają. W oryginale jest "pokash fotke".
    Wiem, bo zapisałem sobie kilka takich na wypadek, gdyby trzeba było coś
    napisać na jakieś forum ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 67. Data: 2009-08-05 08:36:14
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Sun, 02 Aug 2009 22:04:01 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > To jakieś przesilenie letnie czy degradacja branży? Gdzie są posty, w
    > którym jakiś posiadacz najtańszego lustra z kitem pisze, że ma wspaniały
    > sprzęt, którym wreszcie może wszytko... bo właśnie tak jest, choć
    > pisanie takich rzeczy jest straszliwie niemodne.

    Może chodzi o postepujące rozkapryszenie? Zauważ jak niewiele czasu
    upływa między "zachciankami" klienta (czyli nas ;) ), a ich spełnieniem
    przez producenta. Jeszcze kilka lat temu marzył się LiveView w DSLR.
    Pojawił się, ale nie był powodem radości - bo dlaczego nie odchylany?
    Ok, odchyla się - no, ale dlaczego w tak małym zakresie i w jednej osi?
    A w ogóle to po co to komu, skoro "użyłem raz, zawiodłem się"?
    I tak dalej... Wciąż nam czegoś brakuje i bardzo szybko to dostajemy!
    Może za szybko?

    Czasami i nie wszyscy, ale zaczynamy żreć dla samego żarcia,
    wybrzydzając na to, co jemy, szukamy nowego smaku. Nic dziwnego, że
    wpadając w taką spiralę, traci się orientację i łapie na tym, że
    Pierwsze Zdjęcie Nowym Wymarzonym Aparatem, to nie twarz ukochanej
    osoby, a tablica testowa na FF/BF...

    A może nie do końca tak jest? Może ten świat widziany z perspektywy prfc
    jest jedynie wirtualny i tej radości fotografowania jest całkiem sporo,
    jeno pochowała się po domach?

    PS: dopisuję się do szczęśliwców, którzy cieszą się z tego, co mają :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 68. Data: 2009-08-05 09:39:36
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał w wiadomości

    > Dziwisz się? Na co zwraca uwagę klient przychodząc do sklepu? Wyrób ma być
    > tani, ładny i mieć dużo bajerów. Jakości czy trwałości klient nie jest w
    > stanie ocenić przed zakupem - to wyjdzie dopiero po pewnym okresie
    > użytkowania. A jeśli chce się utrzymać niską cene pakując dużo bajernych
    > (często w sumie zbędnych, ale ładnie wyglądających w reklamach) funkcji,
    > to na czymś trzeba zaoszczędzić. Oszczędza się wiuęc na materiałach,
    > stosuje jak najtańsze technologie i... w efekcie mamy to co mamy - ładnie
    > błyszcząca, bajerną tandetę.

    Prawde mowiac dziwie. W tej samej cenie firmy mogly by robic produkty o
    wiele wyzszej jakosci.
    Zastanowmy sie. Wszedzie dookola "promocje". Ludzie sie ciesza, ze maja
    taniej itp..
    A co w rzeczywistosci oznaczaja te "promocje"? Na konkretnym przykladzie...
    W MediaExpercie teraz jak kupisz jeden produkt, to drugi mozesz kupic 50%
    taniej.
    Co to w rzeczywistosci oznacza? Ze kupisz taniej? Czy raczej, ze DOTYCHCZAS
    produkty kosztowaly o 100% drozej.
    Jesli cos przykladowo kosztowalo 1000zl, a teraz mozesz kupic za 500zl.
    Uwazasz, ze producent/sklep
    postanowil ludziom zrobic prezent i doplacac do towaru? Czy raczej, ze te
    1000zl to bylo o co najmniej 100-120% przeplacone?
    Ja zamiast takiej promocji wolal bym obecna jakosc za 500zl, albo za 1000,
    ale dwa razy wyzsza jakosc.
    Jestesmy waleni po rogach i na cenach i na jakosci. To, ze jest tandeta, nie
    oznacza, ze jest tanio.
    Zreszta wiem, jak to wyglada, bo sam kiedys handlowalem ciuchami. Przy marży
    rzedu 200-250% bylem najtanszy na rynku,
    i nie nadarzalem z dowozeniem towaru. A jak ktos sie targowal, to plakalem,
    ze nic nie zarobie :) Tak to dziala.

  • 69. Data: 2009-08-05 10:02:53
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Grzegorz Góra pisze:

    > Tak to jest jak tetryki się domładzają. W oryginale jest "pokash fotke".
    > Wiem, bo zapisałem sobie kilka takich na wypadek, gdyby trzeba było coś
    > napisać na jakieś forum ;)

    :-))
    Chyba tesh za3nę notwać :-)

  • 70. Data: 2009-08-05 11:34:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz Góra wrote:

    > Tak to jest jak tetryki się domładzają. W oryginale jest "pokash
    > fotke". Wiem, bo zapisałem sobie kilka takich na wypadek, gdyby
    > trzeba było coś napisać na jakieś forum ;)

    ja sie nie uważam za tetryka, tetryctwo to stan umysłu nie ciała :)