  • Data: 2009-05-04 10:22:35
    Temat: Re: Back Focus raz jeszcze
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Mai, 12:05, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał w
    wiadomościnews:2c309d9a-bed6-4d21-bf02-9db0a4f175c8@
    z5g2000vba.googlegroups.com...

    > jaki aparat i jaki obiektyw ?
    >
    > Prawie Twój "ulubiony" czyli Canon 1000D z kitem :). Tyle że problem tym
    > razem nie jest w tym że zawsze jest gdzie indziej tylko mniej więcej zawsze
    > to samo.

    to jest rzecz do regulacji na gwarancji.
    szansa , ze zostanie usunieta jest mniejsza niz 1 promil
    jest zawsze tak samo , jako ze celujsz na czarna kreche na bialym
    tle , czyli motyw kontrastowy.
    na motywa o nizszym kontrascie bedzie juz za kazdym razem inaczej ,
    czyli gdzies indziej.

    10 mm z tej odleglosci to b duzy blad - oznacza on np przy robieniu
    portretu , ze af zamiast na oczy wyostrzy pol metra delej.

    czy dla wszystkich ogniskowych jest tak samo ?

    Zrob latwy test.

    Ustaw aparat na stytwie , wyostrz na tablice kontrastowa, zrob zdjecie

    nie rozostrzajac powtorz i tak kilka razy za kazdym razem wciskajac
    przycisk do polowy w celu ostrzenia..
    zwaracaj uwage czy AF milczy czy sie chce poprawic.

    Jesli zdjecie nie jest dobrze trafione z ostroscia , a AF milczy tzn
    nie wychodzi sygnal z puszki , ze jest nieostro - regulacja obiektywu
    nic nie da .
    Jesli Af chcialby poprawic ostrzenie , bedztie szukal , a mimo tego
    ostrosc bedzie nietrafiona , tzn ze problem w mechanizmie
    wykonawczym , czyli obiektywie.

    ach jeszcze jedno - jesli fotografujesz skosnie pod katem to mowiac w
    uproszczeniu AF ma prawo wyostrzyc troche wczesniej lub pozniej -
    teoretycznie w obszarze jaki obejmuja sensory AF. Dlatego lepiej jest
    robic testy na tablice prostopadla a gdzies z boku umiescic skosna
    linijke po ktorej odczytasz sklonnosc do AF/BF.

    Najpierw zmien tablice testowa.
    Ten rodzaj testow jest robieniem ludzi w konia - absolutnie d.d.