  • Data: 2009-05-05 08:10:24
    Temat: Re: Back Focus raz jeszcze
    Od: "awygo" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agent" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gtnhqo$81r$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz z ostrością zdjęć jest tak że jesli się ma słaby obiektyw to można
    > to zaakceptować i się przyzwyczaić do tego co jest. Ale jeśli sprzęt jest
    > źle wyregulowany to dlaczego tego nie sprawdzić i nie dać do serwisu. To
    > tak jakby mieć auto ze słabym silnikiem. Jeśli ten silnik jest dobrze
    > wyregulowany to już nie ma co więcej oczekiwać ale jeśli coś mu dolega to
    > ja staram się to naprawić tak żeby trzymało parametry z fabryki.

    Opowiedzieć Ci swoją historię z regulacją AF na Żytniej, czy znajdziesz
    sobie setki innych w sieci? Z mojego doświadczenia wynika, że serwis nie
    jest w stanie poprawić fabryki. Ale... to Twój cyrk i Twoje małpy... ;-)
    Mnie do testów skłoniły nieostre zdjęcia. Żadne tam linijki, tablice pod
    kątem 45 stopni tylko kilka paczek fajek, ustawionych obok siebie, pionowo,
    prostopadle do osi obiektywu w różnych odległościch. Na początek co 5 mm. Ta
    "zabawa" trwała ponad miesiąc. Serwisowi nie udało się skalibrować tak, żeby
    ostra była właśnie ta paczka, na którą ostrzył AF. A do tego nijak się to
    miało do ostrości zdjęć w praktyce. Czy to FF, czy BF, oczy na zdjęciach
    zawsze były nieostre. Żytnia rozpierniczyła dokumentnie i body i obiektyw.
    Ostatnia ich decyzja to wymiana autofokusa. Nie zgodziłem się. Niech się
    uczą na innym sprzęcie. (Może na Twoim? ;-)) W tej chwili aparat wrócił do
    sklepu z powodu niezgodności towaru z umową.
    Jeżeli masz ostre fotki, to odradzam eksperymenty. Jedynie autoryzowany (ale
    płatny) serwis Canona na Żurawiej w Warszawie podchodzi do sprawy uczciwie.
    Od razu, przez telefon powiedzieli mi wczoraj, że dopiero po obejrzeniu
    aparatu odpowiedzą, czy są w stanie coś poprawić.
    Zastanów się, naprawdę masz nieostre zdjęcia? Porównywałeś z innym
    egzemplarzem tego aparatu i obiektywu?