  • Data: 2009-05-05 08:15:32
    Temat: Re: Back Focus raz jeszcze
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Mai, 09:55, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

    > Daj spokój - jest całkiem nieźle. Jeśli przy innych ogniskowych lub
    > odległościach nie jest gorzej, to zostaw. Jest różnica między lewą i prawą
    > częścią, ale może wynikać z "testowania" pod lekkim kątem względem osi. Ja
    > jak mam coś takiego to jestem zadowolony.
    > Żeby nie być gołosłownym - próbowałem kiedyś kupić 17-55 IS i dokładnie
    > sprawdziłem 2 egzemplarze - oba nie trafiały tak celnie ;). W ramach
    > ciekawostki - jeden z nich miał FF, więc sprzedający wysłał go do
    > kalibracji. Po powrocie wrócił z potężnym BF...
    >
    > --
> [...]

    przyjrzalem sie nieco dokladniej zdjeciu nr 1
    rzeczywiscie jest spory BF - to sie przelozy na blad rzedu
    parudziesieciu cm przy obiektach rzeczywitych z odleglosci paru
    metrow. Akurat tutaj widze bled rzedu 14 mm , Go zaczyna sie mniej
    wiecej na krezce.
    dla mnie taki Af jest nieakceptowalny , tym bardziej , ze ostrzenie na
    kreske wychodzi duzo lepiej niz ostrzenie na obiekty rzeczywiste o
    mniejszym kontrascie.
    trzeba tak wyregulowac AF zeby na kreske trafial na zero to w
    rzeczywistosci odchylki beda oscylowac + - wzgledem celu. Celnosc
    tego typu af mozna porownac z celnoscia dziala okretowego
    wstrzeliwujacego sie w oddalony okret. raz blizej , raz dalej , czasem
    trafia. Jesli masz BF na tej tablicy to w rzeczywistosc AF bedzie
    trafial raz dalej , raz jeszcze dalej.

    Ale to trzeba sprawdzic dla co najmniej 3 ogniskowych : skrajne i
    srodkowa.

    wlasciwie obiektyw powinen byc tak nastwiony od nowosci , ze trafia
    przy srodkowej ogniskowej - wtedy dla jednej skrajnej moze pojawic sie
    FF dla drugiej BF

    Zanim zdecydujesz sie na wyslke sprawdz dla 3 ogniskowych jaka
    tendencja.

    non

    zdejcie 2 jest ok- det kontrastu dziala.