  • Data: 2009-05-05 05:12:07
    Temat: Re: Back Focus raz jeszcze
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > PS. Podczas nieformalnej pogawędki z serwisantem, dowiedziałem się że
    > naturalne predyspozycje do powstawania FF lub BF w trakcie użytkowania
    > mają EF 50/1,4 ze wzgl na jakiś kiepski element micro usm w który
    > wyposażone jest to szkiełko. I w przeciwieństwie do np 85/1,8
    > regulacja nie daje trwałego efektu. Dlatego dość ryzykowne jest
    > kupowanie go uzywanego. O 50/1,8 natomiast wypowiedział się w chwili
    > słabości, że ten obiektyw jest w zasadzie "nieustawialny" :D  W jego
    > przypadku focus to czysty przypadek. Natomiast cholerka jasna
> [...]

    tutaj czuje sie zoobowiazany wyjasnic , dlaczego uwazam iz w przypadku
    pytajacego problem nie jest rozwiazywalny w 100 %

    dlatego ze wielkosc FF / BF czyli sklonnosc do blednego ostrzenia w
    zoomach zalezy od ogniskowej. Mozna ustawic AF dla jednej ogniskowej
    dla innych blad moze pozostac. W Zoomach chodzi o znalezienie
    optimum , tak ze srednio blad ostrzenia bedzie najmniejszy ( oby i
    akceptowalny)
    Wsrod 5 zoomow jakie pomierzylem b dokladnie ze wzgledu na blad AF
    wszystkie 5 wymagalay justacji - najwiekszej ( bardzo duzej)
    najdrozszy obiektyw z najlepsza rozdzielczoscia - potencjalnie
    powinen byc najlepszy.
    I pracuje tym obiektywem tak , ze dla ogniskowych 24- ok 50 mm
    wprowadzam w meni poprawke -10 , dla ogniskowych ok 50-70
    wprowadzam poprawke =0. Jest to uciazliwe , ale co robic ? -
    przynajmniej zdjecia sa ostre.
    Ciekawe ze starsze obiektywy z pierwszej serii z motorem USM , ktore
    kupilem przed laty ze wzgledu na b. dobre pomierzone wowczas wlasnosci
    optyczne , wymagaja stosunkowo niewielkiej korekty i mam wrazenie ze
    powtarzalnosc jest calkiem dobra.

    W stalkach wystarczy dokonac jedenej korekty i problem moze zostac
    rozwiazany

    w 50 /1,4 konieczna byla niewielka korekta ( z motorem micro usm ) i w
    100/2 ( ten sam motor) rowniez.
    PO dokonaniu korekty obiektywy ostrza b.dobrze , powtarzalnosc jest
    dobra . Ale to z lepszym cialem.
    w tanszym Cxxx powtarzalnosc byla marna .

    XXX