-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!usenet.blueworldhosting.com!npe
er03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.c
om!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.
news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 5 Jun 2013 00:55:45 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Ależ po nim przejechał :(
In-Reply-To: <51ae3f50$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1306050031190.1296@quad>
References: <519b72fd$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
<knn6hr$2d6$1@mx1.internetia.pl> <knu21h$kar$1@node1.news.atman.pl>
<51a30044$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
<ko0dc1$50u$2@node1.news.atman.pl>
<51a43673$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
<ko34ug$3u7$3@node1.news.atman.pl>
<51a52bc9$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
<ko5j05$lgt$5@node1.news.atman.pl>
<51a6ee61$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<ko6s0d$t7b$1@node1.news.atman.pl> <ko6svg$u32$1@node1.news.atman.pl>
<51a6fca5$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<ko74db$5qq$1@node1.news.atman.pl>
<51a71f11$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
<koe1oi$75q$1@node1.news.atman.pl>
<51aaf628$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
<kofj75$n25$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1306040129590.3876@quad>
<51ae213f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1306042010370.1972@quad>
<51ae3704$0$1232$6...@n...neostrada.pl >
<51ae3f50$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 62
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1370389912 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1268 83.15.167.123:62229
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4340
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494175
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 4 Jun 2013, uzytkownik wrote:
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:51ae3704$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> A nie był to SKUTEK takiego, a nie innego zachowania pieszego?
>
> A nie był to SKUTEK takiego, a nie innego zachowania kierowcy?
>
>> Świadomie go nie rozjechał.
>
> Skąd ta pewność?
> Siedziałeś w szoferce tego samochodu?
Inaczej: "nie ma dowodu na umyślność".
Nic na nią nie wskazuje, ewentualną umyślność trzeba zaś udowodnić.
<OT>
Dlatego mimo iż umyślność jest przesłanką wysokiej wagi, prawie
jednoznacznie przesądzającą o winie, w praktyce jest czymś
rzadko spotykanym jako uzasadnienie wyroku.
Z opisów które widywałem albo sprawca sam chlapnął że czyn
był umyślny, albo udowodnione zachowanie było zupełnie
jednoznaczne, odstające od "potrzeby ruchu", np. parę lat temu
w USA był wypadek w którym kierowca chciał "nauczyć" rowerzystę
bodaj cofnięciem i przy okazji rozgniótł mu nogę (o hydrant czy
coś podobnego).
Rozgniecenie nieumyślne, ale cofnięcie umyślne, a to
już "inny wymiar kary" (regres OC, oprócz więzienia).
<\OT>
Streszczając, w tym miejscu nie tylko nie zgadzam się
z "chłopskorozumową" wersji o umyślności, ale również
zaznaczam, że teoretyczna możliwość zamachu nie obroni
się z braku dowodów - a nawet tylko poszlak.
Pozostaje więc uznać ją za niebyłą.
>> Ale tutaj tą niemożliwość spowodowała właśnie druga strona.
>> Niemożliwość dostrzeżenia jej.
>
> Bzdura. To co niby ten pieszy się choiwał i się wczołgał pod samochód?
Może nie aż tak - podważył bezzasadne założenie które poczynił
kierowca, że pieszy prawidłowo wejdzie na pasy.
Co do wniosków zgadzam się z tym co piszesz, bo nie widzę różnicy
między takim przypadkiem a np. przejechaniem linii ciągłej
czy też błędnym włączeniem (lub niewłączeniem) kierunkowskazu.
Jeśli przepis nie wskazuje inaczej (tak jak np. przepis
o znaku STOP, który oprócz zatrzymania nakazuje ustąpienie
pierwszeństwa), to błędne zachowanie innego uczestnika ruchu
nie daje prawa do tłumaczenia się domniemaniem.
> Prawodawcy nie interesuje czy masz możliwość zobaczyć pieszego czy nie, Ty
> masz mu ustąpić pierwszeństwa.
Z grubsza.
Co ciekawsze, jakby chodziło np. o inny pojazd z pierwszeństwem,
to jak sądzę sprawa nie powodowałaby kontrowersji. "No oczywiście,
miał mu ustąpić i kropka".
Uprzedzając: rower poziomy jest jeszcze słabiej widoczny
w pionie "z powodu maski" niż taki pieszy.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.13 02:08 uzytkownik
- 05.06.13 16:58 Cavallino
- 05.06.13 17:00 Cavallino
- 05.06.13 17:07 Cavallino
- 05.06.13 17:48 Michoo
- 05.06.13 18:02 Michoo
- 05.06.13 20:40 uzytkownik
- 05.06.13 20:57 uzytkownik
- 05.06.13 21:44 uzytkownik
- 05.06.13 22:08 uzytkownik
- 06.06.13 00:26 Michoo
- 06.06.13 00:31 masti
- 06.06.13 09:29 uzytkownik
- 06.06.13 09:34 uzytkownik
- 06.06.13 09:32 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=