    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Akumulatory AA Kodak 2100 mAh w Biedro
    Date: Sun, 14 Dec 2014 16:28:36 +0100

    W dniu 2014-12-13 o 22:58, astro pisze:

    > Mam bardzo ograniczone srodki, a potrzeby na zakup sprzetu - duze ;-)

    W tej branży najgorsze jest to, że każde środki są niewystarczające :-D

    > Wbrew
    > pozorom raczej nie kupuje marketowego badziewia - nawet drobny zakup dosc
    > dlugo rozwazam.

    Jeszcze jedno odnośnie akumulatorów. Mi chodzi również o to, ze 400mAh
    względem Eneloopów robi różnicę eksploatacyjną ale i cenową też. Moim
    priorytetem jest jak najdłuższe działanie sprzętu na komplecie
    akumulatorów. Zabraknie prądu na ostatnie zdjęcie, które miało być
    najlepszym - pozostaje rzucać tylko fuckami :-) No i wspomniane
    leżakowanie bez utraty energii też jest dla mnie bardzo ważne. Mam lampy
    zapasowe używane od czasu do czasu. Po 3 miesiącach leżakowania działają
    jak na świeżych ogniwach na Eneloopach serii XX. Jeśli 50zł za 4szt to
    dużo dla Ciebie, to raczej zejdź z pojemności niż z jakości a już w
    szczególności - nie eksperymentuj bo 2x zapłacisz.

    > Zakupy w Biedro sa w miare bezpieczne. Latwo o zwrot (choc raczej
    > nierozpakowanego artykulu) i bez problemu rozpatruja gwarancje.

    Tak, ale jak chcesz reklamować samorozładowanie po 2 miesiącach, albo
    utratę pojemności? Wątpię aby to uznali. Prawdopodobnie na pudełku nie
    masz gwarancji jeden czy drugi parametr.

    > Od ponad 7. lat mam BC-700.

    Też miałem - bardzo dobra.

    > Rozwazam NC-1000, bo mieszkam w dwoch
    > lokalizacjach. Kupilbym o 20zl tansza BC-800, gdyby nie to, ze w NC-1000
    > poprawiono rozpoznawanie zuzytych akumulatorow.

    Z tego co wyczytałem, to poprawiono (zliberaryzowano) względem modelu
    BC-900 kryteria osądzania czy dany akumulatorek jest padnięty czy nie.
    Szczerze mówiąc mi to się średnio podoba. Używanie półtrupa może się
    zemścić w terenie. Kiedyś oszukiwałem ładowarki w epoce przed
    Eneloopowej - rozpoczynałem ładowanie trefnego ogniwa w badziewnej a
    kończyłem w lepszej. Wyrosłem z takich zabaw. Zawsze są tego
    konsekwencje. Eneloopy z serii XX ani razu nie odmówiły mi posłuszeństwa.

    > Poza tym USB 5V/1A w
    > NC-1000 tez moze sie przydac.

    Gdzie? :-) Jako ładowarka telefonów w aucie? :-) Wolę mniejsze.

    > Zakup taniej ladowarki jest nieoplacalny. Skracaja zycie akumulatorow.

    Prawie zawsze - racja. A już w szczególności gdy jeden kanał na 2 ogniwa.

    > Tez mam (I generacji serii UTG). Niestety za malo...
    > Pewnie skonczy sie na Panasonic Eneloop BK-3MCCE za 29,98zl ;-)

    http://www.ceneo.pl/9698731#mh=d3U3PvHv13005sanyoHIV
    xJ0CRa798YAT8EiaM7iV6PUnMGe7Pt-1yKqFugiymkpU7KqoI7k2
    r2pow6o3eGUFdXxnStk2xfXH2Un4Es1zBAfKkjUvh5fJgAW9UaJG
    IEjx2rhp5CMz3qux7ZvNpcze3tTbIbMlJnq4bPfxoLA2

    Te polecam jako sprawdzone.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek