  • Data: 2014-12-14 20:46:47
    Temat: Re: Akumulatory AA Kodak 2100 mAh w Biedro
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-14 o 10:22, 666 pisze:
    > Obkupiłem się w eneloopy korzystając z wyprzedaży starej serii, ale nie
    > modlę się przed nimi.

    Byłoby to dość osobliwym zachowaniem :-D

    > Sam wiem, że z eneloopami (staram się stosować czarne pro z uwagi na
    > wysoką pojemność) działa mi urządzenie (ręczny skaner), który z innymi
    > aku odmawia współpracy (za niskie dla urządzenia napięcie 1,2 V ogniw
    > NiMH) i faktycznie w instrukcji ma "alkaline only".

    To nie tylko o to chodzi bo Eneloopy jak i każde inne mają to samo
    napięcie na wyjściu. Zapewne dzieje się tak dla tego, że jak sam
    napisałeś - napięcie jest na granicy zadziałania urządzenia. Jeśli
    używasz zwykłego akumulatorka, to podczas uruchamiania się urządzenia
    następuje zwiększony pobór mocy, napięcie dodatkowo lekko spada i
    "papa". Seria PRO ma skrajnie niską rezystancję wewnętrzną więc spadek
    napięcia w chwili uruchamiania jest praktycznie zerowy.

    > Dla lampy błyskowej nie ma znaczenia, czy rozładują się w rok czy w
    > miesiąc.
    > Myślę, że dla fotografa efekt samorozładowania jest ostatnią istotną
    > cechą dla akumulatorków (no chyba, ze ktoś na safari jedzie).

    A to źle myślisz :-) Np. dwie lampy błyskowe trzymam w torbie czasem po
    3 miesiące nie używane. Gdy mam jakąś robotę wymagającą większej ilości
    lamp, to je zabieram. Gdyby się w tym czasie rozładowywały - byłoby
    fatalnie. Tymczasem w ogóle tego nie kontroluję. Mają działać i już.
    Obojętne jak długo wcześniej leżakowały.
    Natomiast dużo częściej używam lampy systemowej i tam mniej jest istotny
    efekt samorozładowania bo i tak często ładuję. Jednakże tu i tu stosuję
    te same Eneloopy serii XX bo po co inaczej?

    > Duracell i Energizer jak poczytają Marka, to od razu wystrzelaja kilku
    > studentów na kampusie ;-)

    eee tam :-)

    --
    Pozdrawiam,