    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulatorki AA i AAA - czy są jakieś różnice?
    Date: Tue, 28 Apr 2009 17:04:06 +0200

    > Konkretnie chodzi mi o to że mam do naprawy golarkę zasilaną wbudowanym
    > ogniwem typu AA ("no name" 600mAh) który "padł". Problem w tym że
    > oryginalne ogniwo jest krótsze od typowego ogniwa AA o ok.1-2 mmm co
    > utrudnia jego montaż. Zastawiam się nad użyciem jako zamiennika ogniwa
    > AAA ale nie wiem jak poradzi ono sobie w dłuższym przedziale czasu z
    > zasileniem silniczka golarki.

    Generalnie wydajność prądową podaje się jako wielokrotność C, czyli
    "prądopojemności" :)... Tak więc akumulatorki AA i AAA o tych samych
    pojemnościach powinny mieć zbliżone parametry (pod warunkiem podobnej
    jakości, technologii, producenta itp). Pytanie jest takie - tam był NiMH
    czy NiCd?? Na jak długo starczały te ogniwa (tzn. na ile minut pracy
    silniczka)?? Dzięki temu będzie można oszacować prąd ;)... sądzę, że
    firmowe ogniwa AAA spokojnie dadzą radę zwłaszcza, jeśli oryginalnie
    były tam akumulatorki NiMH :)...
    Rada ze spiłowaniem "cypelka plusowego" z AA też nie jest głupia, ale
    musisz mieć pewność, że jest to cypelek nałożony na (przygrzany do)
    właściwego ogniwa, a nie jego część... poza tym robisz to na własną
    odpowiedzialność ;P... Ale fakt, w większości akumulatorków NiMH jakie
    mam ten cypelek jest oddzielny, ma nawet otwory po bokach i możnaby go
    skrócić o te 2mm :)...

    Pozdrawiam
    Konop