eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator - pojemnosc › Re: Akumulator - pojemnosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    Subject: Re: Akumulator - pojemnosc
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <581f99a1$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Date: Sun, 6 Nov 2016 23:10:15 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <581f99a1$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <581faa46$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178-37-191-125.adsl.inetia.pl
    X-Trace: 1478470214 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15204 178.37.191.125:50582
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591950
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-11-06 o 21:59, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Przyszedl czas na wymiane akumulatora w aucie (takie zwyklego 12V
    > wspolpracujacego ze staromodnym silnikiem spalinowym, zadna hybryda
    > itp). Jako osoba nie znjaca sie specjalnie na autach ale kiedys cos tam
    > sie uczaca o pradzie, ladunku lektrycznym itp. wydawalo mi sie, ze im
    > wieksza pojemnosc akumulatora tym lepiej. Ale w kilku miejscach w necie
    > wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz
    > fabryczny bo bedzie niedoladowany. Niestety nigdzie nie ma
    > wytlumaczonego dlaczego mialby sie taki akumulator nie doladowac.


    Bo to bzdura. Bilans jest bilansem.


    > Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad
    > podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie
    > ladowal. Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna
    > zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i
    > potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii
    > pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci a pozniej podczas jazdy
    > tyle samo energii mu oddac z alternatora.


    Pi razy drzwi tak jest.


    > Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt
    > nam nie kaze kupowac innych ladowarek - jedynie proces ladowania bedzie
    > dluzszy. Dlaczego inaczej mialoby byc w samochozie?

    Popatrz jaki Ci wejdzie. Ja zamiast 45Ah mogę wsadzić okolice 62Ah i
    koniec. 72Ah za duży wymiarami.
    Z drugiej strony, jak starcza takie 45Ah (nie trzymasz go z włączonym
    radiem godzinami czy też nie masz super-hiper umpa umpa audio) to po co
    przepłacać? Jak chcesz weź sobie numer większy i tyle.

    zdrówko.


    --
    Irokez

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: