  • 71. Data: 2012-01-23 12:57:05
    Temat: Re: ACTA
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-23 13:18, Henry(k) pisze:

    > Bo warto: uczyć dzieci zaradności żeby sobie poradziły w każdych warunkach.
    > A resztę czasu poświęcić na to żeby nam było dobrze już teraz w takich
    > warunkach jakie nam zostawili nasi rodzice. Często swoim wypominasz ustrój
    > i dług jaki Ci zostawili?

    Interesuje mnie co ja mogę zrobić dla moich dzieci.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 72. Data: 2012-01-23 13:10:01
    Od: Catholic <s...@i...pl>

    > Ręka do góry ci, co absolutnie nie mają żadnego zysku, który ma
    > jakikolwiek związek z ''urzędnikami'' (czyli budżetówką, przepisami
    > gospodarczymi i prawa itp, nawet pośredni związek).

    nie ma zysku, który nie ma pośredniego związku z przepisami i urzędnikami.

    > No i co? Wstałem o dziewiątej, zajmuję się swoim (kolejnym) hobby, idę
    > popracować za dwie godziny na dwie godziny, może sobie jutro wyskoczę w
    > góry, a ostatnio łaziłem po wyspie na Atlantyku, na dowód, za kilka dni
    > pracy, gdzie chciałem i nikt o nic nie pytał.

    za te kilka dni

    Za te kilka dni pracy zapłacono ci wycieczką? To też korzyść od której
    należny jest podatek. Jeżeli nie zapłaciłeś, to ma to pośredni związek z
    urzędnikami US.
    pozdr.J

  • 73. Data: 2012-01-23 13:10:23
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > Będzie popyt, ktoś się postara temu sprostać.

    To nie tak prosto działa. W Sudanie czy Mozambiku pewnie jest popyt na lepsze
    życie, auta, czystą wodę i edukacje a nikogo to nie obchodzi.
    Chyba, że przez popyt rozumiesz po prostu konkretna gotówkę która ktos wykłada
    na stół. Problem w tym, że biedni tej gotówki nie maja a Polska powoli dryfuje
    w kierunku kraju bez wiedzy i technologi.

  • 74. Data: 2012-01-23 13:10:55
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/01/2012 12:46, Henry(k) wrote:

    > Jeśli o to zadbamy - bo same to się wychowają na niezaradne łośki dojone
    > przez sprytniejszych. A protestować to będą umiały tylko jak im ktoś
    > podsunie pod nos link do kliknięcia... Aj... zagalopowałem się... to już
    > jest w tym pokoleniu ;-)

    A z ciekawości - gdzie z transparentem stał kolega quent, zamiast
    protestować na grupie usenetowej czytanej przez siedem osób? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 75. Data: 2012-01-23 13:11:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/01/2012 12:54, quent wrote:

    > Darmozjadów - pijaków, ignorantów, wiecznych bezrobotnych, niekoniecznie
    > w budżetówce. Źle mnie zrozumialeś.

    Uroki życia w cywilizowanym społeczeństwie. Chcesz mieć niską
    przestępczość i wolność, to ponoś jej koszty.

    > Można im to utrudnić lub ułatwić.

    No to ułatwiaj swoim, a mnie pozwól się o moje martwić.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 76. Data: 2012-01-23 13:17:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/01/2012 12:05, quent wrote:

    > Nie każdy.
    > Administracja powinna istnieć by mogło istnieć państwo. Powinny być
    > podatki, urzędnicy...
    > Tylko jest jedno ale.
    > Urzędnika nie powinieneś musieć oglądać w 80% przypadków w których dziś
    > oglądać go musisz.

    No tak, ale to już jest problem dość specyficzny dla pewnych krajów, w
    tym niestety Polski, a nie świata zmierzającego ku zagładzie jako takiego.

    Wiesz ile czasu zajęło mi założenie w UK spółki? 5 minut wypełnienia
    formularza w internecie.

    Wiesz jak tu rejestruję kupiony samochód? Odsyłając do urzedu oderwaną
    część dowodu rejestracyjnego z moimi danymi, bezpłatnie na każdej poczcie.

    Wiesz ile razy musiałem iść osobiście do urzędu skarbowego w
    jakiejkolwiek sprawie? Zero, księgowy wypełnia rozliczenia przez internet.

    Akt urodzenia dzieciaka pani w urzędzie przyjęła z uśmiechem i po jednym
    podpisie odesłała do domu. W Polsce umiejscowienie tego samego aktu
    kosztowało mnie 120zł, wycieczkę do dwóch okienek, do banku wpłacić
    należność i z powrotem do okienka w urzędzie.

    Problemem są pozostałości po PRLu, gdzie państwowe było wszystko, a nie
    jakiś ogólnoświatowy trend ku upadkowi.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 77. Data: 2012-01-23 13:24:33
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-23 14:10, kamil pisze:
    > A z ciekawości - gdzie z transparentem stał kolega quent, zamiast
    > protestować na grupie usenetowej czytanej przez siedem osób? ;-)

    Każdy protestuje tak jak go na to stać.
    Jeden spędza długie godziny na dyskusjach, przekonywaniu... inny do tego
    drukuje ulotki i jeździ po kraju.... jeszcze inny podpala się przed
    jakimś urzędem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 78. Data: 2012-01-23 13:27:05
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/01/2012 13:24, quent wrote:

> [...]

    " A protestować to będą umiały tylko jak im ktoś
    podsunie pod nos link do kliknięcia... Aj... zagalopowałem się... to już

    Tylko ja dostrzegam w tym pewną ironię? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 79. Data: 2012-01-23 13:27:26
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-23 14:11, kamil pisze:
    > Uroki życia w cywilizowanym społeczeństwie. Chcesz mieć niską
    > przestępczość i wolność, to ponoś jej koszty.

    Cywilizowanym?
    Nie można mówić o cywilizacji skoro nie ma miejsca dla podstawowego z
    praw rzymskich "chcącemu nie dzieje się krzywda".

    > No to ułatwiaj swoim, a mnie pozwól się o moje martwić.

    Problem nie w tym, że ja ułatwiam Twoim a w tym, że Ty utrudniasz moim.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 80. Data: 2012-01-23 13:30:34
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-23 14:17, kamil pisze:
    > Problemem są pozostałości po PRLu, gdzie państwowe było wszystko, a nie
    > jakiś ogólnoświatowy trend ku upadkowi.

    Od samego początku mam na myśli kraj w którym żyję czyli PL.
    Tyle, że np. sposób kreacji pieniądza jest problemem globalnym
    rzutującym na sytuację w PL w takim sensie cytuję czy mówię o tym co się
    dzieje np. w USA.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info