eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 105

  • 31. Data: 2015-09-09 12:23:46
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:55f003d1$0$27525$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:1...@p...pl.inv
    alid...
    > Hello J.F.,
    > Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote:
    >>>>Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?
    >>O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?
    >
    > Tam chyba NiMH i to MH to o lantan oparte.
    > Przynajmniej tak pisza.

    Tesla i inne auta EV na litowych (Li) bateriach...

    W Chinach się mocno pracuje nad bateriami opartymi o tańszy
    i łatwiej dostępny sód (Na). Efekty już są obiecujące, więc pewnie
    niedługo będzie akumulacja energii tańsza niż dziś i się warunki
    ekonomiczne zmienią.


  • 32. Data: 2015-09-09 12:40:27
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:msp184$6f1$...@d...me...
    >W Chinach się mocno pracuje nad bateriami opartymi o tańszy
    >i łatwiej dostępny sód (Na). Efekty już są obiecujące, więc pewnie
    >niedługo będzie akumulacja energii tańsza niż dziś i się warunki
    >ekonomiczne zmienią.

    Mnie sie spodobal akumulator sodowo-siarkowy.
    Prosta konstrukcja, wynikla z tego wysoka niezawodnosc, i mozliwosc
    "tankowania" skladnikow.

    Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to moze byc
    mniejszy problem niz sie wydaje.

    J.


  • 33. Data: 2015-09-09 13:06:22
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>

    On 09/09/2015 10:50 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Pawel,
    >
    > Wednesday, September 9, 2015, 9:40:33 AM, you wrote:
    >
    >>> Jak ja nie cierpię demagogii.
    >> E, bullshit.
    >
    > Twoja pisanina.
    >
    >>> 1. Nie kilka dni ciepła, tylko dwa miesiące rekordowych temperatur.
    >>> 2. Niedobór energii był spowodowany awarią.
    >>> 3. Trwał ledwie dobę z drobnymi.
    >> I powyższe 3 punkty oznaczają mniej-więcej tyle, że moc wytwórcza
    >> naszych elektrowni ledwie wystarcza na pokrycie bieżącego zapotrzebowania.
    >> W tych gorących dniach zapotrzebowanie nie było większe, ucierpiała
    >> tylko moc wytwórcza.
    >>> 4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.
    >> Kropla.
    >
    > Jeśli 10% krajowej produkcji to kropla, to nie masz pojęcia, o czym
    > mówisz.
    >
    >>>> Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,
    >>> Poza godzinami szczytu.
    >> W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.
    >
    > Pierdolisz.
    >
    > [...]
    >
    >

    Ah, faktycznie, zapomniałem że to p.m.samochody.
    Dlatego właśnie tak bardzo nie lubię się odzywać.
    Zapomniałem że tutaj trzeba podać wszystkie wartości co do piątego
    miejsca po przecinku, podeprzeć to pięcioma źródłami a i tak być
    przygotowanym na wylanie wiadra pomyj.
    Jedno jednak jest bezdyskusyjne. W Polsce samochodów elektrycznych nie
    ma i ich zużycie prądu jest nieistotne dla produkcji i przesyłu prądu.
    Oczywistym jest również dla mnie, że nie jesteśmy w stanie wyprodukować
    bądź przesłać tyle prądu aby zaspokoić aktualne potrzeby czego
    ewidentnym przykładem są ostatnie ograniczenia.
    Więc jasnym jest również, że jeśli podłączymy do tego prądu jaki mamy w
    tej chwili 100000 samochodów to to pierdolnie. Bo musi.
    Więc niech sobie eko-zjeby pierdolą co chcą. Nie da się w ciągu
    najbliższych 20 lat w TYM kraju wymienić floty pojazdów (i mam tutaj na
    myśli tylko tych używanych do dojazdu do pracy) ze spalinowych na
    elektryczne.
    I na prawdę, abstrahuję od całej masy dodatkowych problemów, jak np.
    utylizacja akumulatorów czy dowolnego inne dziadostwa które się okaże że
    utylizować/eksploatować trzeba ale teraz o tym nikt nie myśli bo jest
    tego mało.
    Jest również inny ratunek dla elektropojazdów czyli inny sposób
    magazynowania energii ale jak na razie w tej kwestii również konkretów brak.
    I tak, uważam że 10% przyrostu produkcji w dzisiejszej sytuacji to
    kropla w morzu potrzeb.

    P.S.: Lubię czytać tę grupę bo czasem można wyczytać coś ciekawego,
    jednak w zdecydowanej większości każda, dowolna dyskusja, nawet o kolor
    samochodu kończy się wylaniem wiadra pomyj w dowolnym kierunku. Jak
    również szukanie na siłę powodu by to wiadro wylać czego przykładem jest
    powyższy post. Z całego postu zostało wybrane jedno moje stwierdzenie i
    obsmarowane. Ciekawy sposób prowadzenia dyskusji.

    Pozdrawiam (serio!);
    Paweł Mojski


  • 34. Data: 2015-09-09 13:26:25
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-09 13:06, Pawel Mojski wrote:

    >>>>> Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,
    >>>> Poza godzinami szczytu.
    >>> W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.
    >>
    >> Pierdolisz.
    >>
    >> [...]
    >>
    >>
    >
    > Ah, faktycznie, zapomniałem że to p.m.samochody.
    > Dlatego właśnie tak bardzo nie lubię się odzywać.
    > Zapomniałem że tutaj trzeba podać wszystkie wartości co do piątego
    > miejsca po przecinku, podeprzeć to pięcioma źródłami a i tak być
    > przygotowanym na wylanie wiadra pomyj.

    Kiedy akurat tu ma rację, tyle, że powiedział to dosadnie - mamy 7
    godzin z 7GW nadmiaru mocy w sytosunku do szczytu.

    Shrek.


  • 35. Data: 2015-09-09 13:38:42
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Wednesday, September 9, 2015, 1:06:22 PM, you wrote:

    >>>> Jak ja nie cierpię demagogii.
    >>> E, bullshit.
    >> Twoja pisanina.
    >>>> 1. Nie kilka dni ciepła, tylko dwa miesiące rekordowych temperatur.
    >>>> 2. Niedobór energii był spowodowany awarią.
    >>>> 3. Trwał ledwie dobę z drobnymi.
    >>> I powyższe 3 punkty oznaczają mniej-więcej tyle, że moc wytwórcza
    >>> naszych elektrowni ledwie wystarcza na pokrycie bieżącego zapotrzebowania.
    >>> W tych gorących dniach zapotrzebowanie nie było większe, ucierpiała
    >>> tylko moc wytwórcza.
    >>>> 4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.
    >>> Kropla.
    >> Jeśli 10% krajowej produkcji to kropla, to nie masz pojęcia, o czym
    >> mówisz.
    >>>>> Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,
    >>>> Poza godzinami szczytu.
    >>> W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.
    >> Pierdolisz.
    > Ah, faktycznie, zapomniałem że to p.m.samochody.
    > Dlatego właśnie tak bardzo nie lubię się odzywać.
    > Zapomniałem że tutaj trzeba podać wszystkie wartości co do piątego
    > miejsca po przecinku,

    Twierdzenie, że w energetyce nie ma godzin szczytu jest pierdoleniem
    bez opamiętania.

    [... żale i płacze bez sensu ...]


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 36. Data: 2015-09-09 13:51:06
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Mojski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:msp3re$ho0$...@n...news.atman.pl...
    On 09/09/2015 10:50 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>>> 4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.
    >>> Kropla.
    >> Jeśli 10% krajowej produkcji to kropla, to nie masz pojęcia, o czym
    >> mówisz.
    >>>>> Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,
    >>>> Poza godzinami szczytu.
    >>> W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.
    >> Pierdolisz.

    >Ah, faktycznie, zapomniałem że to p.m.samochody.
    >Dlatego właśnie tak bardzo nie lubię się odzywać.
    >Zapomniałem że tutaj trzeba podać wszystkie wartości co do piątego
    >miejsca po przecinku, podeprzeć to pięcioma źródłami a i tak być
    >przygotowanym na wylanie wiadra pomyj.
    >Jedno jednak jest bezdyskusyjne. W Polsce samochodów elektrycznych
    >nie
    >ma i ich zużycie prądu jest nieistotne dla produkcji i przesyłu
    >prądu.
    >Oczywistym jest również dla mnie, że nie jesteśmy w stanie
    >wyprodukować
    >bądź przesłać tyle prądu aby zaspokoić aktualne potrzeby czego
    >ewidentnym przykładem są ostatnie ograniczenia.

    No widzisz - pierdolisz, a potem musisz narzekac, ze tu oblewaja
    pomyjami i wymagaja podania zrodel.

    http://www.pse.pl/index.php
    Wczoraj o 20-tej kraj pobieral ~22GW. A miedzy 0 a 6 - miedzy 15 a
    16GW.
    Zima zuzycie skacze do 24GW - i tyle jestesmy w stanie wyprodukowac i
    dostarczyc.

    Prawde mowiac to kojarze sporo wyzsze liczby, o masz
    http://www.pse.pl/index.php?dzid=152&did=842#t1_1
    sumaryczna moc zainstalowanych elektrowni - 35GW.

    Jesli teraz latem zabraklo, to dlatego ze na lato sie czesc elektrowni
    wylacza celem przeprowadzenia remontow. Plus te wysokie temperatury
    rzek.

    Nawet z tymi remontami mamy wiec w nocy nadwyzke co najmniej 7GW.
    Wystarcza do ladowania 7mln samochodow moca 1kW.
    Spokojnie mozna 6kWh doladowac - rownowartosc ciepla spalania ok 0.6
    litra benzyny.
    Ale poniewaz silnik benzynowy ma kiepska sprawnosc - to jest
    rownowaznosc ok 2 litrow (o ile sprawnosc akumulatora bedzie duza).

    Czyli jakies 60 litrow miesiecznie - to chyba w miare normalne zuzycie
    przecietnej osoby do ruchu lokalnego.

    A jeszcze energetycy sie uciesza, bo nie bedzie sie w nocy spalac
    wegla bez potrzeby.

    >Więc jasnym jest również, że jeśli podłączymy do tego prądu jaki mamy
    >w
    >tej chwili 100000 samochodów to to pierdolnie. Bo musi.
    >Więc niech sobie eko-zjeby pierdolą co chcą. Nie da się w ciągu
    >najbliższych 20 lat w TYM kraju wymienić floty pojazdów (i mam tutaj
    >na
    >myśli tylko tych używanych do dojazdu do pracy) ze spalinowych na
    >elektryczne.

    Dlaczego ? Nasze samochody podobno i tak stare, to przez 20 lat
    wymienimy je pare razy :-)

    Inna sprawa, ze ja sie tak chetnie nie przesiade do samochodu o
    zasiegu 100km, a prawde mowiac to 50 czy 30, bo akumulator stary, a
    nowy drozszy niz auto (stare).
    Ale jako drugi samochod w rodzinie ... kto wie.
    Z tym, ze polityka miast taka, ze pierwszy samochod jest
    problematyczny, a co dopiero drugi :-)
    No chyba, ze jakas hybryda - elektryczny z bateria na chocby 30km,
    plus maly silniczek spalinowy (turbina ?) na pokladzie, gdyby zaszla
    ochota 500km przejechac.

    >I na prawdę, abstrahuję od całej masy dodatkowych problemów, jak np.
    >utylizacja akumulatorów czy dowolnego inne dziadostwa które się okaże
    >że
    >utylizować/eksploatować trzeba ale teraz o tym nikt nie myśli bo jest
    >tego mało.

    Utylizacja akurat moze nie byc zadnym problemem - to bedzie cenny
    surowiec do produkcji nowych.
    Juz chyba obecnie z olowiowymi tak jest - tylko krajowi przedsiebiorcy
    narzekaja, ze im ten zlom kradna i wywoza nielegalnie ..

    >I tak, uważam że 10% przyrostu produkcji w dzisiejszej sytuacji to
    >kropla w morzu potrzeb.

    no popatrz - mamy 35GW, potrzebujemy 24GW, a ty mowisz, ze 2GW to
    kropla w morzu :-)
    A jeszcze nam groza fotoogniwa i wiatraki.

    >P.S.: Lubię czytać tę grupę bo czasem można wyczytać coś ciekawego,
    >jednak w zdecydowanej większości każda, dowolna dyskusja, nawet o
    >kolor
    >samochodu kończy się wylaniem wiadra pomyj w dowolnym kierunku.

    Zasluzyles ?

    J.



  • 37. Data: 2015-09-09 14:01:44
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>

    On 09/09/2015 01:51 PM, J.F. wrote:
    [...]

    > no popatrz - mamy 35GW, potrzebujemy 24GW, a ty mowisz, ze 2GW to kropla
    > w morzu :-)
    > A jeszcze nam groza fotoogniwa i wiatraki.

    Ok, ja to wszystko rozumiem.
    Jak widać pomyliłem się, nie spojrzałem w cyferki (nawet nie wysiliłem
    się aby popatrzeć). Chylę głowę.
    Jak widać energetycznie jesteśmy gotowi na 6 milionów samochodów (a
    zapasu to mamy na kolejne 15) i przełkniemy to z palcem w nosie. Jednym.
    Drugim w dupie.
    Ale niech ktoś, w takim razie, wyjaśni mi, na mój chłopski i mały rozum,
    dlaczego wyłączono mi klimę w pracy? Sprawna była.

    [...]

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski


  • 38. Data: 2015-09-09 14:12:55
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-09 14:01, Pawel Mojski wrote:

    > Ale niech ktoś, w takim razie, wyjaśni mi, na mój chłopski i mały rozum,
    > dlaczego wyłączono mi klimę w pracy? Sprawna była.

    Dlatego, że chiałbyś żeby pracowała w dzień a nie w nocy. A w dzień jest
    wląśnie szczyt energetyczny.

    Shrek.


  • 39. Data: 2015-09-09 14:14:16
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 09 Sep 2015 14:01:44 +0200, Pawel Mojski napisał(a):

    > Ale niech ktoś, w takim razie, wyjaśni mi, na mój chłopski i mały rozum,
    > dlaczego wyłączono mi klimę w pracy? Sprawna była.

    Szef ma węża w kieszeni? :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.
    Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
    Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.


  • 40. Data: 2015-09-09 14:24:13
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>

    On 09/09/2015 02:12 PM, Shrek wrote:
    > On 2015-09-09 14:01, Pawel Mojski wrote:
    >
    >> Ale niech ktoś, w takim razie, wyjaśni mi, na mój chłopski i mały rozum,
    >> dlaczego wyłączono mi klimę w pracy? Sprawna była.
    >
    > Dlatego, że chiałbyś żeby pracowała w dzień a nie w nocy. A w dzień jest
    > wląśnie szczyt energetyczny.
    >
    > Shrek.

    Więc idąc tym tokiem rozumowania, jesteśmy w stanie obsłużyć samochody
    elektryczne, pod warunkiem, że będą one dzienne?
    Miliona samochodów nocnych już nie obsłużymy?

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: