  • 1. Data: 2015-09-06 15:49:52
    Temat: Unilever
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Prywatyzacja bezpieczenstwa ?
    http://etsc.eu/managing-road-risk-at-work-case-study
    -unilever-poland/

    Efekty ciekawe - wypadki w firmie znikly, kolizji z 430 zrobilo sie
    42. A nie, przepraszam 139 w 2014, 42 to w biezacym.

    Tylko tak nie bardzo potrafie sie doszukac jak oni to osiagneli:

    -gps zamontowali i wywalaja za przekroczenie predkosci, czy tylko po
    premii ?

    -szkolenia dodatkowe dla mlodych,

    -przestali zawracac d* pracownikom przez telefon w czasie jazdy ?

    -kierowca placi za naprawe pojazdu,

    -a moze po prostu przestali zatrudniac nowych i doswiadczenie rosnie
    :-)

    "This year we conducted a silent audit of taxi providers to verify
    their compliance with Unilever standards."
    Ciekawe, czy zarzad tak chetnie widzi jak ich taksowkarz 50 wiezie na
    lotnisko :-)

    J.

  • 2. Data: 2015-09-06 16:02:01
    Temat: Re: Unilever
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-06 15:49, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > -kierowca placi za naprawe pojazdu,
    >
    > -a moze po prostu przestali zatrudniac nowych i doswiadczenie rosnie

    Przecież jest napisane.

    Shrek.

  • 3. Data: 2015-09-06 20:17:17
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 06 Sep 2015 16:02:01 +0200, Shrek napisał(a):

    -unilever-poland/

    > Przecież jest napisane.

    No to Cavalino nie kupi już lodów Algidy! Nie będzie kapelusznikom dawał
    zarobić :)

    A tak serio, to trzeba przyznać, że w Unileverze mają kota na punkcie BHP.
    W jednej z ich fabryk, w której czasem bywam, można zostać srodze ukaranym,
    za wejście po schodach mających trzy stopnie bez trzymania poręczy. Schody
    szerokie na kilka metrów, a pracownicy czekają w kolejce do poręczy!
    Traktują to śmiertelnie poważnie. W Polsce!

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2015-09-06 20:27:40
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-06 o 20:17, P.B. pisze:

> [...]
    > szerokie na kilka metrów, a pracownicy czekają w kolejce do poręczy!
    > Traktują to śmiertelnie poważnie. W Polsce!

    czegoś takiego nie ma nawet w elektrowniach. więc uważam to za kolejny
    objaw "prawa z dupy", a nie poważnego traktowania BHP

    @

  • 5. Data: 2015-09-06 20:28:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-06 20:17, P.B. wrote:

> [...]
    > szerokie na kilka metrów, a pracownicy czekają w kolejce do poręczy!
    > Traktują to śmiertelnie poważnie. W Polsce!

    A bo to dziwne w korporacjach? Jeden napisze i reszta ma robić. A jak
    nie robią to jeden podpierdoli do kierownika, kierownik wyżej i jest afera.

    Mnie kiedyś chcieli wywalić z roboty za chodzenie poza wyznaczoną
    ścieżką w magazynie. Tylko magazyn był wyłączony z eksploatacji, a ja
    nie byłem ich pracownikiem;)

    Shrek.

  • 6. Data: 2015-09-06 20:33:40
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-09-06 o 15:49, J.F. pisze:

    > Tylko tak nie bardzo potrafie sie doszukac jak oni to osiagneli:
    >
    > -gps zamontowali i wywalaja za przekroczenie predkosci, czy tylko po
    > premii ?

    Za samo przekraczanie prędkości nie wywalają, ale jest napisane, że
    odnotowywane jest to w statystykach kierowcy. I zapewne dołączane do
    różnych ocen rocznych itp., więc wpływa na ocenę ogólną. Inaczej - łatwo
    poprawić sobie ocenę okresową jeżdżąc przepisowo.

    > -szkolenia dodatkowe dla mlodych,

    Dla wszystkich.
    Dla młodych na częstsze.

    > -przestali zawracac d* pracownikom przez telefon w czasie jazdy ?

    Kierowca nie może odebrać telefonu w czasie prowadzenia pojazdu.

    > -kierowca placi za naprawe pojazdu,

    Plus za wszelkie mandaty.

    > -a moze po prostu przestali zatrudniac nowych i doswiadczenie rosnie
    > :-)

    Może :)

    Ale widzę też jeszcze, że co jak co, ale kontrola przestrzegania
    ograniczeń prędkości (o ile na wyniki nie wpłynęło znacząco nic innego)
    działa :)

    > "This year we conducted a silent audit of taxi providers to verify
    > their compliance with Unilever standards."
    > Ciekawe, czy zarzad tak chetnie widzi jak ich taksowkarz 50 wiezie na
    > lotnisko :-)

    A to?:
    "An essential element of Unilever Poland's safe travel risk management
    framework is the Safe Travel subcommittee. Their work is conducted
    under the governance and leadership of the Central Safety, Health &
    Environmental Committee (CSHEC) led by the Chairman (EVP CEE
    & Chairman MD Poland)."

    Organizacja jak w strukturach UE ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2015-09-06 21:04:35
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2015 20:27:40 +0200, Artur Miller napisał(a):

    > czegoś takiego nie ma nawet w elektrowniach. więc uważam to za kolejny
    > objaw "prawa z dupy", a nie poważnego traktowania BHP

    Ale w fabryce lodów jest! Przy każdych schodach, choćby miały trzy stopnie,
    są wielkie tablice w kształcie dłoni z napisami w dwóch językach,
    nakazującymi trzymanie się poręczy. Ochrona informuje o konieczności
    trzymania się poręczy podczas wydawania przepustki, regulaminu i planu
    ewakuacyjnego.
    Osobiście podejrzewam, że ktoś potknął się na schodach i ich służby BHP
    wymyśliły to w ramach działań zapobiegawczych.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2015-09-06 21:09:16
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2015 15:49:52 +0200, J.F. napisał(a):

    > "This year we conducted a silent audit of taxi providers to verify
    > their compliance with Unilever standards."
    > Ciekawe, czy zarzad tak chetnie widzi jak ich taksowkarz 50 wiezie na
    > lotnisko :-)

    Na to jest prosty trik: wyjeżdżasz godzinę wcześniej niż Ci się wydaje i na
    luzie podziwiasz widoki za oknem, zamiast gapić się na zegarek. Zarząd
    pewnie lata bussiness klasą, wiec jest więcej czasu na lancz i drinka w
    saloniku VIP przed lotem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 9. Data: 2015-09-06 21:47:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "P.B."

> [...]

    Osobiście podejrzewam, że ktoś potknął się na schodach i ich służby BHP
    wymyśliły to w ramach działań zapobiegawczych.
    ---
    Dziady sami nie umieją bezpieczeństwa zapewnić przez przebudowę schodów to
    tym, którzy powinni z tego korzystać, gitarę zawracają.

  • 10. Data: 2015-09-07 09:20:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    -unilever-poland/
    [...]
    > Przecież jest napisane.

    Tak napisane, ze nie wiadomo co w Polsce, co na swiecie, ile maja
    ciezarowek, ilu PH ...

    Najpierw
    "Unilever has banned globally the use of mobile phones - both
    hands-free and hand-held [...] The global ban came into force as of 1
    July 2015." Potem
    "This year Unilever will introduce a global ban on making or receiving
    calls"

    J.