  • 91. Data: 2015-09-11 13:26:01
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-09-11 o 10:49, Maciek pisze:

    >Ale to się robi - elektrownie szczytowo-pompowe. Nie ma za wiele w
    >PL, ale są bardzo dobrym rozwiązaniem.
    >Byłem kiedyś w Dinorwig w UK - fajna sprawa od środka :)

    Trzeba miec warunki. A u nas kraj dosc nizinny.
    No i ich sprawnosc jest taka sobie.

    UK mialo ambitne plany budowy, ale przestawili sie z energetyki
    weglowej i atomowej na gazowa - turbiny gazowe startuja szybciej i w
    efekcie te szczytowo-pompowe niepotrzebne.
    No chyba, ze postawimy fotoogniw - to moga sie przydac :-)

    J.

  • 92. Data: 2015-09-11 14:21:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 13:14:13 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Ale to się robi - elektrownie szczytowo-pompowe. Nie ma za wiele w PL,

    Ja wiem, ale mialem na mysli skale lokalna.
    Jakies duze kolo zamachowe na lozysku magnetycznym, zabudowane pod plyta
    parteru, na przyklad ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 93. Data: 2015-09-11 14:23:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 11:02:58 +0200, Shrek napisał(a):

    > Oczywiście - najlepiej w plastikowych butelkach.

    Akumulatory sa coraz tansze.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 94. Data: 2015-09-11 14:24:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-11 14:21, Maciek wrote:

    > Ja wiem, ale mialem na mysli skale lokalna.
    > Jakies duze kolo zamachowe na lozysku magnetycznym, zabudowane pod plyta
    > parteru, na przyklad ;)

    Rozumiem. Zamiast oswietlić ogródek proponujesz rozebrać dom, zamontować
    tam wielkie kółko na maglevie i zbudować od mowa dom. Przedni pomysł.
    Trzeba wystapić o dotacji z unii;) I opatentuj zanim apple to zrobi;)

    Shrek.

  • 95. Data: 2015-09-11 14:34:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-11 14:23, Maciek wrote:

    > Akumulatory sa coraz tansze.

    Dobra - sprawdzam - ile kosztuje UPS o mocy 4 kW z bateriami na 6
    godzin? Ile zajmuje miejsca. Jak często trzeba wymieniać baterie i ile
    to kosztuje. No to masz skalę problemu. Dla jednego mieszkania/domku.
    Przy czym sam UPS to trochę za mało (choć już blisko tego, czego szukasz;)

    Shrek.

  • 96. Data: 2015-09-11 14:37:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Friday, September 11, 2015, 10:49:51 AM, you wrote:

> [...]
    > jest korzystne dla energetyki?
    > Jesli tak, to czy nie lepiej ja magazynowac, zamiast swiecic bez sensu (a

    Brak sposobu magazynowania wielu GWh.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2015-09-11 14:57:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 14:37:40 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Brak sposobu magazynowania wielu GWh.

    A na skale lokalna, gdyby kazdy dom magazynowal nie GWh, ale zaledwie kilka
    kWh?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 98. Data: 2015-09-11 14:58:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 14:24:20 +0200, Shrek napisał(a):

    > Rozumiem. Zamiast oswietlić ogródek proponujesz rozebrać dom, zamontować
    > tam wielkie kółko na maglevie i zbudować od mowa dom. Przedni pomysł.
    > Trzeba wystapić o dotacji z unii;) I opatentuj zanim apple to zrobi;)

    Wiedzialem, ze ktos doceni ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 99. Data: 2015-09-11 15:10:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Friday, September 11, 2015, 2:57:16 PM, you wrote:

    > A na skale lokalna, gdyby kazdy dom magazynowal nie GWh, ale zaledwie kilka
    > kWh?

    W jaki sposób? Koło zamachowe nie wchodzi w grę - Ziemia się obraca i
    straty na łożyskach wychodzą spore. Nie da się zastosować łożysk
    powietrznych, magnetycznych czy jakichkolwiek innych.

    Akumulatory są za drogie w eksploatacji i za kosztowne dla środowiska.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 100. Data: 2015-09-11 15:12:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Friday, September 11, 2015, 2:21:05 PM, you wrote:

    > Ja wiem, ale mialem na mysli skale lokalna.
    > Jakies duze kolo zamachowe na lozysku magnetycznym, zabudowane pod plyta
    > parteru, na przyklad ;)

    Nie da się. Łożysko magnetyczne nie poradzi sobie z obrotem Ziemi.
    Zawiesisz wielkie koło zamachowe na kardanie? Wiesz ile to by
    kosztowało?

    --
    Best regards,
    RoMan