  • 1. Data: 2015-09-08 15:04:32
    Temat: Zapomniany quiz od straży wiejskiej
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Po jakim czasie od wysłania quizu straż wiejska kieruje sprawę do sądu?
    Ze dwa miesiące temu dostałem pamiątkę z Pamiątki (tak, wiem, wszyscy wiedzą
    że tam stoi foto ;-) i zupełnie o tym zapomniałem (urlop i te sprawy).

    W zasadzie mógłbym się z nimi trochę poboksować chociażby dlatego, że
    podobno nie mają prawa go używać (krajówka, a na takie drogi nie dostali
    uprawnień), a z drugiej strony przetestowałbym prawdziwość teorii, że nie
    mogą wysyłac quizów, tylko muszą zadać konkretne pytanie kto prowadził i
    dopiero wtedy podjąć czynności nałożenia mandatu albo skierowania sprawy do
    sądu.

    Jeżeli jednak już skierowali sprawę do sądu (w pismie straszyli, że mam 7
    dni na odpowiedź), to po co mam marnować papier, spokojnie poczekam sobie na
    wyrok nakazowy...

    Jak wyglądają wasze doświadczenia w tej materii?

    Wiwo

  • 2. Data: 2015-09-08 18:46:48
    Temat: Re: Zapomniany quiz od straży wiejskiej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Jeżeli jednak już skierowali sprawę do sądu (w pismie straszyli, że
    >mam 7 dni na odpowiedź), to po co mam marnować papier, spokojnie

    No wiesz, jesli wyslesz teraz odpowiedz, to jest podstawa do
    oprotestowania wyroku nakazowego, poniewaz poinformowales o
    kierujacym, czy tam podjales inna akcje :-)

    >Jak wyglądają wasze doświadczenia w tej materii?

    sady nierychliwe...

    J.

  • 3. Data: 2015-09-08 21:43:14
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Jeśli nie byłeś tego świadkiem to skąd masz wiedzieć kto kierował? Nie mogą Ci zadać
    takiego pytania, a gdyby zadali to masz prawo odpowiedzieć, że nie masz pojęcia.

  • 4. Data: 2015-09-09 08:13:46
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Konfabulator" <k...@1...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Jeśli nie byłeś tego świadkiem to skąd masz wiedzieć kto kierował? Nie mogą
    >Ci zadać takiego pytania, a gdyby zadali to masz >prawo odpowiedzieć, że
    >nie masz pojęcia.

    Pytać mogą, jest na to orzecznictwo SN.
    http://wyborcza.pl/1,75478,16730832,Sad_Najwyzszy__W
    lasciciel_samochodu_nie_moze_odmowic.html

    Z tego co jednak wyczytałem, pytanie nie może być w formie quizu, czyli tak
    jak to robi większość straszników, wskazując różne opcje w róznych cenach.
    Mają konkretnie zapytać kto prowadził i dopiero na tej podstawie dalej
    prowadzić postępowanie. Oczywiście ta opcja jest znacznie bardziej
    czasochłonna, więc jadą po mniejszej linii oporu.

    Wiwo

  • 5. Data: 2015-09-09 08:46:23
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-08 o 15:04, Wiwo pisze:
> [...]
    > sobie na wyrok nakazowy...
    >
    > Jak wyglądają wasze doświadczenia w tej materii?

    Ja to rozwiązałem tak, na quiz odpowiedziałem pismem że nie mają prawa
    wysyłać quizu i żądać wskazania kierującego chyba że wezwą mnie w
    charakterze świadka i jeśli nie zaprzestaną mnie nękać to kieruje sprawę
    do prokuratury. Nie przestali, wysłali ponownie quiz z pismem, że jak
    nie wskaże kto kierował to kierują sprawę do sądu.
    Więc wysłałem pismo do prokuratora wyrażając przypuszczenie że premia
    komendanta straży uzależniona jest od wpływów z wystawionych mandatów i
    komendant robi to pomimo naruszania prawa.
    Po dwóch miesiącach przyszło pismo z prokuratury o umorzeniu, po
    rozpytaniu komendanta i nie potwierdzeniu mojej wersji.

    Staż miejska już się do mnie więcej w tej sprawie nie odezwała.

  • 6. Data: 2015-09-09 08:59:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na wyrok nakazowy...
    >
    > Jak wyglądają wasze doświadczenia w tej materii?

    SG Tarczyn jak przypuszczam? Mnie po kilku miesiącach przysłali pismo z
    przypomnieniem, że musze odpowiedzieć.
    Jak skierowali sprawę do sądu w Tarczynie, to wyrok nakazowy przyszedł
    szybko, chyba po miesiącu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-09-09 11:18:03
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-09-08 15:04, Wiwo wrote:

> [...]
    >
    > W zasadzie mógłbym się z nimi trochę poboksować chociażby dlatego, że
    > podobno nie mają prawa go używać (krajówka, a na takie drogi nie dostali

    To nie tak. Maja prawo do rejestrowania na DK w obszarze zabudowanym
    ale wylacznie za pomoca urzadzen przenosnych albo znajdujacych sie
    w pojedzie. Art. 129b ust. 4.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2015-09-09 12:51:59
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

    > To nie tak. Maja prawo do rejestrowania na DK w obszarze zabudowanym
    > ale wylacznie za pomoca urzadzen przenosnych albo znajdujacych sie
    > w pojedzie. Art. 129b ust. 4.

    Jednak aż tak mocno nie pokręciłem. Tam akurat stoi stacjonarny, teren nie
    jest zabudowany, więc i tak nie mają prawa go uzywać i na tej podstawie
    karać. Szkoda, że tylko kierowców obowiązują przepisy, a organy państwowe
    już nie...

    Wiwo

  • 9. Data: 2015-09-09 14:01:33
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-09-09 12:51, Wiwo wrote:

    > Jednak aż tak mocno nie pokręciłem. Tam akurat stoi stacjonarny, teren
    > nie jest zabudowany, więc i tak nie mają prawa go uzywać i na tej
    > podstawie karać.

    No wiec wlasnie - zabudowany, nie zabudowany - stacjonarnego na krajowce
    nie maja prawa uzywac niezaleznie od tego i tyle.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2015-09-09 14:34:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-09 12:51, Wiwo wrote:

    >No wiec wlasnie - zabudowany, nie zabudowany - stacjonarnego na
    >krajowce nie maja prawa uzywac niezaleznie od tego i tyle.

    Ale on stacjonarny, czy stacjonarna skrzynka do przenosnego FR ?

    J.