  • 61. Data: 2010-03-04 18:12:51
    Temat: Re: 4 złote za foto
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    wiadomości news:4b8e9291$1@news.home.net.pl...
    > http://www.press.pl/lewa_strona/pokaz.php?id=1721

    Zachęcony niską ceną postanowiłem sobie kupić trochę zdjęć autora artykułu i
    opublikować ;). I co? I nic - tu jest cennik "Agencji Gazeta":

    http://agencja.gazeta.pl/agencjagw/1,57680,2915934.h
    tml

    --
    Lol

  • 62. Data: 2010-03-04 18:36:13
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Kazda pani na kasie w hipermarkecie tez, ka da pielegniarka, kazdy
    > lekarz, kazdy nauczyciel, kazda sprzataczka, kazdy kierowca autobusu
    > te ... Wszyscy powinni rzuci prac ?

    Tak, kazdy kto swoimi umiejetnosciami potrafi zrobic wieksze pieniadze
    niz robi. To chyba oczywiste?

    > A i jeszcze jedno - Wojciech Druszcz pracowa dla naprawd wielkich,
    > wiec wsadzanie go do jednego worka z tymi, co to narzekaj i sobie nie
    > radza jest nieco przesadzone...

    W. Eugene Smith pracowal dla LIFE ale szybko mu się znudziło i
    odszedl. Przeniosl sie do Magnum (stad moja podpowiedz). Pojechal do
    Pitsburga a po trzech tygodniach kazali mu wracac. Pokazal im wala i
    zostal tam trzy lata.

    Jedna pani w Japonii prowadzila hotel z gejszami. Jak interes zaczal
    podupadac i trzeba bylo go zamknac to nie narzekala "na takie czasy"
    tylko stwierdzila, ze widocznie nie potrafi prowadzic interesu
    odpowiednio dobrze.

    Albo sie umie albo sie nie umie. Rozumiem, ze mozna z kumplami przy
    kielichu pomarudzic , ale zeby ta biadolic publicznie to juz jakas
    paranoja.

  • 63. Data: 2010-03-04 19:23:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lol pisze:
> [...]
    >>

    > Zachęcony niską ceną postanowiłem sobie kupić trochę zdjęć autora artykułu i
    > opublikować ;). I co? I nic - tu jest cennik "Agencji Gazeta":

    Wiesz, to tak jak i ze skupem mleka itepe - rolnicy dostają grosze,
    potem to mleko jest rozwadniane, szprycowane chemikaliami i pakowane.

    I ta barwiona na biało gorzka woda jest sprzedawana kilkakrotnie drożej,
    niż skupowane jest prawdziwe mleko.

    Na szczęście ja od kilku lat mam dostęp do prawdziwego mleka :)

    Przynajmniej póki ta cholerna unia nie zarżnie ostatniej "wolnej krowy"
    w okolicy...

  • 64. Data: 2010-03-04 19:42:29
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Przynajmniej póki ta cholerna unia nie zarżnie ostatniej "wolnej krowy"
    > w okolicy...
    Ma kolczyk? Pewnie ma, to wtedy już nie jest wolna :-)

  • 65. Data: 2010-03-04 20:08:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek pisze:
    > Ma kolczyk? Pewnie ma, to wtedy już nie jest wolna :-)

    Może i ma, ale działa w opozycji ;->

  • 66. Data: 2010-03-04 21:15:56
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    wiadomości news:4b90132b@news.home.net.pl...

    > Może i ma, ale działa w opozycji ;->

    Najpierw chleb po 25 złotych, teraz wolne krowy. Ciekawe po ile mleko? No
    normalnie się nie da ;))

    --
    Lol

  • 67. Data: 2010-03-04 21:19:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lol pisze:

    > Najpierw chleb po 25 złotych, teraz wolne krowy. Ciekawe po ile mleko?

    Taniej jak ten sklepowy syf, ale i drożej jak w skupie. I wszyscy
    zadowoleni.

    > No normalnie się nie da ;))

    Zdefiniuj "normalnie".

    Bo to coś w sklepach to nie jest normalne mleko.

  • 68. Data: 2010-03-04 21:24:50
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Bo to coś w sklepach to nie jest normalne mleko.

    A piwo w sklepach to jest normalne? ;)

    --
    Lol

  • 69. Data: 2010-03-04 22:16:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-04 16:54:28 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > Za publikacje fotki na portalu, powiedzmy gazeta.pl, ilustrujacej jakis
    > tam zwykly artykul - pare tysi?

    Za prawa do wykorzystania na jakimś polu eksploatacji zdjęcia, które
    zostało wcześniej zrobione na zamówienie. I nie pisałem o prasie, tylko
    o fotografii komercyjnej, z naciskiem na reklamę.

    > Ilu znasz takich prof, ktorzy tyle
    > kasuja? ;)

    Wielu.

    de Fresz

  • 70. Data: 2010-03-04 23:04:24
    Temat: Re: Re: 4 złote za foto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, JA wrote:

    > Mam wątpliwości.

    Zauważ, że nie było mowy o:
    - wprowadzeniu limitów produkcji
    - wprowadzeniu koncensji, urzędowej standaryzacji i podobnych

    Czyli konkurencja by *została*.
    A jednocześnie nie ma mowy o tylko 2-krotnej podwyżce cen,
    lecz 10x przebiciu wobec cen ktore *JUŻ* przynoszą zyski
    (przynajmniej okresowo niemałe).

    Powiadasz, że istotnie niższa sprzedaż aż tak by podniosła
    koszty, że nawet "plastik" kosztowałby 10X tyle co trzeba?
    Może, ale z kolei w to wątpię :D

    Ba, *nawet* kontrola produkcji pozwalała przed wojną
    produkować całkiem niezłe zapałki :P (nic to, że drogie
    jak nie wiem co i "dzielenie na czworo" nie było
    zwrotem retorycznym).

    Po prostu fotografia zostałaby "hobby dla wybranych".

    pzdr, Gotfryd