  • 51. Data: 2010-03-04 15:54:28
    Temat: Re: 4 złote za foto
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > I pomyśleć że wredni komercjonaliści biorą za to parę tysi... Co jest
    > przeginką w drugą stronę.

    Za publikacje fotki na portalu, powiedzmy gazeta.pl, ilustrujacej jakis
    tam zwykly artykul - pare tysi? Ilu znasz takich prof, ktorzy tyle
    kasuja? ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 52. Data: 2010-03-04 16:16:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message

    > I pomyśleć że wredni komercjonaliści biorą za to parę tysi... Co jest
    > przeginką w drugą stronę.

    Za kilkupixelowa do artykulu na stronie www?

    http://www.istockphoto.com/

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 53. Data: 2010-03-04 16:23:41
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał

    >[...]
    >
    > Owszem, ale pamiętaj że rynek dąży do upowszechnienia chłamu - prawo
    > Kopernika-Greshama pokazuje swoją drugą twarz. I w pewnym momencie
    > dochodzi do sytuacji, gdy nic innego nie da się kupić. Później
    > oczywiście normalność wraca w formie eksluzywnej, dostępnej dla
    > nielicznych, ale reszta musi się zadowolić byle czym.

    Moze więc trzeba po prostu przeczekać aż sytuacja wróci do normy? Bo to, że
    jakość jest dostępna za odpwoiednio wysoką cenę a większosć zadowala się
    tanim chłamem to włąśnie norma - w chyba każdej dziedzinie życia.

    > Ale jesteś pewien że nic takiego nie miało/ma miejsca? Bo ja bym sobie
    > nie dał nic obciąć. W wielu innych branżach uzgadnianie cen pomiędzy
    > konkurentami miało miejsce. Kapitalizm ma też tą mniej sympatyczną
    > twarz i ten "wolny rynek" to często tylko iluzja.

    Jeśli nawet miało - to czy jest to przykłąd do naśladownictwa? Z patologiami
    trzeba walczyć a nie usiłować je naśladować. Zmowy cenowe - podobnie jak
    kradzieże - są złem, którego nigdy nie uda sie całkowicie wyeliminować - ale
    nie oznacza to, że mamy się na nie zgadzać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 54. Data: 2010-03-04 16:50:59
    Temat: Re: 4 z?ote za foto
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    kamil wrote:
    > No coz, DOBRZY fotografowie pracuja dla Vogue albo zgarniaja kilka zer
    > za sesje slubne klientow nie szukajacych tabliczek 'wideofilmowanie' po
    > bramach. ;)
    >
    > Tacy pewnie tez nie maja czasu czytac w usenecie o aberracjach i
    > filmikach HD. ;)

    Nie narzekam na brak pracy, ale czas na czytanie próbuję znaleźć - może
    nie o aberracjach i HD...

    Nie wiem, jak innych, ale mnie obchodzi np. los pani na kasie w
    hipermarkecie (i cieszy mnie, jak się odważa podnieść głowę i nie
    siedzieć 16 godzin w pieluszce, bo jej zabroniono opuszczania stanowiska
    pracy) i tak samo obchodzi mnie los fotoreporterów, czy reprezentantów
    jakigokolwiek innego zawodu, którzy przegrywają z wielkimi korporacjami,
    które uważają, że maksymalizacja ich zysków jest najważniejsza, a
    wszyscy inni dadzą się sprowadzić do roli "Chińczyków".
    Ra-V "Lightsensitive" Charlikowski
    www.luxcamera.com / www.luxcamera.eu / www.luxcamera.pl
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 55. Data: 2010-03-04 17:05:28
    Od: t0p <x...@x...pl>

    b...@n...pl wrote:
    > Ale nawet amator nie będzie pstrykał za 4 zł.

    Jak to nie, przecież pstrykają! Obecnie portale powszechnie zachęcają
    czytelników do nadsyłania fotek napotkanych wydarzeń, swego czasu nawet
    onet zasłynął organizując jakieś konkursy gdzie nagrodą za najlepsze
    zdjęcie była cyfrowa małpka. Ludzie masowo robią fotki komórkami i
    wysyłają, a portale to publikują, to na co komu fotoreporterzy ?

  • 56. Data: 2010-03-04 17:11:10
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "luxcamera" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > które uważają, że maksymalizacja ich zysków jest najważniejsza, a wszyscy
    > inni dadzą się sprowadzić do roli "Chińczyków".

    Alez oczywiscie tego nie neguje i sam popieram idee zwiazkow zawodowych
    (chocby dlatego, ze miedzy innymi zwiazkowi zawdzieczam nienormowany czas
    pracy i 36 dni urlopu w roku;). Ale nie dajmy sie zwariowac, naprawde
    DOBRYCH (wielka litera!) fotografow stac na wysmianie takich propozycji, bo
    kasuja za jeden slub trzymiesieczna pensje pana mlodego, a pracy maja z gory
    na kilka miesiecy. I tylko to chcialem sprostowac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 57. Data: 2010-03-04 17:13:28
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "t0p" <x...@x...pl> wrote in message

> [...]
    > zdjęcie była cyfrowa małpka. Ludzie masowo robią fotki komórkami i
    > wysyłają, a portale to publikują, to na co komu fotoreporterzy ?

    Czyli wracamy do podkuwania koni i obwiniania za wszystko konsumentow,
    ktorzy wola samochod?

    Skoro ludziom to wystarcza, widac takie sa prawa rynku. Swoja droga przyznam
    szczerze, ze tez nie potrzebuje zdjecia od profesjonalisty z trzema body i
    plecakiem eLek jako miniaturki artykulu o wypadku na A4 w Onecie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 58. Data: 2010-03-04 17:15:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > "t0p" <x...@x...pl> wrote in message

    > Czyli wracamy do podkuwania koni i obwiniania za wszystko konsumentow,
    > ktorzy wola samochod?

    Az wstyd za ortografie. :(

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 59. Data: 2010-03-04 17:29:03
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    mg wrote:

    > Ja myślę, że każdy fotoreporter, który ma na to ochotę to w ramach
    > buntu powinien natychmiast wysłać swoją płytkę CD do Magnum i rzucić
    > obecną pracę.

    Każda pani na kasie w hipermarkecie też, każda pielęgniarka, każdy
    lekarz, każdy nauczyciel, każda sprzątaczka, każdy kierowca autobusu
    też... Wszyscy powinni rzucić pracę?

    Przecież w tym wszystkim nie chodzi o zmowy cenowe, łamanie praw
    konkurencji, tylko o to, że ludzie są potrzebni do pracy, a jeśli są
    potrzebni do tej pracy, to należy im się za tą pracę płaca na takim
    poziomie, by nie musieli pracować na 4 etatach i być na utrzymaniu
    bogatego współmałżonka.

    A i jeszcze jedno - Wojciech Druszcz pracował dla naprawdę wielkich,
    więc wsadzanie go do jednego worka z tymi, co to narzekają i sobie nie
    radzą jest nieco przesadzone...

    IMHO Wojciech Druszcz, który po tylu latach już nic nie musi, napisał
    to, co napisał, bardziej dla innych niż dla siebie (dlatego wspomniał o
    interwencji UOKiK i wydawcach, którzy za tym stoją), napisał to dla
    młodych kolegów, którzy brnąc w kierunku "3C" (cena czyni cud), sami
    odbierają sobie przyszłość.

    Zmowy cenowe i związki zawodowe, to nie są idealne rozwiązania - zmowy
    cenowe nie są też uczciwe -, ale korporacje nie grają uczciwie z
    jednostką ludzką, więc jednostka ludzka, by przetrwać, powinna się
    organizować, stowarzyszać z innymi jednostkami ludzkimi i wspólnie
    walczyć o wspomnianą wyżej przyszłość.

    Ktoś w wątku napisał ironizując, że może niech w takim razie producenci
    sprzętu stworzą układ, zmowę cenową...
    Taki układ już istnieje od wielu lat i ma się dobrze, a konkurencja na
    rynku sprzętu fotograficznego (elektronicznego, motoryzacyjnego, itp.,
    itd., etc.) jest tylko tworem wirtualnym - ciężko rozwalić taki układ,
    bo nie jest monopolem (monopol - toż to zakazane i bijemy od lat
    Microsoft, a on ma się dobrze), ale oligopolem (przecież co nie jest
    zabronione, jest dozwolone - wszyscy są szczęśliwi i śpią spokojnie snem
    sprawiedliwych).

  • 60. Data: 2010-03-04 17:49:47
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-04 09:36:32 +0100, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Nie da sie ukryć, ze po wprowadzeniu takich regulacji średni poziom
    > jakościowy sprzedawanego sprzętu fotograficznego znacząco by przecież
    > wzrósł - nikt by nie sprzedawał kiepskiej, plastikowej tandety...

    Mam wątpliwości.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam