  • Data: 2013-08-22 11:50:36
    Temat: Przetwornica 13.8V na +43V i -43V
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    Dorwałem za grosze subwoofer aktywny 150W (z kina domowego Philipsa). Chcę
    go podpiąć w samochodzie i zastanawiam się, w którym kierunku iść. Jest w
    nim wzmacniacz 2x150W (można zmostkować i mieć 250W), mam serwisówkę tego
    kina domowego, a w niej pełny schemat (mogę wrzucić, ale dopiero wieczorem).
    Chciałbym go użyć (tym bardziej, że daje 250W po zmostkowaniu, więc można
    wrzucić głośnik 300W, pytanie czy skrzynia wytrzyma), ale pozostaje do
    rozwiązania problem zasilania.

    Wzmacniacz oryginalnie jest zasilany napięciem symetrycznym +43V i -43V.
    Ile prądu pobiera... nie mam pojęcia jaką ma sprawność, ale domyślam się,
    że ładnych kilka amper będzie (załóżmy sprawność 50%, to przy ciągłej mocy
    wyjściowej 250W da pobór 6A).

    Trzeba do niego zrobić przetwornicę, która pociągnie z aku / alternatora
    prawie 40A w peaku. Wymyśliłem taki układ (masa odseparowana od masy
    samochodu):

    http://www.chmurka.net/r/IMG_20130822_112158.jpg

    Ma to w ogóle sens (także ekonomiczny) przy takich prądach, czy dalibyście
    sobie spokój i kupili gotowy wzmacniacz samochodowy z przetwornicą?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/