  • 1. Data: 2013-08-22 11:50:36
    Temat: Przetwornica 13.8V na +43V i -43V
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Dorwałem za grosze subwoofer aktywny 150W (z kina domowego Philipsa). Chcę
    go podpiąć w samochodzie i zastanawiam się, w którym kierunku iść. Jest w
    nim wzmacniacz 2x150W (można zmostkować i mieć 250W), mam serwisówkę tego
    kina domowego, a w niej pełny schemat (mogę wrzucić, ale dopiero wieczorem).
    Chciałbym go użyć (tym bardziej, że daje 250W po zmostkowaniu, więc można
    wrzucić głośnik 300W, pytanie czy skrzynia wytrzyma), ale pozostaje do
    rozwiązania problem zasilania.

    Wzmacniacz oryginalnie jest zasilany napięciem symetrycznym +43V i -43V.
    Ile prądu pobiera... nie mam pojęcia jaką ma sprawność, ale domyślam się,
    że ładnych kilka amper będzie (załóżmy sprawność 50%, to przy ciągłej mocy
    wyjściowej 250W da pobór 6A).

    Trzeba do niego zrobić przetwornicę, która pociągnie z aku / alternatora
    prawie 40A w peaku. Wymyśliłem taki układ (masa odseparowana od masy
    samochodu):

    http://www.chmurka.net/r/IMG_20130822_112158.jpg

    Ma to w ogóle sens (także ekonomiczny) przy takich prądach, czy dalibyście
    sobie spokój i kupili gotowy wzmacniacz samochodowy z przetwornicą?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2013-08-22 12:04:02
    Temat: Re: Przetwornica 13.8V na +43V i -43V
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-22 11:50, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    >
    > Trzeba do niego zrobić przetwornicę, która pociągnie z aku / alternatora
    > prawie 40A w peaku. Wymyśliłem taki układ (masa odseparowana od masy

    EEE no bez przesady...

    > Ma to w ogóle sens (także ekonomiczny) przy takich prądach, czy dalibyście
    > sobie spokój i kupili gotowy wzmacniacz samochodowy z przetwornicą?

    Zasadniczo nie ma tu filozofii, typowe zastosowanie SG3525 + stadko
    irfz44, trafo toroid, prostowanie i kondensatory i gotowe. Nie licząc
    hardware (radiator, płytka, trafo) to koszt kilkanaście zł + poświęcony
    czas - nauka. Przy cenach ~150zł za chiński wzmacniacz audio nie wiem
    czy się opłaca, musisz swój czas i naukę wycenić...
    Problemem może być dobranie rdzenia i liczby zwojów trafa - ale to Roman
    M. może się wypowie. A jak użyjesz czegoś "na pałę" to najwyżej uzyskasz
    marną sprawność.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-08-22 12:07:36
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2732.pdf

    G.B.

  • 4. Data: 2013-08-22 12:45:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-08-22 11:50, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > go podpiąć w samochodzie i zastanawiam się, w którym kierunku iść. Jest w
    > nim wzmacniacz 2x150W (można zmostkować i mieć 250W),

    Cały czas mowa o chińskich Watach?

    Włodek ;-)

  • 5. Data: 2013-08-22 13:42:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 12:45:14 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Cały czas mowa o chińskich Watach?

    Przy 43V to niekoniecznie.

    J.

  • 6. Data: 2013-08-22 14:55:39
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk"> wrote:

    > Cały czas mowa o chińskich Watach?

    Zakładam że skoro Philips, to pewnie normalne waty :)

  • 7. Data: 2013-08-22 14:56:35
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl> wrote:

    > http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2732.pdf

    Dzięki, w tym kierunku się pójdzie.

  • 8. Data: 2013-08-22 15:01:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BartekK <s...@d...org> wrote:

    > EEE no bez przesady...

    Układ prosty (oprócz tego, że zawiera jeden oczywisty błąd), ale dlaczego
    miałby nie działać?

    > Przy cenach ~150zł za chiński wzmacniacz audio nie wiem czy się opłaca,
    > musisz swój czas i naukę wycenić...

    Nauka zawsze bezcenna, a czas... robię to hobbystycznie, więc darmowy.

    > Problemem może być dobranie rdzenia i liczby zwojów trafa - ale to Roman
    > M. może się wypowie. A jak użyjesz czegoś "na pałę" to najwyżej uzyskasz
    > marną sprawność.

    Widziałem artykuł, który wrzucił Grzegorz, tam jest napisane, żeby po prostu
    wyciągnąć rdzeń z zasilacza PC (byle był to rdzeń bez szczeliny)... nie wiem,
    na ile mogę ufać EdW (widziałem tam już różne kwiatki), a cewki podobnie jak
    budowa anten to dla mnie... może nie wiedza tajemna, ale nigdy nie miałem
    okazji zgłębić tematu ponad podstawowy poziom (tak jak np. RoMan).

  • 9. Data: 2013-08-22 15:14:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, August 22, 2013, 2:56:35 PM, you wrote:

    > Dzięki, w tym kierunku się pójdzie.

    Się zabłądzi. To nie jest tak dobry projekt :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-08-22 15:16:04
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Się zabłądzi. To nie jest tak dobry projekt :(

    Całościowo, czy po prostu zmieniłbyś w nim jakiś szczegół?