  • Data: 2013-08-22 17:26:01
    Temat: Re: Przetwornica 13.8V na +43V i -43V
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ogólnie - dobry pomysł na wykrywanie przeciążenia ale dość istotne,
    > podstawowe błędy w założeniach - przede wszystkim brak dławika
    > wyjściowego i ograniczenia napięcia. Układ bazuje na przypadkowej
    > indukcyjności rozproszenia a napięcie wyjściowe jest bezpośrednio
    > zależne od wejściowego.

    Zgoda co do dławika, ale czy dla wzmacniacza audio (szczególnie
    zasilanego z akumulatora) stabilność napięcia wyjściowego jest aż tak
    istotna ? Nawiasem mówiąc nie wyobrażam sobie w samochodzie dźwięku przy
    odkręceniu na full wzmacniacza o mocy 150W a o 250W już nie wspominam.
    Głuchota i głupota.
    Ponadto prąd pobierany z akumulatora przy mocy 150W i nawet 90%
    sprawności przetwornicy to ok 12 - 15 A. Na dłuższą metę typowy
    akumulator w samochodzie osobowym nie jest najlepszym źródłem energii do
    takich zastosowań.

    G.B.