  • Data: 2013-08-22 12:04:02
    Temat: Re: Przetwornica 13.8V na +43V i -43V
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-22 11:50, Adam Wysocki pisze:
    > Wzmacniacz oryginalnie jest zasilany napięciem symetrycznym +43V i -43V.
    > Ile prądu pobiera... nie mam pojęcia jaką ma sprawność, ale domyślam się,
    > że ładnych kilka amper będzie (załóżmy sprawność 50%, to przy ciągłej mocy
    > wyjściowej 250W da pobór 6A).
    >
    > Trzeba do niego zrobić przetwornicę, która pociągnie z aku / alternatora
    > prawie 40A w peaku. Wymyśliłem taki układ (masa odseparowana od masy
    > samochodu):
    >
    > http://www.chmurka.net/r/IMG_20130822_112158.jpg
    EEE no bez przesady...

    > Ma to w ogóle sens (także ekonomiczny) przy takich prądach, czy dalibyście
    > sobie spokój i kupili gotowy wzmacniacz samochodowy z przetwornicą?

    Zasadniczo nie ma tu filozofii, typowe zastosowanie SG3525 + stadko
    irfz44, trafo toroid, prostowanie i kondensatory i gotowe. Nie licząc
    hardware (radiator, płytka, trafo) to koszt kilkanaście zł + poświęcony
    czas - nauka. Przy cenach ~150zł za chiński wzmacniacz audio nie wiem
    czy się opłaca, musisz swój czas i naukę wycenić...
    Problemem może być dobranie rdzenia i liczby zwojów trafa - ale to Roman
    M. może się wypowie. A jak użyjesz czegoś "na pałę" to najwyżej uzyskasz
    marną sprawność.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173