  • 181. Data: 2010-12-06 17:09:18
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Je&#197;&#8250;li napiÄ&#8482;cie jest ni&#197;&#188;sze, zwiÄ&#8482;ksza
    prÄ&#8230;d wzbudzenia. Je&#197;&#8250;li zbyt wysokie,
    > to zmniejsza. Oczywi&#197;&#8250;cie w granicach od zera do maksymalnego
    prÄ&#8230;du wzbudzenia.
    Nie tak jest. To jest system zero jedynkowy. Za wysokie napięcie w instalacji
    prąd cewki wzbudzania =0, za niskie napiecie w instalacji prąd wzbudzania
    maksymalny wynikający z rezystancji i impedancji uzwojenia wzbudzania. Zmienia
    się tylko wypelnienie. Rozladowany akumulator wymusza niższe od nominalnego
    napiecie w instalacji. Czas wlączenia prądu w uzwojeniu wzbodzania jest dlugi.
    Akumulator naladowany czas wlaczenia pradu wzbudzania krotki. To typowy PWM.
    Duza czestotliwosc pzrelaczania i duza pojemnosc oraz stabilizujace dzialanie
    akumulatora powoduje że typowy miernik pokazuje stala wartosc. To czego nie
    widac na mierniku widac na oscyloskopie.

  • 182. Data: 2010-12-06 17:11:09
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Gru, 16:50, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
    Wiekszy prad przy taakiej samej roznicy napiecia miedzu alternatorem
    > a akumulatorem  to wiekszy ladunek dostarczony do akumulatora. To co on w ko cu
    > obalil bo sie pogubi em?

    Wg mnie robisz blad przyjmujac opor akumulatora bliski zeru. Nie da
    sie uzyskac pradu ladowania rzedu kilkudziesieciu amper (w lekko
    rozladowanym aku) nie zwiekszajac napiecia ladowania.

    WS

    PS. Gdyby bylo tak jak twierdzisz, to praktycznie nie daloby sie
    odpalac samochodu "pozyczajac prad" - spinasz 2 aku o roznych SEM,
    twierdzisz, ze opor w obwodzie jest ~zero, czyli prad ograniczony
    tylko oporem kabli - powinien je spalic, a tak sie nie dzieje - ten
    rozladowany aku wtedy sie laduje stosunkowo wolno!!!

  • 183. Data: 2010-12-06 17:34:35
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > U&#191;ytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci

    > Trzeba umiec, zeby widziec ze taki prostownik trzeba :-)

    > Zelowe akumulatory maja ograniczenie stalego napiecia do 13.8V.

    > Nawet te zelowe co nie dopuszczaja gazowania [bo z zelu sie trudno
    > gaz uwalnia] nie sa calkiem hermetyczne, tylko maja gumowe kapturki
    > na otworach

    > Ciekaw jestem jak to ma wplyw praktyczny.

    > Odpali odpali. 10h go nie zalatwi.

    > No ale z drugiej strony - jak ci sprzedadza bubla, to tez powiedza
> [...]
    Wplyw praktyczny nie przykręconego akumulatora jest bardzo duży. Na dziurach
    podskakuje i wykrusza się masa czynna z plyt. W starych konstrukcjach bylą
    rezerwa na dnie akumuatora. Sporo z płyt musiało się oberwać i odpaśćzeby robilo
    zwarcie. Jak pzreszli na akumulatory kopertowe to zamknęli każdą plytę w worku.
    Wykruszająca sie masa czynna zostaje w worku i nie robi zwarć. Zwiększyli w ten
    sposób pojemnosc akumulatorow bo nie musi być wolnego miejsca pod plytami.
    Zrobili jeszcze jeden myk. Pojemność zależy od powierzchni płyt. Zrobili
    bardziej porowate masy czynne. One z założenia sa mniej odporne mechanicznie.
    Jak jest trwale polączony akumulator z nadwoziem to nie podskakuje. Więcej porow
    to mniejsza odporność na gazoanie. Pęcherzyki gazu też wyrywają masę czynną.
    Jeśli nie dopuścić do ich powstawania to problemu nie będzie. Kiedyś za oznakę
    naladowania akumulatora przyjmowano spełnienie kilku parametró. Jedny z nich
    bylo gazoanie. Oznaczalo ze akumulator się nalądoal i prad robi elektrolizę. To
    jak poprzez ograniczenie napięcia, ale jednoczesne niedopuszczenie do
    naladowania akumulatora do pełna, mozna wyeliminowac gazoanie. To je
    wyeliminoali i pogodzili se z tym ze akumulator nigdy nie bedzie naladowany w
    100 procentach. Jasne że przy produkcji zdarzają sie braki. Produkcja bezbrakowa
    byla tylko w ZSRR. Gdybyś był producentem akumulatorów i wiedzial że prawie
    wszystkie prostowniki nie nadają się do ich ladowania. To bys uznawal kazda
    reklamacje czy tylko te wynikajace z twojej winy. Producent wie jak wygladaja
    plyty w akumulatorze ladowanym wyzszym napieciem niz 15 woltow. Jak bys wiedzial
    ze wszyscy takim napieciem laduja bo tak robia tanie prostowni to bys kazdy
    popsuty pzrez uzytkownika akumulator wymienial?

  • 184. Data: 2010-12-06 20:15:41
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-05 22:10, J.F. pisze:

    > Niech zgadne - masz diesla :-)

    Diesla :)

    Z charakterystyk naszych rodzimych altków wynika że przy 3krpm mają coś
    około 75-80% mocy nominalnej :) czyli Bosch powinien wyglądać bardzo
    podobnie.
    jakieś 100A na wolnych obrotach to mało ?? przecież to spawać już pomału
    można :)

    Pozdrawiam !

  • 185. Data: 2010-12-07 11:03:24
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2010-12-06 12:18, Filip KK wrote:
    > I w tym momencie obaliłeś tezę wielu niedowiarkom.. Którzy twierdzą, że
    > jak mają alternatory o mocy 120A, to z taką mocą będą ładować ich
    > akumulatory.... :))

    Hmm... moc 120A, widzę że coraz więksi "fahofcy" się wypowiadają tutaj.
    Żałosne.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 186. Data: 2010-12-07 11:35:14
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 03:16, kogutek pisze:
> [...]
    Pomy&#182;l

    prawid&#179;owego napi&#234;cia.
    > Elektronika jest zasilana stabilizowanym napięciem 5V. To typowe napięcie dla
    > cyfrowych ukladów scalonych takich jak procesory. Ukłądy CMOS poprawnie pracują
    > od 1,8v do prawie 20 woltów. Nic się z elektroniką nie dzieje. Najwyżej jak
    > elementem wykonawczym jest przekaźnik to przy zbyt niskim napięciu sie nie
    > zalaczy. Ale i sie nie uszkodzi.

    Zatem napiszcie list z Waszym pouczeniem do inżynierów Bayerische
    Motoren Werke w Monachium, widocznie nie są aż tak mądrzy jak Wy i tkwią
    w błędzie, projektując układy zabezpieczające przed odpaleniem na
    niesprawnym akumulatorze.

  • 187. Data: 2010-12-07 11:41:15
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-07 11:35, Filip KK pisze:

> [...]
    > Motoren Werke w Monachium, widocznie nie są aż tak mądrzy jak Wy i tkwią
    > w błędzie, projektując układy zabezpieczające przed odpaleniem na

    Jakie uklady masz na mysli?

    --
    Karolek

  • 188. Data: 2010-12-07 11:41:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 11:35, Filip KK pisze:

> [...]
    > Motoren Werke w Monachium, widocznie nie są aż tak mądrzy jak Wy i tkwią
    > w błędzie, projektując układy zabezpieczające przed odpaleniem na

    To ma zabezpieczyć akumulator, ignorancie.

  • 189. Data: 2010-12-07 12:09:55
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-07 11:41, Andrzej Lawa pisze:

    > To ma zabezpieczyć akumulator, ignorancie.

    Ty jesteś ignorant.

  • 190. Data: 2010-12-07 12:10:35
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-07 11:41, Karolek pisze: