eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Mon, 06 Dec 2010 17:34:35 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 100
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <1...@n...onet.pl>
    References: <idj0j1$rsb$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1291653275 11141 213.180.130.18 (6 Dec 2010 16:34:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Dec 2010 16:34:35 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 46.113.99.95, 10.174.28.61
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12)
    Gecko/20101026 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.12
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332271
    [ ukryj nagłówki ]

    > U&#191;ytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci
    > news:10c9.000000d3.4cfc43c1@newsgate.onet.pl...
    > >> A prostownikiem .. trzeba umiec. Akurat tych do samochodow
    > >> zazwyczaj
    > >> jakos nie trzeba, bo musza byc odporne chocby na awarie
    > >> regulatora
    > >> napiecia.
    > >>
    > > Nie trzeba umie&#230; bo to nie te czasy. Trzeba mie&#230; prostownik
    > > przystosowany do
    > > ladowania nowoczesnych akumulatorów.
    >
    > Trzeba umiec, zeby widziec ze taki prostownik trzeba :-)
    >
    > > Nie moze da&#230; napi&#234;cia wi&#234;kszego jak
    > > napisali w instrukcji eksploatacji akumulatora. Z regu&#179;y nie mo&#191;e
    > > pzrekroczy&#230;
    > > 15V na zaciskach akumulatora w dowolnym momencie ladowania. Ale
    > > to opisuje
    > > instrukcja obs&#179;ugi. Kiedy&#182; akumulatory ladowa&#179;o si&#234;
    sta&#179;ym
    > > pradem. Teraz z
    > > ograniczeniem napi&#234;cia. Mam prostonik z ograniczenien napiecia do
    > > 14,75V. On
    > > nigdy nie nal&#177;duje akumukatora w 100 procentach. Ale i w
    > > samochodzie nie jest
    > > na&#179;adowany nigdy w 100 procentach. 14,5V to za ma&#179;o.
    >
    > Zelowe akumulatory maja ograniczenie stalego napiecia do 13.8V.
    >
    >
    > > Tamten ciolek podlaczy&#179; hermetyczny akumulator do takiego
    > > prostownika.
    >
    > Nawet te zelowe co nie dopuszczaja gazowania [bo z zelu sie trudno
    > gaz uwalnia] nie sa calkiem hermetyczne, tylko maja gumowe kapturki
    > na otworach
    >
    > > i&#234;kszo&#182;&#230; akumulatorów zalatwiaja u&#191;ytkownicy. Nie
    przykr&#234;c&#177; do
    > > karoserii po ladowaniu bo &#182;rubka albo plastik sie zgubi&#179;y.
    >
    > Ciekaw jestem jak to ma wplyw praktyczny.
    >
    > > Jak wyjm&#177; to podlacz&#177;
    > > pod niby prostownik. Ustawi&#177; dla 50Ah 6 A i czas 10 godzin.
    > > Napiecie wzro&#182;nie na
    > > zaciskach do 17V i jak to b&#234;dzie akumulator nie hermetyczny to po
    > > takim zabiegu
    > > ma 2/3 pojemno&#182;ci. Oczywi&#182;cie ciep&#179;y zdj&#234;ty z prostownika
    odpali
    > > bez problemu.
    > > Ale nast&#234;pnego dnia ju&#191; nie bardzo.
    >
    > Odpali odpali. 10h go nie zalatwi.
    >
    > > To znowu go pod zarzynarke akumulatora
    > > podlacza. I tak po tygodniu placze jakie to kiepskie akumulatory
    > > robi&#177; i &#191;e
    > > reklamacja jest iluzoryczna. Jako&#182; akumulatory pracuj&#177;ce w
    > > sprawnym samochodzie
    > > i nie wyciagane do ladowania wytrzymuja kilka razy dluzej niz te
    > > zadbane i
    > > doladowywane.
    >
    > No ale z drugiej strony - jak ci sprzedadza bubla, to tez powiedza
    > ze nie ich wina.
    > Jakis promil bubli na pewno sie zdarza.
    >
    > > Wspólczesne akumulatory nie s&#177; odporne na awarie regulatora
    > > napi&#234;cia.
    > >Oczywi&#182;cie na takie co powoduj&#177; wzrost napi&#234;cia w instalacji.
    >
    > Przez 2h sa :-)
    >
    > J.
    >
    Wplyw praktyczny nie przykręconego akumulatora jest bardzo duży. Na dziurach
    podskakuje i wykrusza się masa czynna z plyt. W starych konstrukcjach bylą
    rezerwa na dnie akumuatora. Sporo z płyt musiało się oberwać i odpaśćzeby robilo
    zwarcie. Jak pzreszli na akumulatory kopertowe to zamknęli każdą plytę w worku.
    Wykruszająca sie masa czynna zostaje w worku i nie robi zwarć. Zwiększyli w ten
    sposób pojemnosc akumulatorow bo nie musi być wolnego miejsca pod plytami.
    Zrobili jeszcze jeden myk. Pojemność zależy od powierzchni płyt. Zrobili
    bardziej porowate masy czynne. One z założenia sa mniej odporne mechanicznie.
    Jak jest trwale polączony akumulator z nadwoziem to nie podskakuje. Więcej porow
    to mniejsza odporność na gazoanie. Pęcherzyki gazu też wyrywają masę czynną.
    Jeśli nie dopuścić do ich powstawania to problemu nie będzie. Kiedyś za oznakę
    naladowania akumulatora przyjmowano spełnienie kilku parametró. Jedny z nich
    bylo gazoanie. Oznaczalo ze akumulator się nalądoal i prad robi elektrolizę. To
    jak poprzez ograniczenie napięcia, ale jednoczesne niedopuszczenie do
    naladowania akumulatora do pełna, mozna wyeliminowac gazoanie. To je
    wyeliminoali i pogodzili se z tym ze akumulator nigdy nie bedzie naladowany w
    100 procentach. Jasne że przy produkcji zdarzają sie braki. Produkcja bezbrakowa
    byla tylko w ZSRR. Gdybyś był producentem akumulatorów i wiedzial że prawie
    wszystkie prostowniki nie nadają się do ich ladowania. To bys uznawal kazda
    reklamacje czy tylko te wynikajace z twojej winy. Producent wie jak wygladaja
    plyty w akumulatorze ladowanym wyzszym napieciem niz 15 woltow. Jak bys wiedzial
    ze wszyscy takim napieciem laduja bo tak robia tanie prostowni to bys kazdy
    popsuty pzrez uzytkownika akumulator wymienial?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: