    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Mon, 06 Dec 2010 16:05:34 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    g&#179;&#177;ba. Mo&#191;e to niektorym
    Dla mnie nie wa&#191;ne
    racj&#234;. Je&#182;li z wiaderka o
    Je&#182;li dodamy

    > Tyle, ze mniejszy po ubytku tego 1 litra bedzie bardziej rozladowany co
    > poskutkuje wiekszym pradem ladowania, a wiekszy bedzie rozladowany w
    > nieznacznym stopniu, co da minimalny prad ladowania. Dla mniejszego
    > starczy czasu do pelnego doladowania, a dla wiekszego moze tego czasu
    > nie starczyc i bedzie wciaz niedoladowany. W swoim przykladzie
    > zapomniales o spadajacym pradzie ladowania w miare napelniania sie aku.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > MarcinJM
    > gg: 978510, marcinjm()op.pl
    Mialbyś rację jak by w samochodzie alternator dawał maksymalnie 14,5 wolta.
    Maksymalny prąd ladowania zależy od wydajności prądowej alternatora. Regulator
    napięcia nie jest regulatorem liniowym. Nie zmniejsza plynnie napiecia do
    uzojenia wzbudzania. To regulator dwustanowy. reaguje tylko na przekroczenie
    napiecia powyzej ustawionego pzrez fabrykę. Duza częstotliwość pracy powoduje
    uśrednienie. Jak akumulator jest rozladowany to wiekszy prad ladowania wynika z
    tego ze napieie wzbudzania jest wlaczane na dluzsze odcinki czasu niz gdy jest
    naladowany. Impulsy doladowujace akumulator sa takie same jesli idzie o
    napiecie. Prad wynika tylko z ich dlugosci. To o czym piszesz moglo by mieć
    miejsce jak pojemnosc akumulatora była większa 20 razy ale nie jak dwa razy.