  • 171. Data: 2014-02-14 16:26:16
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 14:39, Artur Maśląg pisze:

    > Niezupełnie. Przepis o wskazaniu komu się powierzyło pojazd jest
    > jak najbardziej aktualny. Niewskazanie czy wskazanie fałszywe
    > już takie legalne nie jest.

    Nigdy na jotę nie złamałem prawa broniąc się przed mandatem.
    A może odmawiasz mi prawa do obrony?

    --
    MN

  • 172. Data: 2014-02-14 16:26:22
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > Wskaż proszę tę procedurę z tym konkretnym wymaganiem, powołaj się na
    > stosowną ustawę i odpowiednie zapisy - ok? Bo na razie to wróżymy z fusów.

    Nie w tym rzecz, Ty stwierdzasz, że podmiana dysku na inny /tu nawet mający
    inny kontroler/ nie ma wpływu na wynik pomiaru. Ja się mogę z tym zgodzić
    ale nie zmienia to faktu, że w urządzeniach pomiarowych które posiadają
    stosowne certyfikaty i dopuszczenia /nawet na zasilacze/ W ZALEŻNOŚCI od
    przyjętej procedury legalizacji takie zmiany nie mogą mieć miejsca chyba, że
    legalizacja dotyczy części tegu urządzenia /modułu pomiarowego/ a nie
    dotyczy modułu zapisującego w skład którego wchodzi HDD. Czy tak jest nie
    wiem ale jeżeli legalizacja jest 'na całe urządzenie' to nie ma możliwości
    wymiany w nim elementów bez ponownej legalizacji. I chyba nie ma na to
    żadnych odrębnych ustaw od tej która dotyczy legalizacji elektronicznych
    urządzeń pomiarowych. A czy to dotyczy w tym przypadku pomiarów radarowych
    prędkości czy elektronicznej wagi nie ma znaczenia. Co więcej, wiele
    urządzeń tego typu posiada stosowne zabezpieczenia które uniemożliwiają
    podmiane kluczowych elementów bez naruszenia tych zabezpieczeń.
    /elektronicznych, mechanicznych/

  • 173. Data: 2014-02-14 16:29:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-14 15:29, Budzik pisze:
    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Bardzo mądrze prawisz.
    > Zgadzam sie, ze korzystanie z kruczków to jest zło samo w sobie.
    > Pytanie tylko od czego sie zaczęło?

    Tak naprawdę to jednak od cwaniaczków, którym się wydawało, że
    łamanie przepisów pozostanie bezkarne.

    > Od tego, ze kierowcy wymyslili sobie stosowanie kruczków czy moze od tego,
    > ze SM wymysliły sobie sposób na ratowanie budzetu gmin i zaczeły robic z
    > fotoradarów maszynkę do zarabiania pieniedzy?

    Bardzo niewiele SM działo w zakresie szukania haków na kierowców
    i to jest pod kontrolą (co jakiś czas oczywiście jakąś nieprawidłowość
    się wykrywa, co jest oczywiste).

    Zmiany które mają się w końcu pojawić, wynikają nie złej pracy
    urzędników, a z powszechnego wręcz unikania płacenia mandatów, bo
    kiedyś się udawało i głupi urzędas "mi" nie podskoczy.

    Wesoło to dopiero będzie :)

  • 174. Data: 2014-02-14 16:32:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-14 16:26, Marcin N pisze:

    > Nigdy na jotę nie złamałem prawa broniąc się przed mandatem.

    Tego nie wiem na słowo również nie uwierzę.

    > A może odmawiasz mi prawa do obrony?

    Nie rozmieszaj mnie.

  • 175. Data: 2014-02-14 16:35:15
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Prawo nie wymaga udowadniania kto jest na zdjęciu.

    A co to za prawo, w którym masz udowadniać swoją niewinność? Skoro mają
    dowód w postaci zdjęcia to niech go przedstawią. Złodziej złapany za ręke ma
    lepiej bo muszą mu udowodnić, że to on.

    > Gdyż, ponieważ? Wskażesz stosowne przepisy, ustawę, cytat?

    Gdyż zmienia się konstrukcja urządzenia , a legalizacja to potwierdzenie, że
    pomiary wykonuje zgodnie z tym co zakłada projekt i nie ma odchyłów od
    dopuszczalnej normy. Ustawę już Ci ktoś wskazał wyżej.

  • 176. Data: 2014-02-14 16:40:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 15:45, Tomasz Stiller pisze:

    > Ale skażesz konkretne zapisy? Czy sam ich nie znasz? Widziałeś tą płytę
    > główną czy nie?
    >
    > W komputerach do niedawna powszechną praktyką było integrowanie więcej
    > niż jednego kontrolera dysków twardych. Można było podłączyć zarówno dysk
    > sata jak i pata. Może tutaj było podobnie - nie wiem, pytam Cię jako
    > rzekomego znawcy tematu.

    Czepiasz się tego dysku, jakby to była esencja problemu.
    Wszyscy Ci tłumaczą, że to mało istotny wątek poboczny.

    --
    MN

  • 177. Data: 2014-02-14 17:04:19
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 16:35:15 +0100, BaX wrote:

    > A co to za prawo, w którym masz udowadniaae swoj? niewinno?ae? Skoro maj?
    > dowód w postaci zdjecia to niech go przedstawi?. Z?odziej z?apany za
    > reke ma lepiej bo musz? mu udowodniae, ?e to on.

    Źle się wyraziłem. Prawo nie wymaga przedstawiania tego zdjęcia. Dopiero
    w sądzie bardzo chętnie przedstawią Ci je jako dowód w sprawie. Tam
    będzie można naocznie stwierdzić, że osobnik na zdjęciu to Ty lub nie Ty.

    > Gdy? zmienia sie konstrukcja urz?dzenia , a legalizacja to
    > potwierdzenie, ?e pomiary wykonuje zgodnie z tym co zak?ada projekt i
    > nie ma odchy?ów od dopuszczalnej normy. Ustawe ju? Ci kto? wskaza?
    > wy?ej.

    Tylko zapomniał wskazać, w którym miejscu ustawa zabrania zmiany nośnika
    danych.

    Tomek

  • 178. Data: 2014-02-14 17:08:35
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 16:40:16 +0100, Marcin N wrote:

    > Czepiasz się tego dysku, jakby to była esencja problemu. Wszyscy Ci
    > tłumaczą, że to mało istotny wątek poboczny.

    Czepiam się dlatego, że Anacron wskazuje zmianę dysku twardego jako
    bezpośrednią przyczynę rzekomego braku legalizacji. Teraz rozumiesz,
    dlaczego to jest takie ważne?

    Tomek

  • 179. Data: 2014-02-14 17:10:17
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 16:20:55 +0100, anacron wrote:

    > Mam zdjęcia nawet płyt... Ale nie nie wskażę, bo najwyższy czas abyś
    > przeczytał w całości przepisy, które kwestionujesz. Jak udowodnisz, ze
    > to zrobiłeś będziemy mogli dyskutować dalej. Inaczej nie widzę sensu,
    > tak więc EOT.

    Tylko, że to Ty upierasz się, że prawo zostało złamane. Poprosiłem o
    podanie konkretnych odniesień do ustawy, z których wg. Ciebie wynika, że
    to prawo zostało złamane. Zamiast tego odsyłasz mnie do ustawy, żebym
    sobie sam znalazł. No nie bardzo kolego. Myślałem, że takie podstawy to
    Ty masz w małym palcu.

    Tomek

  • 180. Data: 2014-02-14 17:34:52
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 16:26:22 +0100, BaX wrote:

    > U?ytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie w tym rzecz, Ty stwierdzasz, ?e podmiana dysku na inny /tu nawet
    > maj?cy inny kontroler/ nie ma wp?ywu na wynik pomiaru. Ja sie moge z tym
    > zgodziae ale nie zmienia to faktu, ?e w urz?dzeniach pomiarowych które
    > posiadaj? stosowne certyfikaty i dopuszczenia /nawet na zasilacze/ W

    Zaczyna się robić ciekawie. Teraz odnosimy się do ustawy. O jakich
    certyfikatach i dopuszczeniach mówisz. Nazwij je proszę. Chodzi o badanie
    typu? zatwierdzenie typu? legalizacji pierwotnej? legalizacji
    jednostkowej?

    > ZALE?NOŠCI od przyjetej procedury legalizacji takie zmiany nie mog? mieae
    > miejsca chyba, ?e legalizacja dotyczy cze?ci tegu urz?dzenia /modu?u
    > pomiarowego/ a nie dotyczy modu?u zapisuj?cego w sk?ad którego wchodzi
    > HDD.

    No i widzisz, to jest sedno sprawy. Skoro FR dopuszczane są do
    użytkowania na podstawie ZT, to w zasadzie powinniśmy się trzymać
    przepisów dotyczących ZT.

    Art 8f ustawy na którą powołuje się Anacron mówi:

    4. Na wniosek producenta lub jego upoważnionego przedstawiciela, Prezes
    może zmienić wydaną decyzję zatwierdzenia typu, w szczególności w
    przypadku modyfikacji przyrządu pomiarowego lub wprowadzenia do niego
    nowych elementów, _jeżeli mają one lub mogą mieć wpływ na wyniki
    pomiarów_, warunki właściwego stosowania lub warunki techniczne
    użytkowania tych przyrządów, po ponownym przeprowadzeniu w niezbędnym
    zakresie badania typu.

    Teraz dochodzimy do ważnych pytań. Czy wymiana dysku twardego może mieć
    wpływ na wynik pomiaru? Ja nie widzę takiej możliwości. Zatem wygląda na
    to, że nie ma w takim przypadku potrzeby zmieniać wydanej decyzji ZT.

    Tomek