  • 161. Data: 2014-02-14 15:42:04
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 14:29:50 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Bardzo mądrze prawisz.
    > Zgadzam sie, ze korzystanie z kruczków to jest zło samo w sobie.
    > Pytanie tylko od czego sie zaczęło?
    > Od tego, ze kierowcy wymyslili sobie stosowanie kruczków czy moze od
    > tego, ze SM wymysliły sobie sposób na ratowanie budzetu gmin i zaczeły
    > robic z fotoradarów maszynkę do zarabiania pieniedzy?

    A może od tego, że kierowcy powszechnie jednak łamią przepisy?

    Tomek

  • 162. Data: 2014-02-14 15:42:58
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > Koszty takiego druku to grosze względem kwoty na jaką jest sam mandat.
    >
    > No ale nie qrwa, u nas ślą wezwanie z opcją, masz kasę jeleniu to płać i
    > zapomnij o punktach albo udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem. Bo jakieś
    > zdjęcie mamy ale że na nim widać tyle co nic to ciiiii, jelenie płacą i
    > nie ryczą. Ważne że system wykazuje zysk bo po to został stworzony.
    >

    > A legalizacja ma być i tyle. I wydawana jest na konkretny model składający
    > się z konkretnych elementów i tylko takich. Nawet jak zmieniasz
    > rozmieszenie elementów w obudowie urządzenia to robisz nową legalizację.

    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/wiekszosc-pol
    skich-fotoradarow-ma-niewazne-homologacje-uwaza-eksp
    ert

  • 163. Data: 2014-02-14 15:45:55
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 14:35:59 +0100, anacron wrote:

    > Jeśli nadal nie wiesz, to już nie moja wina. Ustawa Prawo o Miarach z
    > 2001 wraz z rozporządzeniami. btw. zmiana płyty głównej urządzenia na
    > inną jeśli już. Oczywiście wiesz co to płyta główna.

    Ale skażesz konkretne zapisy? Czy sam ich nie znasz? Widziałeś tą płytę
    główną czy nie?

    W komputerach do niedawna powszechną praktyką było integrowanie więcej
    niż jednego kontrolera dysków twardych. Można było podłączyć zarówno dysk
    sata jak i pata. Może tutaj było podobnie - nie wiem, pytam Cię jako
    rzekomego znawcy tematu.

    Tomek

  • 164. Data: 2014-02-14 15:47:15
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 14:25:56 +0100, BaX wrote:

    > Bez znaczenia, procedura legalizacji tego wymaga. To czy ma czy nie
    > w?a?nie okre?la proces legalizacji i w tym procesie mo?e byae wykazane,
    > ?e przetestowano urz?dzenia z dyskami firm X,Y,X, model A,B i C i te i
    > tylko te spe?niaj? wymogi. Obojetnie czy tak jest faktycznie czy nie.
    > Mog? byae stosowane tylko te i zadne inne.

    Wskaż proszę tę procedurę z tym konkretnym wymaganiem, powołaj się na
    stosowną ustawę i odpowiednie zapisy - ok? Bo na razie to wróżymy z fusów.

    Tomek

  • 165. Data: 2014-02-14 15:52:20
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 14:29:50 +0000, Budzik wrote:

    > A ja uwazam, ze wszystko trzeba robić mądrze.
    > Jeżeli jest ograniczenie postawione na czas remontu a remontu nie ma, to
    > obowiazkiem policji jest zadbac o to, zeby zniknęło.

    Oczywiście, tutaj pełna zgoda. Ale skąd wiesz, że policja o to nie
    zadbała? W końcu ograniczenie zniknęło raptem po dwóch tygodniach, co jak
    na takie zmiany wydaje mi się procedurą w trybie ekspresowym

    > Bo to ograniczenie powoduje niebezpieczenstwo.
    > I skoro ono tam jest a byc go nie powinno, to ono tam de facto nie
    > obowiazuje!

    Nie prawda. Ograniczenie postawiono ze względu na niebezpieczeństwo jakim
    jest/był wyjazd z budowy. Nie przestaje ono obowiązywać po ustąpieniu
    niebezpieczeństwa tylko w momencie gdy samo zostanie zdjęte. Tak to
    niestety wygląda.

    > Nie interesuja mnie formalne przeszkody.
    > Jeżeli procedura jest zbyt długa to zamiast lamentowac, trzeba ją
    > skrócić.

    Tylko tego jakoś nie widać w postulatach Anacrona. On chce tylko rozwalić
    ten system.

    > Na razie to pisałes, ze przeciez zmiana dysku nie wpływa na działanie
    > urządzenia. Założyłes. A priori.

    No bo nie wpływa :) Nie wiemy czy urządzenie było certyfikowane z tym
    konkretnym dyskiem, z tym konkretnym rodzajem dysków, czy z tym
    konkretnym typem dysków. Wiemy na razie tyle, że było certyfikowane i to
    wszystko.

    > Strona forma Cie nie interesowała.
    > Dopiero teraz zauwazyłem, ze pytasz o przepisy, ktore zreszta Tomek
    > zaraz ci podał.

    Jak na razie powołał się tylko na ustawę, bez wskazania co zostało
    naruszone.

    Tomek

  • 166. Data: 2014-02-14 16:17:48
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.02.2014 15:39, Tomasz Stiller pisze:
    > Gdyż, ponieważ? Wskażesz stosowne przepisy, ustawę, cytat?

    Ustawa Prawo o Miarach z 2001 roku. Naprawdę przeczytaj najpierw to,
    potem dwa rozporządzenia. Dużo tego nie ma. Tak dyskusja z Tobą nie ma
    sensu.

    --
    anacron
    aba/

  • 167. Data: 2014-02-14 16:19:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 15:29, Budzik pisze:

    > Na szczescie ten absurd niedługo zniknie, SM straca możliwośc uzywania
    > fotoradarów i zajmą sie tym do czego zostały stworzone. Kolejna patologia
    > zostanie ukrucona.

    Ale tylko dlatego, że potężnie rośnie opór społeczny przeciwko
    wykorzystywania prawa do własnych celów przez urzędników.

    Dlatego to, co robi anacron zasługuje na pochwałę i wsparcie. Liczę, że
    zaowocuje kolejnym ukróceniem samowoli BEZKARNYCH jak dotąd urzędników.

    --
    MN

  • 168. Data: 2014-02-14 16:20:55
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.02.2014 15:45, Tomasz Stiller pisze:

    > Ale skażesz konkretne zapisy? Czy sam ich nie znasz? Widziałeś tą płytę
    > główną czy nie?

    Mam zdjęcia nawet płyt... Ale nie nie wskażę, bo najwyższy czas abyś
    przeczytał w całości przepisy, które kwestionujesz. Jak udowodnisz, ze
    to zrobiłeś będziemy mogli dyskutować dalej. Inaczej nie widzę sensu,
    tak więc EOT.

    --
    anacron
    aba/

  • 169. Data: 2014-02-14 16:21:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 15:42, Tomasz Stiller pisze:

    > A może od tego, że kierowcy powszechnie jednak łamią przepisy?

    Powszechność łamania przepisów sugeruje, że przepisy są błędne i należy
    się pochylić nad ich ewentualną zmianą a nie nad zmuszaniem do ich
    przestrzegania. Tym rózni się państwo obywatelskie od dyktatury
    urzędniczej, do której cała UE zmierza.

    --
    MN

  • 170. Data: 2014-02-14 16:24:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Friday, February 14, 2014, 4:19:39 PM, you wrote:

    > Ale tylko dlatego, że potężnie rośnie opór społeczny przeciwko
    > wykorzystywania prawa do własnych celów przez urzędników.
    > Dlatego to, co robi anacron zasługuje na pochwałę i wsparcie.

    Idea jest słuszna i na pochwałę zasługuje ale gwiazdorzenie i
    opowiadanie baśni z mchu i paproci już nie.

    > Liczę, że zaowocuje kolejnym ukróceniem samowoli BEZKARNYCH jak
    > dotąd urzędników.

    Nie rób z anachronicznego świętego.

    --
    Best regards,