  • 91. Data: 2014-02-13 20:57:38
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MadMan m...@n...wp.pl ...

    > Czyli jeśli ktoś ma 0.7 promila alhololu we krwi to też nie ma za dużo?

    Tak. A jak zabił tylko 2 a nie 10 osób to tez jest ok.
    Nie wiem czy to pytanie miało być demagogią czy było zwyczajnie głupie...

  • 92. Data: 2014-02-13 21:01:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-13, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Nie od dzis wiadomo, ze ponizej 0,5 praktycznie nic sie nie dzieje a duzo
    > niebezpieczniejsze jest zmeczenie niz taki mały promil.
    > niebezpieczni sa ci co maja troche wiecej.

    No chyba, ze ktos zmeczenie polaczy z malym promilem i sie robi problem.
    Powinien byc sensowny limit (wlasnie cos w okolicach 0,5) i wieksze
    konsekwencje jak narozrabiasz np. majac pow. 0,2 (OIDP tak jest w Niemczech
    tylko progi inne, nie chce mi sie teraz szukac). Niech kazdy sam ocenia
    czy jest w stanie tak jechac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 93. Data: 2014-02-13 21:12:47
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 13 Feb 2014 19:57:38 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Tak. A jak zabił tylko 2 a nie 10 osób to tez jest ok.
    > Nie wiem czy to pytanie miało być demagogią czy było zwyczajnie głupie...

    Podobno nie ma głupich pytań. A to akurat jest zamknięte i nietrudno na
    nie odpowiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 94. Data: 2014-02-13 21:19:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 21:12, MadMan pisze:

    > Podobno nie ma głupich pytań. A to akurat jest zamknięte i nietrudno na
    > nie odpowiedzieć.

    Właśnie trudno, zresztą Ci już odpisałem wcześniej.

    --
    anacron
    aba/

  • 95. Data: 2014-02-13 21:32:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 13 Feb 2014 21:19:09 +0100, anacron napisał(a):

    > Właśnie trudno, zresztą Ci już odpisałem wcześniej.

    Na razie nie mam odpowiedzi od osoby którą pytałem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 96. Data: 2014-02-13 22:29:59
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 16:36:24 +0100, anacron wrote:

    > Zarządca drogi to jedno a FR i patrole policji w tym miejscu to drugie.
    > Około dwóch tygodni mieli idealne miejsce na łowy.

    Tylko defacto w tym miejscu powinieneś mieć pretensję raczej do zarządcy
    drogi, a nie do policji. Oni egzekwują prawo, takie jakim jest
    ustanowione. Twoim zdaniem mieli przymykać oko, czy jak?

    >>> Nie. Nawet w TV powiedziałem, że większość jest zgodna z

    > Nie na pewno błędnie, a na pewno może być błędny, bo może. Nie zgadzam
    > się na to, aby w imię pseudo walki z zagrożeniami na drodze karać
    > niewinnych ludzi.

    Tak, tak zaczynamy bawić się semantyką. Nie wydaje Ci się, że samo _może
    być błędny_ to stanowczo za mało w takim przypadku? Te urządzenia zostały
    _legalnie_ dopuszczone do użytkowania - mowa o stacjonarnych FR.

    Nie podoba mi się też stwierdzenie pseudo walki z zagrożeniami. Uważasz,
    że to wszystko pic na wodę? Taki ustawiony słupek często powoduje masowe
    zwalnianie przejeżdżających przy nim samochodów. To miejsce to może być
    przejście przy szkole. IMO taki prewencyjny efekt wystarczy. Nadal to
    pseudo walka?

> [...]
    > potrafią), więc w przypadku żadnego pomiaru z ich strony nie ma
    > możliwości weryfikacji jego poprawności, a tym samym możliwości
    > stwierdzenia ponad wszelką wątpliwość, że wykroczenie zostało
    > popełnione. Dodatkowo nie ma możliwości sprawdzenia kto jest na zdjęciu
    > bo go nie wysyłają i z chęcią przyjmą pieniądze nie wnikając w to kto
    > prowadził (kto popełnił wykroczenie). To ma być normalne? A teraz
    > pytanie, wiesz dlaczego nie wysyłają? Ja wiem. W większości przypadków
    > ledwo da się numery odczytać rejestracyjne (widziałem kilka oryginalnych

    Tylko jakoś w twoich postulatach nie widać apeli o tym, że należy
    przekonfiguować urządzenia w taki sposób, żeby fotografowały zdjęciami
    seryjnymi. Podobnie jak nie apelujesz o zmianę prawda mającą na celu
    udostępnianie fotek. Dlaczego? Jedyne co promujesz, to sposoby na to jak
    się uchylać od płacenia mandatów - bez wnikania w to jakie to
    przewinienie. Co więcej sam przyznajesz, że zdecydowana większość
    pomiarów wykonywana jest prawidłowo.

    > To się nazywa umiejętność oceny sytuacji na drodze, czyli podstawowa
    > umiejętność każdego kierowcy (przynajmniej w teorii).

    Umiejętność oceny sytuacji na drodze ma się nijak do świadomego łamania
    prawa. Powinieneś to wiedzieć i mam wrażenie że celowo trolujesz.

    Tomek

  • 97. Data: 2014-02-13 22:41:20
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 22:29, Tomasz Stiller pisze:
    > Tak, tak zaczynamy bawić się semantyką. Nie wydaje Ci się, że samo _może
    > być błędny_ to stanowczo za mało w takim przypadku? Te urządzenia zostały
    > _legalnie_ dopuszczone do użytkowania - mowa o stacjonarnych FR.

    Udławiłem się prawie. Które? Fotorapid? Większej bzdury nie czytałem.

    Zatwierdzenie typu otrzymało urządzenie które miało dyski HDD, używane
    są takie które mają dyski SDD (inny kontroler, a co za tym idzie inna
    płyta główna, a co za tym idzie inne urządzenie). Dalej. Zatwierdzono je
    w pierwszej wersji jako urządzenia obsługowe, przy każdym powinien być
    operator i wizualnie oceniać, czy nie dochodzi zawyżania prędkości.
    Później dla potrzeb GITD zmieniono ZT na bezobsługowe (jednocześnie od
    tego czasu instrukcja na stronie producenta zabezpieczona jest hasłem).
    Tak jak w przypadku Iskry nie przeprowadzono pełnego badania na
    odporność na zakłócenia pola i wilgotność. Dodatkowo w ZT nie ma nic
    domontowanego do nich dla GITD urządzeń transmitujących, które obciążają
    zasilanie, a tym samym wpływają na stabilność jego (czego GUM nie
    zbadał). Przestań proszę pieprzyć bzdury, bo nie masz zielonego pojęcia
    o tym jak to naprawdę w Polsce wygląda. Ani jeden miernik do pomiaru
    prędkości w tym kraju nie został dopuszczony z zachowaniem wszystkich
    niezbędnych procedur. Taaaaaak, mamy protokoły badań już.

    > Tylko jakoś w twoich postulatach nie widać apeli o tym, że należy
    > przekonfiguować urządzenia w taki sposób, żeby fotografowały zdjęciami
    > seryjnymi.

    http://damskomesko.pl/2013/06/jedno-zdjecie-to-za-ma
    lo/
    Czerwiec 2013 jak widzisz.

> [...]
    > udostępnianie fotek. Dlaczego? Jedyne co promujesz, to sposoby na to jak
    > się uchylać od płacenia mandatów - bez wnikania w to jakie to

    Bo jedyna metoda, aby zmusić debili z wiejskiej, GUM i KGP do zmian to
    sparaliżować ten system.

    > Co więcej sam przyznajesz, że zdecydowana większość
    > pomiarów wykonywana jest prawidłowo.

    Nie, przyznaję, że większość zgadza się mniej więcej z sytuacją
    faktyczną (błąd do 5km/h), ale też podkreślam, że nie wiemy które i
    kiedy są kompletnie błędne, bo nie da się tego zweryfikować (pomijając
    ciężarówki jadące według radaru ponad 120 ;P)

    --
    anacron
    aba/

  • 98. Data: 2014-02-13 22:42:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MadMan m...@n...wp.pl ...

    > Podobno nie ma głupich pytań.

    Jest dowcip ktory tak twierdzi udowadniając jednoczesnie coś dokładnie
    odwrotnego :)

    > A to akurat jest zamknięte i nietrudno
    > na nie odpowiedzieć.

    Nie powiedziałem, ze trudno na nie odpowiedziec...

  • 99. Data: 2014-02-13 23:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Tylko defacto w tym miejscu powinieneś mieć pretensję raczej do zarządcy
    > drogi, a nie do policji. Oni egzekwują prawo, takie jakim jest
    > ustanowione. Twoim zdaniem mieli przymykać oko, czy jak?

    ROTFL
    Policja ma sie taka sprawa zając.
    Czyli wymóc na zarządcy porządne oznakowanie a nie korzystac z jego błedu.

    > Tak, tak zaczynamy bawić się semantyką. Nie wydaje Ci się, że samo _może
    > być błędny_ to stanowczo za mało w takim przypadku? Te urządzenia zostały
    > _legalnie_ dopuszczone do użytkowania - mowa o stacjonarnych FR.

    O legalności zatwierdzenia juz ci napisał anacron.
    Z ta legalnoscia to w gole sa jaja - nawet GUM nie wie jak szatwierdzili
    iskrę. Czy moze juz sie dowiedzieli.

  • 100. Data: 2014-02-13 23:04:58
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 22:41:20 +0100, anacron wrote:

    > Udławiłem się prawie. Które? Fotorapid? Większej bzdury nie czytałem.

    Nie wiem które. Wiesz jakie to urządzenie pracuje w miejscu, o którym
    pisał wątkotwórca?

    > Zatwierdzenie typu otrzymało urządzenie które miało dyski HDD, używane
    > są takie które mają dyski SDD (inny kontroler, a co za tym idzie inna
    > płyta główna, a co za tym idzie inne urządzenie).

    Tutaj to wybacz, ale ja parskałem śmiechem.

    Wiesz czym się różni dysk SSD od HDD dla urządzenia piszącego lub
    czytającego na nim dane? Niczym. Oba obsługują ten sam protokół
    transmisji danych.

    Urządzenie wydaje ustandaryzowane polecenie zapisu strumienia danych i
    nie interesuje się go co się z tymi danymi dzieje. Oczywiście wszystko
    jest otoczone protokołem dbającym o integralność danych.

    Także rodzaj nośnika danych nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia i w
    żaden sposób nie wpływa na pomiar prędkości choćbyś tupał nóżkami i
    kichał ze złości. Przy czym SSD jest bardziej odporny na warunki
    atmosferyczne i wibracje niż dysk twardy, a także zazwyczaj jest sporo
    szybszy.

    > Dodatkowo w ZT nie ma nic
    > domontowanego do nich dla GITD urządzeń transmitujących, które obciążają
    > zasilanie, a tym samym wpływają na stabilność jego (czego GUM nie
    > zbadał).

    Jakiej mocy są te urządzenia transmisji danych? Wiesz może? Pytam
    poważnie, bo sama zmiana dysku z hdd na ssd powoduje zazwyczaj obniżenie
    zapotrzebowania na moc o przynajmniej 10W. Typowy HDD podczas zapisu
    potrzebuje około 15W, typowy SSD niewiele ponad 2W.

    > Przestań proszę pieprzyć bzdury, bo nie masz zielonego pojęcia
    > o tym jak to naprawdę w Polsce wygląda.

    Najwyraźniej Ty nie masz większego pojęcia o elektronice, skoro sam
    wypisujesz bzdury jak powyżej.

    > Bo jedyna metoda, aby zmusić debili z wiejskiej, GUM i KGP do zmian to
    > sparaliżować ten system.

    Nawet jeśli spowoduje to, że zdecydowana większość poprawnie zmierzonych
    uniknie w ten sposób kary, przez co ich stosunek do prawa ulega dalszemu
    wypaczeniu? Widzę, że cel uświęca środki. Robi się coraz ciekawiej.

> [...]
    > kiedy są kompletnie błędne, bo nie da się tego zweryfikować (pomijając
    > ciężarówki jadące według radaru ponad 120 ;P)

    Tia, skoro tak twierdzisz to musi być prawda.

    Tomek