eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pierwszy samochód do 13 tys
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 158

  • 91. Data: 2016-03-01 08:12:19
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 13:46, Trybun pisze:
    >>
    >> Nie wiem skąd Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden
    >> samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować
    >> sprzęgłem i gazem. Wcześniejsze benzynówki nie gasły mi wcale na
    >> światłach i tak, mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :)

    > Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie, który

    Kto niby tak napisał?

    > benzynie co najwyżej może czyścić buty, czy nadal pozostać wiernym
    > swoim doświadczeniom z użytkowania pojazdów z takimi silnikami...

    Jak widzisz jeżdżę dieslem i następny tez będzie diesel - napisałem
    tylko, że musiałem się do diesla przyzwyczaić i że żadna benzyna nie
    gasła mi przy ruszaniu bez gazu (nadal uważam, że łatwiej jest tak
    ruszyć samochodem benzynowym).

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 92. Data: 2016-03-01 08:46:08
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-03-01 o 07:14, Shrek pisze:

    > Wpisałem średnie ze strony o plaiwach. Też wiem, gdzie kupić gaz taniej.
    > Ale co z tego wynika - będziesz jeździł dookoła jednej stacji benzynowej?

    W zasięgu 3km od domu mam z 10 stacji benzynowych i mam w czym wybierać
    :) Od drogiego Orlenu po tanie stacje Macro czy Leclerc.

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 93. Data: 2016-03-01 09:35:43
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 13:42, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    > news:56d336a7$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze:
    >>>
    >>>> Nie, zupełnie nie to jest powodem tego ze zapytałem - "a dlaczego
    >>>> musi być benzyna".. Przecie ja nie piszę że benzyniaki to zawsze
    >>>> awaryjny szajs a diesle to już tylko super.
    >>>
    >>> No trochę tak próbujesz generalizować i zniechęcać do benzyniaków.
    >>
    >> I kto tu próbuje generalizować?
    >
    > No ty! :-)

    Tak ogólnie to zaczynam się zastanawiać czy nie dyskutuję z kimś komu
    brakuje przysłowiowej "piątej klepki".. Ktoś ze zdaniem "tylko benzyna"
    (i japończyk) zarzuca mi generalizowanie.

    >
    >>>> Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca
    >>>> jest wyższy, a na dodatek podałem przykłady na to że benzyna to
    >>>> niekoniecznie łatwość napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady
    >>>> usunąć tak, w sumie błahego niedomagania jak nierówne wolne obroty.
    >>>
    >>> No właśnie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie.
    >>> Ja mam Acura TL-S, wolnossący benzyniak 3,5litra V6 286HP
    >>> i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturę pracy tego silnika :-)
    >>
    >> Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłeś się jakby wyglądała jej
    >> konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta
    >> stały u Ciebie w garażu to którym byś jeździł chętniej?
    >
    > Pewnie wciąż tym moim, wolnossącym bo nie cierpię dziury w gazie jaką
    > wyczuwałem przy przyspieszaniu we wszystkich autach z turbosprężarką.
    > A na dodatek nie pasuje mi wystrój wnętrza aut od VW/Audi - jakoś
    > nie lubię ich wersji "ergonomii", wolę dużo bardziej to, do czego mnie
    > przyzwyczaili Japończycy z Hondy/Toyoty.

    Nie ma żadnej dziury, ciągnie równo jak po sznurku od najniższych do
    końca możliwości. Jak sądziłem - tego TDI dyskwalifikuje tylko twoje
    przypuszczenie ze ma jakieś wyimaginowane wady.


  • 94. Data: 2016-03-01 09:36:15
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.03.2016 08:46, Chris wrote:
    > W dniu 2016-03-01 o 07:14, Shrek pisze:
    >
    >> Wpisałem średnie ze strony o plaiwach. Też wiem, gdzie kupić gaz taniej.
    >> Ale co z tego wynika - będziesz jeździł dookoła jednej stacji benzynowej?
    >
    > W zasięgu 3km od domu mam z 10 stacji benzynowych i mam w czym wybierać
    > :) Od drogiego Orlenu po tanie stacje Macro czy Leclerc.

    I niech zgadnę - na każdej z tych stacji LPG jest tańsze o ponad połowę
    od PB? Chyba że akurat LPG na tej stacji nie ma.

    Shrek


  • 95. Data: 2016-03-01 09:36:55
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-01 o 06:57, Shrek pisze:
    > On 29.02.2016 13:46, Trybun wrote:
    >
    >>> Jeżdziłem i dislem i benzyną. I Automatem i manualem. I żadnym nie
    >>> miałem problemów z ruszaniem spod świateł.
    >>
    >> Generalnie nie chodzi mi o problemy a komfort użytkowania.
    >
    > No dobrze. A co to jest komfort użytkowania - że trzeba umieć sprzęgło
    > puścić i gazu dodać? Bez jaj. Jakbyś się powoływał na ruszanie pod
    > strome górki albo wyciąganie pojazdu zakopanego w błocie to miałoby to
    > sens (tylko co to za argument za dislem w mieście)?

    Dla mnie to właśnie jest elementem komfortu, możliwość "dostojnej" jazdy
    w mieście. Diesel pod tym względem jest do tego bardziej predysponowany.

    >
    >>> Więc skoro ma być do 12 tysi, to diesel będzie się częściej sypał. Nie
    >>> ma rady - jest bardziej skomplikowany na 90% ma znacznie większy
    >>> przebieg.
    >>
    >> Wcale nie musi być bardziej uciążliwy pod względem awaryjności od dużo
    >> młodszej benzyny.
    >
    > Oczywiście, że wcale nie musi, ale zazwyczaj jest.

    No dobrze, ale czy jest sens to właśnie wybierać jako kryterium?

    >
    >>> Ale w kasie płacisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest droższy w
    >>> eksploatacji.
    >>>
    >>> Shrek.
    >>
    >> To ty mi teraz spróbuj wyjaśnić jak to może być w inny sposób
    >> kalkulowane niż sztucznie, skoro kawałek tekturowego wkładu kosztuje dwa
    >> razy drożej niż kompletny filtr do benzynowca?
    >
    > Ale jakie ma to znaczenie? Płacisz tyle co wołają, więc diesel jest
    > droższy w utrzymaniu.

    Z jakiegoś powodu ktoś zawyża ceny części zamiennych/eksploatacyjnych do
    silników zasilanych ON, i właśnie zastanawiam się nad tego powodem.

    >
    >> Co handlarzy czy producentów skłania do tego sztucznego windowania
    >> cen, skoro twoim zdaniem niczym on się nie różni na plus względem
    >> benzynowców?
    >
    > NIe wiem. Może elitarność psaka w tedei;)
    >
    > Shrek.
    >
    Elitarność? A CRDI? A może to że porostu ropniaki są lepsze, bardziej
    przyjazne i na swój sposób bardziej użyteczne właścicielowi, a lepsze
    jak wiadomo z prostego równania - przeważnie jest droższe od gorszego..


  • 96. Data: 2016-03-01 09:38:41
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 13:51, Pszemol pisze:
    >
    >>> Nie wiem skąd Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden
    >>> samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować
    >>> sprzęgłem i gazem. Wcześniejsze benzynówki nie gasły mi wcale na
    >>> światłach i tak, mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :)
    >>
    >> Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie,
    >> który benzynie co najwyżej może czyścić buty, czy nadal pozostać
    >> wiernym swoim doświadczeniom z użytkowania pojazdów z takimi
    >> silnikami...
    >
    > Raczej postaraj się poszerzyć swoje horyzonty...
    > Bo budujesz generalizujące opinie na temat jednego Hyundaia i35.

    No no, ktoś kto od baardzo dawna jeździ benzynowymi japońcami zarzuca mi
    ciasne horyzonty.. Jest tu na wsi taki jeden - dla niego tylko Maluch.
    Gdy jeden mu "się skończył" to woziłem go po Polsce w poszukiwaniu
    następcy, niestety nie znaleźliśmy odpowiedniego. Z niemałym trudem dał
    się namówić na zakup Tico. Po tygodniu facet zwierzył mi się że tego
    Tico nie zamieniłby nawet na Mercedes S Klasse. No i to jego Tico także
    "się skończył". teraz wożę go po Polsce bo poszukuje na następce
    kolejnego Tico... Jaki z tego morał? Jak dla mnie nie warto się na stałe
    wiązać z jedna marką, bo dobrych aut jest na pęczki. A życie w złudzeniu
    że jeździ się tym najlepszym jest tylko złudzeniem.

    A do i35 to ja się dopiero przymierzam, oczywiście z silnikiem CRDI.


  • 97. Data: 2016-03-01 09:38:55
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-01 o 08:12, Mirek Ptak pisze:
    > W dniu 2016-02-29 o 13:46, Trybun pisze:
    >>>
    >>> Nie wiem skąd Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden
    >>> samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować
    >>> sprzęgłem i gazem. Wcześniejsze benzynówki nie gasły mi wcale na
    >>> światłach i tak, mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :)
    >
    >> Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie, który
    >
    > Kto niby tak napisał?
    >
    >> benzynie co najwyżej może czyścić buty, czy nadal pozostać wiernym
    >> swoim doświadczeniom z użytkowania pojazdów z takimi silnikami...
    >
    > Jak widzisz jeżdżę dieslem i następny tez będzie diesel - napisałem
    > tylko, że musiałem się do diesla przyzwyczaić i że żadna benzyna nie
    > gasła mi przy ruszaniu bez gazu (nadal uważam, że łatwiej jest tak
    > ruszyć samochodem benzynowym).
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Sorry, najwyraźniej źle Cię zrozumiałem.


  • 98. Data: 2016-03-01 09:39:20
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 13:45, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    > news:56d33709$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
    >> czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
    >> benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod
    >> świateł.
    >
    > :-))) Masz fajne problemy.
    >
    > Może wykup sobie parę godziń w Nauce Jazdy, co?
    >
    >> Nic nie zmienia, wrażenie że ceny są sztucznie zawyżane pozostaje.
    >> Dał mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do
    >> diesla. I do tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę,
    >> oddzielnie kosztowałoby to mnie 126zł.
    >
    > :-)))) poszukaj lepszego sklepu gdzie ceny są niskie bez "targowania
    > się".

    Głupawe i czepliwe, mimo to dziękuję Ci za te "rady".


  • 99. Data: 2016-03-01 09:40:26
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 13:50, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    > news:56d33842$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze:
    >>> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    >>> news:56d1e233$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>> W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:
    >>>>>
    >>>>> A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy?
    >>>>> Tam samo jakbyś miał usterkę w dieslu to byś krzyczał ze diesel
    >>>>> jest ble.
    >>>>>
    >>>>> Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa
    >>>>> teoria tego nie zmieni.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie są
    >>>> w stanie go naprawić.
    >>>>
    >>>> Takie dywagacje zacząłbym od zastanowienia się co jest powodem że
    >>>> nowe auto z silnikiem diesla jest o jakąś 1/3 droższe od benzynowca..
    >>>
    >>> A jest to regułą? Sprawdzałeś?
    >>
    >> Mogę pisać tylko o autach które mnie interesują, takim jest chociażby
    >> Hyundai (i35 bardzo mnie interesuje) , i tak, to jest tu regułą.
    >
    > Czyli "auta z dieslem są 1/3 droższe" jest regułą, bo akurat tak
    > ma tylko jeden model u Hyundai'a? Czy Ty się słyszysz?

    Raczej siebie o to zapytaj. Ja przeglądałem stronę Hyundaia, i widzę że
    u nich diesle to sporo wyższy wydatek. Jeżeli gdzieś u innego
    producenta znajdziesz sytuację odwrotną to będę zaskoczony. Gwoli
    ścisłości przeglądałem także strony Kii, Dacii i Renault. Wszędzie to
    samo - diesle sporo droższe.

    >
    >>>> Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w błoto?
    >>>
    >>> Najprawdopodobniej. Przy nadchodzącej fali EV warto się mocno
    >>> zastanowić...
    >>
    >> Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prześwitem
    >> i napędem 4x4, a nie szorująca podwoziem o podłoże zabawka.
    >
    > ??
    > Tesla model X ma za niskie podwozie dla Ciebie?
    > A Tesla P85D to na ile kół ma napęd? Literka D, doczytaj...

    Nie mam pojęcia o Tesli. Czy jest w Polsce użytkowany choć jeden model
    tej marki? Ja o tych hybrydowych toczydełkach w stylu Prius czy Honda,
    jakaś tam.

    >
    >>>> Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w związku
    >>>> z powyższym dziwią mnie trochę oczekiwania - "musi być benzyna".
    >>>
    >>> Poczekaj aż diesle zaczną dbać o emisję spalin również w czasie jazdy
    >>> a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni się kultura
    >>> pracy silnika.
    >> Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-)
    >
    > O tak? A jak to liczysz? Bo VW jest w poważnych tarapatach po ostatnich
    > swych machlojkach i przekrętach. Mało tego, okazało się, że machlojki
    > jakie wyszły u VW stosują też inni producenci diesli...

    Jakoś nie obiło mi się to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko
    benzyna ma problemy.


  • 100. Data: 2016-03-01 09:40:47
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 17:42, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2016-02-29 o 13:47, Trybun pisze:
    >
    >>>> Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność
    >>>> krótszego przebiegu bez awarii.
    >>>>
    >>> Jasne, twoje przekonanie to argument. :-)
    >>>
    >>>
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> Moje przekonanie jest takie że gdyby nawet auto było przez turbinę
    >> bardziej awaryjne to warto pomyśleć o właśnie takim wyborze. Zresztą,
    >> bez żadnych filozofii, im więcej elementów w silniku czy osprzęcie tym
    >> większe prawdopodobieństwo awarii. Z tym tylko że w odróżnieniu od
    >> jakichś tam czujników wałów i wałków, zaworów EGR, FAPów itp. turbina
    >> działa na rzecz kierowcy.
    >
    > Zwłaszcza jak ma do pracy kilka kilometrów przez miasto.
    > Przestań się może wreszcie ośmieszać.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Turbina to przydatny dodatek nie tylko na trasy liczone w setkach
    kilometrów.
    Nie chcę być niegrzeczny, ale takim podejściem sam się ośmieszasz.

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: