eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pierwszy samochód do 13 tys
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 158

  • 101. Data: 2016-03-01 09:41:11
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 13:59, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    > news:56d33886$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2016-02-28 o 16:28, Pszemol pisze:
    >>> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    >>> news:56d2b4f1$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>> Weźmy mojego diesla - oficjalnie ma przejechane lekko ponad 160tys
    >>>> km. Wiek to prawie 10 lat. No i po czym bym miał poznać że to wg.
    >>>> kryteriów które podałeś - późny emeryt w ostatniej swojej fazie
    >>>> egzystencji? Oleju nie bierze wcale. Pali na dotyk (mimo
    >>>> niesprawnej jednej świecy), nie kopci, nie smrodzi.. a więc po
    >>>> czym? Rok temu miałem z nim małe problemy, jednak nie były one na
    >>>> pewno związane z wysokim przebiegiem silnika, ale teraz auto
    >>>> zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.
    >>>
    >>> Nie wiem jakimi Ty autami wyrobiłeś sobie intuicję ale ja od 18 lat
    >>> jeżdzę toyotami i hondami i nawet mi do głowy nie wpadnie że
    >>> auto może nie odpalić, i że "pali na dotyk" to nie jest coś domyślnego
    >>> tylko coś co można wymienić jako zaletę samochodu... :-)
    >>
    >> Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego,
    >> wyeksploatowanego diesla, ew. benzynowca?
    >
    > Nie wiem... moja stara, wyeksploatowana Honda rok 2004
    > z przebiegiem 200 tysięcy mil (320 tyś km) odpala na dotyk.
    > I nie gaśnie przy ruszaniu spod świateł. Jeździ jak nówka.

    Nigdy miałem żadnych wątpliwości że nie wiesz.. Mowa była o dieslach i
    ich wyeksploatowaniu ze względu na wysokie przebiegi przypisane temu
    rodzajowi silników.


  • 102. Data: 2016-03-01 10:16:50
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.03.2016 09:36, Trybun wrote:

    >> No dobrze. A co to jest komfort użytkowania - że trzeba umieć sprzęgło
    >> puścić i gazu dodać? Bez jaj. Jakbyś się powoływał na ruszanie pod
    >> strome górki albo wyciąganie pojazdu zakopanego w błocie to miałoby to
    >> sens (tylko co to za argument za dislem w mieście)?
    >
    > Dla mnie to właśnie jest elementem komfortu, możliwość "dostojnej" jazdy
    > w mieście. Diesel pod tym względem jest do tego bardziej predysponowany.

    No jak wolisz - u mnie operowanie sprzęgłem i gazem nie powoduje
    dyskomfortu;)

    >>> Wcale nie musi być bardziej uciążliwy pod względem awaryjności od dużo
    >>> młodszej benzyny.
    >>
    >> Oczywiście, że wcale nie musi, ale zazwyczaj jest.
    >
    > No dobrze, ale czy jest sens to właśnie wybierać jako kryterium?

    Jeśli z jednej strony mamy "komfort ruszania" a z drugiej to, że jest
    większe prawdopodobieństwo, że po prostu nie ruszysz;)

    >>> Co handlarzy czy producentów skłania do tego sztucznego windowania
    >>> cen, skoro twoim zdaniem niczym on się nie różni na plus względem
    >>> benzynowców?
    >>
    >> NIe wiem. Może elitarność psaka w tedei;)
    >>
    >> Shrek.
    >>
    > Elitarność?

    Hint - małe, włochate;)

    > A CRDI? A może to że porostu ropniaki są lepsze, bardziej
    > przyjazne i na swój sposób bardziej użyteczne właścicielowi, a lepsze
    > jak wiadomo z prostego równania - przeważnie jest droższe od gorszego..

    Robisz na siłę zaletę z wady. Po co?

    Shrek


  • 103. Data: 2016-03-01 10:23:40
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-03-01 o 09:40, Trybun pisze:

    >>>>> Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność
    >>>>> krótszego przebiegu bez awarii.
    >>>>>
    >>>> Jasne, twoje przekonanie to argument. :-)
    >>>>
    >>>>
    >>>> Pozdrawiam
    >>>
    >>> Moje przekonanie jest takie że gdyby nawet auto było przez turbinę
    >>> bardziej awaryjne to warto pomyśleć o właśnie takim wyborze. Zresztą,
    >>> bez żadnych filozofii, im więcej elementów w silniku czy osprzęcie tym
    >>> większe prawdopodobieństwo awarii. Z tym tylko że w odróżnieniu od
    >>> jakichś tam czujników wałów i wałków, zaworów EGR, FAPów itp. turbina
    >>> działa na rzecz kierowcy.
    >>
    >> Zwłaszcza jak ma do pracy kilka kilometrów przez miasto.
    >> Przestań się może wreszcie ośmieszać.
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    >
    > Turbina to przydatny dodatek nie tylko na trasy liczone w setkach
    > kilometrów.

    A przydatny w przejazdach do pracy na dystansie kilku kilometrów ?
    czy jednak bardziej kłopotliwy niż przydatny ?

    > Nie chcę być niegrzeczny, ale takim podejściem sam się ośmieszasz.

    Nie dla wszystkich a jak jednak to nie tak mocno jak ty.


    Pozdrawiam


  • 104. Data: 2016-03-01 11:21:37
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-03-01 o 09:36, Shrek pisze:
    > On 01.03.2016 08:46, Chris wrote:
    >> W dniu 2016-03-01 o 07:14, Shrek pisze:
    >>
    >>> Wpisałem średnie ze strony o plaiwach. Też wiem, gdzie kupić gaz taniej.
    >>> Ale co z tego wynika - będziesz jeździł dookoła jednej stacji
    >>> benzynowej?
    >>
    >> W zasięgu 3km od domu mam z 10 stacji benzynowych i mam w czym wybierać
    >> :) Od drogiego Orlenu po tanie stacje Macro czy Leclerc.
    >
    > I niech zgadnę - na każdej z tych stacji LPG jest tańsze o ponad połowę
    > od PB? Chyba że akurat LPG na tej stacji nie ma.

    Nie ma pojęcia bo gaz to mam tylko w kuchni i zapalniczce :)

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 105. Data: 2016-03-01 12:29:15
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.03.2016 11:21, Chris wrote:

    >> I niech zgadnę - na każdej z tych stacji LPG jest tańsze o ponad połowę
    >> od PB? Chyba że akurat LPG na tej stacji nie ma.
    >
    > Nie ma pojęcia bo gaz to mam tylko w kuchni i zapalniczce :)

    To jak nie masz pojęcie, to o czym dyskutujesz? ;)

    Shrek


  • 106. Data: 2016-03-01 14:23:30
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    news:56d55455$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2016-02-29 o 13:42, Pszemol pisze:
    >> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    >> news:56d336a7$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze:
    >>>>
    >>>>> Nie, zupełnie nie to jest powodem tego ze zapytałem - "a dlaczego musi
    >>>>> być benzyna".. Przecie ja nie piszę że benzyniaki to zawsze awaryjny
    >>>>> szajs a diesle to już tylko super.
    >>>>
    >>>> No trochę tak próbujesz generalizować i zniechęcać do benzyniaków.
    >>>
    >>> I kto tu próbuje generalizować?
    >>
    >> No ty! :-)
    >
    > Tak ogólnie to zaczynam się zastanawiać czy nie dyskutuję z kimś komu
    > brakuje przysłowiowej "piątej klepki".. Ktoś ze zdaniem "tylko benzyna" (i
    > japończyk) zarzuca mi generalizowanie.

    Gdzie ja powiedziałem że tylko benzyna albo że tylko japończyk?
    Może Ty masz z czytaniem problemy? :-)

    >>>>> Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca
    >>>>> jest wyższy, a na dodatek podałem przykłady na to że benzyna to
    >>>>> niekoniecznie łatwość napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady
    >>>>> usunąć tak, w sumie błahego niedomagania jak nierówne wolne obroty.
    >>>>
    >>>> No właśnie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie.
    >>>> Ja mam Acura TL-S, wolnossący benzyniak 3,5litra V6 286HP
    >>>> i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturę pracy tego silnika :-)
    >>>
    >>> Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłeś się jakby wyglądała jej
    >>> konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta
    >>> stały u Ciebie w garażu to którym byś jeździł chętniej?
    >>
    >> Pewnie wciąż tym moim, wolnossącym bo nie cierpię dziury w gazie jaką
    >> wyczuwałem przy przyspieszaniu we wszystkich autach z turbosprężarką.
    >> A na dodatek nie pasuje mi wystrój wnętrza aut od VW/Audi - jakoś
    >> nie lubię ich wersji "ergonomii", wolę dużo bardziej to, do czego mnie
    >> przyzwyczaili Japończycy z Hondy/Toyoty.
    >
    > Nie ma żadnej dziury, ciągnie równo jak po sznurku od najniższych do końca
    > możliwości. Jak sądziłem - tego TDI dyskwalifikuje tylko twoje
    > przypuszczenie ze ma jakieś wyimaginowane wady.

    Jeździłem próbnie jakimś 2-litrowym VW CC w 2009 roku.
    Była wyraźna dziura w turbo którą wyczuje każdy kto jest do
    dużych i mocnych, wolnossących silników przyzwyczajony...
    Ktoś kto do turbo jest przyzwyczajony pewnie nie zauważy.


  • 107. Data: 2016-03-01 14:24:40
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    news:56d55506$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
    > No no, ktoś kto od baardzo dawna jeździ benzynowymi japońcami zarzuca mi
    > ciasne horyzonty.. Jest tu na wsi taki jeden - dla niego tylko Maluch. Gdy
    > jeden mu "się skończył" to woziłem go po Polsce w poszukiwaniu następcy,
    > niestety nie znaleźliśmy odpowiedniego. Z niemałym trudem dał się namówić
    > na zakup Tico. Po tygodniu facet zwierzył mi się że tego Tico nie
    > zamieniłby nawet na Mercedes S Klasse. No i to jego Tico także "się
    > skończył". teraz wożę go po Polsce bo poszukuje na następce kolejnego
    > Tico... Jaki z tego morał? Jak dla mnie nie warto się na stałe wiązać z
    > jedna marką, bo dobrych aut jest na pęczki. A życie w złudzeniu że jeździ
    > się tym najlepszym jest tylko złudzeniem.

    Masz rację... przy odrobinie szczęścia uda Ci się kupić takie auto
    które będzie ruszać spod świateł bez trudności i bez gaszenia :-)


  • 108. Data: 2016-03-01 14:26:38
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    news:56d55570$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>> Najprawdopodobniej. Przy nadchodzącej fali EV warto się mocno
    >>>> zastanowić...
    >>>
    >>> Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prześwitem
    >>> i napędem 4x4, a nie szorująca podwoziem o podłoże zabawka.
    >>
    >> ??
    >> Tesla model X ma za niskie podwozie dla Ciebie?
    >> A Tesla P85D to na ile kół ma napęd? Literka D, doczytaj...
    >
    > Nie mam pojęcia o Tesli.

    To doczytaj.

    > Czy jest w Polsce użytkowany choć jeden model tej marki?

    Doczytaj :-) Warto.

    > Ja o tych hybrydowych toczydełkach w stylu Prius czy Honda, jakaś tam.

    W wersji hybrydowej robi się dziś nawet duże SUVy.
    Jeszcze raz: doczytaj.

    > Jakoś nie obiło mi się to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko
    > benzyna ma problemy.

    Bo mało czytasz i zatrzymałeś się z wiedzą na 20-letniej historii.


  • 109. Data: 2016-03-01 17:51:37
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01.03.2016 o 09:40, Trybun pisze:

    > Nie mam pojęcia o Tesli. Czy jest w Polsce użytkowany choć jeden model
    > tej marki?

    Tak, w piątek w Warszawie spotkałem takowy....


  • 110. Data: 2016-03-01 19:05:31
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Jarek" <j...@j...pl>


    >> To ten ch... jechał niedawno przede mną 70 km/h ;)
    >> Przy takiej prędkości każdy pali mało.
    >>
    >>

    > ch...? Czyżby jakieś kompleksy?

    Żadnych. Po prostu nie lubię zawalidrogów.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: