  • 101. Data: 2011-06-16 15:12:30
    Temat: Re: Pierwsze ofiary nowego rejestratora :-)
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > To jest chyba jeszcze mniej realistyczne niż moja koncepcja :)

    Nierealna bo niezgodna z medialną analizą problemu.

    > Nikt nie rozluźni w sposób istotny przepisów przy ich nieegzekwowalności.
    > Kogo nie swędzi, ten się nie drapie...
    > Urealnienie może odbyć się jedynie drogą reakcji decydentów na nadmierną
    > bolesność danego przepisu - przy zwiększeniu egzekwowalności... niestety.

    Nie da się zwiększyć egzekwowalności gdy np. prawie wszyscy łamią
    przepisy (w dużym uproszczeniu). Jeżeli lamać przepisy będzie
    zdecydowana mniejszość, to zwiększenie kar i egzekwowalności będzie
    miało poparcie społeczne, więc łatwiejsze będzie do przeprowadzenia.
    Teraz, żaden polityk pod czymś takim się nie podpisze.

    A.

  • 102. Data: 2011-06-16 15:12:43
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 16 Cze, 13:51, AZ <a...@g...com> wrote:
    > Wydaje Ci sie. Ograniczenia na zakretach sa liczone dla ciagnika z
    > naczepa na mokrej nawierzchni. Wiec osobowkami czy moto ten zakret
    > spokojnie da sie przejechac 2-2,5x szybciej.

    Albo biorą pod uwagę, że za zakrętem jest skrzyżowanie, przejście dla
    pieszych, czy coś tam jeszcze. Ale większość ma to w dupie, bo "da się
    2 szybciej".

    --
    Regards
    Matt

  • 103. Data: 2011-06-16 15:14:28
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > To nie ma wyjścia.
    > PLONK

    A naklejkę HWDP na samochodzie masz?

  • 104. Data: 2011-06-16 15:14:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Jun 2011 10:29:43 +0200, w
    <4df9bf28$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>, "Tomek" <k...@w...pl>
    napisał(-a):

    > 2. Jakim softem najprościej wycinać odpowiednie fragmenty?

    VirtualDub.
    Od razu sobie przekompresujesz na lepszy format, bo masz pewnie w motionjpeg.

    > 3. Jaki serwer polecacie, gdzie można te "kwiatki" wrzucać?

    youtube ?

  • 105. Data: 2011-06-16 15:15:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W uproszczeniu, co może wpływać na wypadki IMHO:
    > 1. Kiepskie oznakowanie drogowe, kiepska postawa policji itp.
    > 2. Kiepska infrastruktura drogowa
    > 3. Brawura i brak szeroko pojętej kultury jazdy, oraz łamanie istotnych
    > przepisów.
    >
    > Jeżeli chodzi o pkt. 2.

    Tak, głównie o to chodzi.

    >to możliwości zmiany są niewielkie. Nie ma co liczyć, że powstanie u nas
    >sieć autostrad jak w Niemczech. Nie stać nas ani na budowę ani na
    >późniejsze utrzymanie.

    A na armię urzędasów nas stać?
    Jeśli nie, to proponuję zamienić połowę urzędasów na bezkolizyjne
    dwupasmówki na wszystkich głównych drogach krajowych.

  • 106. Data: 2011-06-16 15:17:08
    Od: "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2011-06-16 14:59, Arek pisze:

    > Kontrole robią tylko tam gdzie jest największy zysk a nie tam gdzie
    > istnieje realne niebezpieczeństwo np. czajenie się w krzakach kilka
    > metrów przed znakiem końca terenu zabudowanego na prostej drodze w polu.

    Prawda, to są patologie. Może nie nagminne, ale fakt - zbyt częste.

    > Dzięki takiemu "ormowcowi" policja musi się zająć realnymi przypadkami a
    > nie głupotami. I to jest jak najbardziej pozytywny aspekt takiej postawy.

    Jakoś mam wrażenie, że większość tych "realnych przypadków" będzie
    kręconych przez złośliwe mendy, które nie potrafiąc jeździć wkrwiają
    innych i prowokują do łamania przepisów, a potem mszczą się np. za
    wyprzedzenie, otrąbienie czy inne, najczęściej uzasadnione, przejawy
    niechęci.

    > A to, że traktują to jako wrzód to prawda, bo zmusza ich do roboty a
    > tego oni nie lubią.

    No to może lepiej skupić się na tropieniu przegięć policjantów -
    nagrywać krzaki w których łapią kierowców i okoliczne szkoły i przejścia
    dla pieszych w których i brak? Taki materiał byłby daleko cenniejszy...

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 107. Data: 2011-06-16 15:18:16
    Od: Martin Fox <e...@s...com>

    On Thu, 16 Jun 2011 10:41:11 +0200, WOJO wrote:

    > To nie wyręczaj Policji, tylko zabiegaj o to by wykonywali swoje
    > obowiązki należycie !
    > WOJO

    Tak z ciekawości - jak cię napadną na policję nie pójdziesz tego zgłosić,
    bo "nie będziesz ich wyręczał"?
    Bo nie rozumiem takiej argumentacji jak wyżej.
    Chyba że to jeszcze pozostałości mentalności pokomunistycznej (pewnie też
    stąd to nawiązanie do ORMO?).

    --
    Martin Fox

  • 108. Data: 2011-06-16 15:26:55
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.06.2011 15:18, Martin Fox pisze:

    > Tak z ciekawości - jak cię napadną na policję nie pójdziesz tego zgłosić,
    > bo "nie będziesz ich wyręczał"?

    Jego jak jego, ale jak zobaczy kogoś mordowanego po drugiej stronie
    ulicy to na pewno nie "doniesie".

    > Bo nie rozumiem takiej argumentacji jak wyżej.
    > Chyba że to jeszcze pozostałości mentalności pokomunistycznej (pewnie też
    > stąd to nawiązanie do ORMO?).

    To się nazywa "urazy z dzieciństwa" ;->

  • 109. Data: 2011-06-16 15:27:05
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-06-16 14:52, Andrzej Ława pisze:

    > ROTFL
    >
    > Właśnie przebiłeś głupotą kolinę, z którą powyżej "dyskutujesz" ;)

    dlaczego tak sądzisz? nie zrozumiałeś aronii rozmowy? :P

  • 110. Data: 2011-06-16 15:27:36
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-06-16 15:01, Arek pisze:

    > Nie widzę różnicy w reakcji na zdarzenie gdy czyjeś zachowanie może
    > doprowadzać do niebezpiecznej dla kogoś sytuacji. Co innego nagrać
    > gościa na pustej drodze gdy jedzie 120, a co innego wyprzedzającego na
    > ciągłej albo pasach itp. Dostrzegasz różnicę czy nie?
    >
    > A.

    Aha czyli nie dostzegasz... to przykre.