    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwsze ofiary nowego rejestratora :-)
    Date: Thu, 16 Jun 2011 15:12:30 +0200

    > To jest chyba jeszcze mniej realistyczne niż moja koncepcja :)

    Nierealna bo niezgodna z medialną analizą problemu.

    > Nikt nie rozluźni w sposób istotny przepisów przy ich nieegzekwowalności.
    > Kogo nie swędzi, ten się nie drapie...
    > Urealnienie może odbyć się jedynie drogą reakcji decydentów na nadmierną
    > bolesność danego przepisu - przy zwiększeniu egzekwowalności... niestety.

    Nie da się zwiększyć egzekwowalności gdy np. prawie wszyscy łamią
    przepisy (w dużym uproszczeniu). Jeżeli lamać przepisy będzie
    zdecydowana mniejszość, to zwiększenie kar i egzekwowalności będzie
    miało poparcie społeczne, więc łatwiejsze będzie do przeprowadzenia.
    Teraz, żaden polityk pod czymś takim się nie podpisze.

    A.