  • 1. Data: 2011-06-15 23:06:15
    Temat: Samochód z wypożyczalni z OC sprawcy - jakie szanse
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Miałem delikatnego dzwonka na mieście, kierownik wjechał mi w tył Toyoty
    i mam 2 plastiki do wymiany a jeden do malowania.
    Pierdoła, ale serwisowi zejdzie kilka dni na zdjęcie/wymianę plastików,
    pomalowanie i założenie.

    Być może mógłbym się obyć bez samochodu, chciaż jeźdżę nim do pracy,
    odwożę żonę, ostatnio załatwiamy masę papierów i w ogole jest co robić
    ale znając podejście papierkologiczów nie udowodniłbym tego osobie która
    nie chce żeby jej coś udowodniono.

    Jak to jest z wypozyczeniem auta zastępczego z OC sprawcy?
    Wiem, że drzewiej była to czysta teoria, trzeba by wykazać że bez
    samochodu żyć się nie da, a na dodatek że nie jest się słoniem.

    Czytałem ostatnio (oczywiście tego numeru nie mam) w jakimś świerszczyku
    motoryzacyjnym, że zmieniło się to i obecnie niczego wykazywać nie
    trzeba, bodajże sąd (srogo) wyszedł z założenia iż fakt nieposiadania
    samochodu przez kilka dni jest wystarczającą niedogodnością żeby go
    wypożyczyć i to, że ktoś zepsuł Twój nie znaczy że masz być z tego
    powodu poszkodowany/na.

    Ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii?
    Jak poszło?
    Jest sens się z tym bujać?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-06-15 23:09:11
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    info z aso fiata sprzed pol roku:
    jesli samochod uzywany jest do dzialalnosci gospodarczej to zwroca ci za
    jego najem.
    jesli nei jest to trzeba sie sadzic

  • 3. Data: 2011-06-15 23:54:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:itb71e$gbi$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > info z aso fiata sprzed pol roku:
    > jesli samochod uzywany jest do dzialalnosci gospodarczej to zwroca ci za
    > jego najem.
    > jesli nei jest to trzeba sie sadzic

    Info z ASO Fiata ze stycznia: "Proszę, oto kluczyki do bezpłatnego samochodu
    zastępczego."
    Samochód zastępczy był w cenie naprawy z OC sprawcy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2011-06-16 00:28:33
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2011 23:09:11 +0200, Michał Gut napisał(a):

    > info z aso fiata sprzed pol roku:
    > jesli samochod uzywany jest do dzialalnosci gospodarczej to zwroca ci za
    > jego najem.
    > jesli nei jest to trzeba sie sadzic

    Nie mam działalności i bez sądzenia PZU zwróciło 2 tyś PLN za wynajem
    samochodu z OC sprawcy.

    ASO niech zajmuje się naprawianiem, a nie udzielaniem porad prawnych.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 5. Data: 2011-06-16 05:53:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Jun 2011 00:28:33 +0200, huri_khan wrote:

    >Nie mam działalności i bez sądzenia PZU zwróciło 2 tyś PLN za wynajem
    >samochodu z OC sprawcy.
    >ASO niech zajmuje się naprawianiem, a nie udzielaniem porad prawnych.

    Z tym ze wiesz - jednemu zwroca bez problemow, a innemu powiedza ze
    sie nie nalezy, stluczka bedzie kosztowala 2000, a za wypozyczenie
    zaplaci 5000.

    J.

  • 6. Data: 2011-06-16 08:54:26
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > ci za >> jego najem.

    > Z tym ze wiesz - jednemu zwroca bez problemow, a innemu powiedza ze
    > sie nie nalezy, stluczka bedzie kosztowala 2000, a za wypozyczenie
    > zaplaci 5000.

    No i od tych 5k nigdzie nie dostanie lepszego oprocentowania niż
    odsetki ustawowe ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2011-06-16 13:55:00
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Z tym ze wiesz - jednemu zwroca bez problemow, a innemu powiedza ze
    > sie nie nalezy, stluczka bedzie kosztowala 2000, a za wypozyczenie
    > zaplaci 5000.

    No i co - stłuczka kosztuje 2000, auto stoi w serwisie tydzień. Stłuczka
    kosztuje 10000, auto stoi w serwisie przez tydzień. Niby czemu prawo do
    wypożyczenia miałoby być zależne od kwoty naprawy?

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2011-06-16 19:55:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" napisał w wiadomości

    >No i co - stłuczka kosztuje 2000, auto stoi w serwisie tydzień.
    >Stłuczka kosztuje 10000, auto stoi w serwisie przez tydzień. Niby
    >czemu prawo do wypożyczenia miałoby być zależne od kwoty naprawy?

    Nigdzie nic takiego nie napisalem. Tylko tyle ze ze poszkodowany
    ryzykuje spora kwote.
    Z jednej strony jest uczciwe traktowanie poszkodowanych, z drugiej -
    uczciwe traktowanie ubezpieczyciela - moglem do i z pracy taksowka
    jezdzic, nie musialem wypozyczac auta na 14 dup, z trzeciej sad ktory
    moze ocenic co jest uzasadnione ... a z czwartej my wszyscy, ktorzy
    skladki placimy :-)
    Jak poszkodowany dostanie na lakierowanie swojego zlomu w ASO, za
    utrate wartosci, za straty moralne, na wynajem auta .. to jak
    myslicie - kto za to zaplaci ? :-)

    Ale w ustawie powinno byc zapisane ze auto zastepcze nalezy sie do
    czasu wyceny szkody bezwzglednie :-)
    Bo to co niektore firmy wyprawiaja to sie w glowie nie miesci -
    rzeczoznawca sie z panem skontaktuje w ciagu dwoch tygodni. Sam bym
    chyba pobiegl do wypozyczalni :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-06-16 23:02:07
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Mogę powiedzieć tylko na przykładzie poszkodowanego auta firmowego.
    OC sprawcy - Allianz.
    Pokryli koszty wynajmu auta tylko na tzw. czas technologiczny naprawy z
    pominięciem czekania na części i inne sprawy. W praktyce przyznano o ile
    dobrze pamiętam chyba 3 dni auta z wypożyczalni zaś cała naprawa trwała
    około 1,5 tygodnia.

    Dawid

  • 10. Data: 2011-06-18 18:06:26
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Dawidus wrote:

> [...]
    > z pominięciem czekania na części i inne sprawy. W praktyce przyznano
    > o ile dobrze pamiętam chyba 3 dni auta z wypożyczalni zaś cała

    Trzeba było się sądzić.
    Nie twoja wina że musiałeś czekać na części i zasranego likwidatora
    który nie miał czasu obejrzeć auta.

    Wina sprawcy, a że przejmują jego obowiązki w kwestii naprawienia
    szkody - powinni pokryć za cały czas kiedy pozostawałeś bez auta.

    --
    Pozdro
    Massai