  • 1. Data: 2011-06-16 10:48:11
    Temat: Bucząca skrzynia Stilo
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Witam
    Od kilku tygodni buczy mi skrzynia w Stilo 1.2 (benzyna). Skrzynia 6-
    biegowa.
    Objawy są takie że auto buczy zarówno na postoju - gdy sprzęgło nie
    jest wcisnięte (na luzie) jak i w czasie jazdy - nie ma znaczenia czy
    sprzęgło jest wcisnięte czy nie - buczy zawsze, chyba że dam na luz.
    Buczenie ma rózną częstotliwość w zalezności od biegu, czym niższy
    bieg tym buczy głosniej i wyraźniej. Na czwórce i piątce prawie już
    tego nie słychać. Buczenie zmienia tez czestotliwość w zależnosci od
    obrotów silnika, im wyższe tym szybciej coś sie tam obraca i powoduje
    wyższą czestotliwość dzwięku.
    Myśle że to jakieś łozysko które obraca się cały czas na skrzyni- może
    ktoś doradzi tak "z opisu" czy do wymiany raczej cała skrzynia czy da
    sie to uratować wymieniając tylko jakieś łożysko.
    Wszedzie gdzie pytam u mechaników to doradzają szybką podmianę na
    używaną skrzynie. Tylko te skrzynie sa dość drogie bo dość rzadkie na
    rynku wtórnym. Może ktoś miał podobne objawy i wie z doświadczenia co
    mogło paść.
    Rozbierać skrzynie chce mało kto i najcześciej padają stwierdzenia że
    gwarancji na naprawę nie dają a za robotę trzeba będzie zapłacić.
    Dzwięk jest identyczny do tego występującego w każdym aucie, gdy
    cofamy na wstecznym.
    Zresztą u mnie na wstecznym te dzwieki sie nakładają na siebie i
    dlatego wiem że są prawie identyczne.