-
1. Data: 2012-04-09 09:57:51
Temat: Opel Ampera
Od: megrims <m...@i...pl>
Witam.
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu. Zastanawiam się po cholerę robili takie cuda
hybrydowe jak Lexus z literką h. Tam oba silniki przenoszą
napęd na kolą. Przecież silnik spalinowy ma największą sprawność
przy konkretnych obrotach i konkretnym obciążeniu. Można
efektywniej ładować akumulatory. Poza tym duża moc pojazdu
jest wykorzystywana podczas rozpędzania i nie jest cały czas
potrzebna.
W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.
-
2. Data: 2012-04-09 10:01:50
Temat: Re: Opel Ampera
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 09-04-2012 09:57, megrims pisze:
> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
> silników elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako
Źle przeczytałeś...
--
Pozdr. Grzymosław
-
3. Data: 2012-04-09 10:52:21
Temat: Re: Opel Ampera
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-04-09 10:01, DoQ pisze:
> W dniu 09-04-2012 09:57, megrims pisze:
>> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
>> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
>> silników elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako
>
> Źle przeczytałeś...
>
OK. pewnie są jeszcze jakieś inne. Jednak takie konstrukcje
są w mniejszości.
-
4. Data: 2012-04-09 13:10:25
Temat: Re: Opel Ampera
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
> W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
> w taki sposób jak Opel Ampera.
Jeśli mówimy o czymś, co występuje jako elektryk/hybryda/zwykły
równocześnie - to chodzi o prostotę i unifikację.
Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią a
silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie,
przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają
moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy
mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da
się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił
tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
5. Data: 2012-04-09 13:15:40
Temat: Odp: Opel Ampera
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jlug5l$rv9$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
>> W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
>> w taki sposób jak Opel Ampera.
> Jeśli mówimy o czymś, co występuje jako elektryk/hybryda/zwykły
> równocześnie - to chodzi o prostotę i unifikację.
> Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią a
> silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie,
> przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają moc
> szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają
> ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się
> jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko ten
> elektryczny - to jednak za mała moc.
W porównaniu do 130 konnego elektrycznego?
-
6. Data: 2012-04-09 13:21:41
Temat: Re: Opel Ampera
Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
W dniu 09.04.2012 09:57, megrims pisze:
> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
> silników elektrycznych.
> W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
> w taki sposób jak Opel Ampera.
Nie wiem, może producenci aut sportowych lobbują przeciwko takim
rozwiązaniom? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=zLjnRj2Dhwk
S.
-
7. Data: 2012-04-09 13:34:41
Temat: Re: Odp: Opel Ampera
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:
> Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał
>> Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią
>> a silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie,
>> przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają moc
>> szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają
>> ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się
>> jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko
>> ten elektryczny - to jednak za mała moc.
>
> W porównaniu do 130 konnego elektrycznego?
Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa)
takiego zestawu. Bo to trzeba dodać do już istniejacej masy spalinowego
a pózniej rozpędzać (z czego częsc wirujaca też stanowi niezerowy
składnik).
No chyba, że spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczalnš" jazdę
(typu "długo pod górę", zakładamy że jak braknie energii w akumulatorach
to mówi się trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrócimy proporcje
mocy.
pzdr, Gotfryd
-
8. Data: 2012-04-09 14:11:16
Temat: Re: Opel Ampera
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-04-09 13:21, Stefan Szczygielski pisze:
> W dniu 09.04.2012 09:57, megrims pisze:
>> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
>> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
>> silników elektrycznych.
>> W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
>> w taki sposób jak Opel Ampera.
>
> Nie wiem, może producenci aut sportowych lobbują przeciwko takim
> rozwiązaniom? ;)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=zLjnRj2Dhwk
>
> S.
http://www.youtube.com/watch?v=L7zHcvDPxYU
jakaś elektryczna pasqda vs 911 Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=OxveY1R2pws
tesla vs 911 Turbo
A może chodzi tylko o bicie piany, nakręcanie koniunktury
i bełkot pseudo ekologów. Lobby naftowe na pewno nie popiera
takich projektów. Chociaż może za 20 lat zacznie się dziać
coś sensownego w segmencie elektryków.
-
9. Data: 2012-04-09 14:20:13
Temat: Odp: Odp: Opel Ampera
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad..
.
> On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:
>
>> Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał
>>> Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią
>>> a silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie,
>>> przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają
>>> moc
>>> szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają
>>> ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się
>>> jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko
>>> ten elektryczny - to jednak za mała moc.
>>
>> W porównaniu do 130 konnego elektrycznego?
>
> Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa)
> takiego zestawu. Bo to trzeba dodać do już istniejacej masy spalinowego
Nie jestem przekonany, czy do doładowywania akumulatorów nie wystarcza
jednak dużo mniejszy, lżejszy (i słabszy) silnik spalinowy.
W końcu nie musi pracować dobrze w pełnym zakresie obrotów, nie potrzeba mu
skrzyni biegów i sprzęgła, wałów napędowych czy innych elementów
przeniesienia napędu, to wszystko waży i to pewnie całkiem sporo w
porównaniu nawet do kilku silników elektrycznych umieszczonych przy kołach.
> No chyba, że spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczalnš" jazdę
Nie wiem dokładnie jak jest z Amperą, ale trzeba pamiętać że to ma być auto
elektryczne, a silnik spalinowy jest dodatkiem, pozwalającym przedłużyć
przebieg na prądzie, a nie mającym zapewnić drugie źródło napędu.
> (typu "długo pod górę", zakładamy że jak braknie energii w akumulatorach
> to mówi się trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrócimy proporcje
> mocy.
Dokładnie tak chyba powinno być.
BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach
spalinowych?
-
10. Data: 2012-04-09 16:11:50
Temat: Re: Odp: Odp: Opel Ampera
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:
> BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach
> spalinowych?
Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)
Po pierwsze, lokomotywa to taki twór, że z natury rzeczy kilkanascie
dodatkowych ton ciężaru jest wręcz wskazane. W manewrowej szczególnie.
Samochodowi na osiagi "do setki" ten element raczej nie służy.
Po drugie, "same plusy" ujawniaja się na małych prędkosciach,
co też jakby trochę różni lokomotywę manewrowa od samochodu (no,
może poza startem ze skrzyżowania).
Oczywiscie ten drugi argument można nieco stępić, wskazujac iż sterowanie
silnikiem samochodu (nie te moce) nie musi odpowiadać klasycznemu
połaczeniu szeregowemu, stać nas na impulsowe sterowanie całym
pradem. Ale pierwszy argument (masa) nadal przemawia przeciw porównywaniu.
Za tym, że da się skonstruować "dostatecznie lekki" silnik elektryczny
w sumie najbardziej przemawia fakt, że za grosze (<100zł) da się
poskładać (latajacy) model smigłowca z napędem elektrycznym.
Oczywiscie te "grosze" to w proporcji do mocy, niemniej tu mamy
przeciwieństwo lokomotywy ;)
pzdr, Gotfryd