-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 9 Apr 2012 16:11:50 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Odp: Odp: Opel Ampera
In-Reply-To: <4f82d3f4$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad>
References: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl> <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
<4f82c4d3$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad>
<4f82d3f4$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 28
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1333980737 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1308 83.15.167.123:64820
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443343
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:
> BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach
> spalinowych?
Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)
Po pierwsze, lokomotywa to taki twór, że z natury rzeczy kilkanascie
dodatkowych ton ciężaru jest wręcz wskazane. W manewrowej szczególnie.
Samochodowi na osiagi "do setki" ten element raczej nie służy.
Po drugie, "same plusy" ujawniaja się na małych prędkosciach,
co też jakby trochę różni lokomotywę manewrowa od samochodu (no,
może poza startem ze skrzyżowania).
Oczywiscie ten drugi argument można nieco stępić, wskazujac iż sterowanie
silnikiem samochodu (nie te moce) nie musi odpowiadać klasycznemu
połaczeniu szeregowemu, stać nas na impulsowe sterowanie całym
pradem. Ale pierwszy argument (masa) nadal przemawia przeciw porównywaniu.
Za tym, że da się skonstruować "dostatecznie lekki" silnik elektryczny
w sumie najbardziej przemawia fakt, że za grosze (<100zł) da się
poskładać (latajacy) model smigłowca z napędem elektrycznym.
Oczywiscie te "grosze" to w proporcji do mocy, niemniej tu mamy
przeciwieństwo lokomotywy ;)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.12 16:28 Cavallino
- 09.04.12 19:20 Cezary Daniluk
- 09.04.12 23:14 BartekK
- 10.04.12 00:12 The_EaGle
- 10.04.12 00:21 The_EaGle
- 10.04.12 07:24 Czarek Daniluk
- 10.04.12 08:45 megrims
- 10.04.12 10:03 J.F
- 13.04.12 22:35 The_EaGle
- 14.04.12 01:36 kogutek
- 14.04.12 01:47 kogutek
- 14.04.12 08:42 J.F.
- 14.04.12 12:42 kogutek
- 17.04.12 08:35 Tadeusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=