  • 21. Data: 2012-04-14 01:47:42
    Temat: Re: Opel Ampera
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    The_EaGle <t...@p...pl> napisał(a):

    > Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić
    > 3 letnie autko wiec jeĹźeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat
    > gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się
    > spalaniem 3-4l w mieście.
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    Można również kupic za 25 tysięcy przyzwoity używany samochód z silnikiem
    spalinowym a różnica do pięćdziesięciu tysięcy pozwoli na przejechanie z
    dwustu tysięcy kilometrów na tradycyjnym paliwie. To nie wiem czy jest jakiś
    cel ekonomiczny kupowania w/w toyoty. Chyba tylko dla szpanu.

  • 22. Data: 2012-04-14 08:42:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> [...]
    > maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
    > nie straci. Silniki elektryczne są. Akumulatory są. W produkcji samochód
    > elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
    > nie ma w dużych ilościach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
    > konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
    > produkujących silniki i skrzynie biegów. Część firm przestawiło by się na
    > produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.

    A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.

    > Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej

    Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?

    > produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
    > rozwiązania problem. Brak prądu i infrastruktury potrzebnej do ładowania
    > akumulatorów. Na Świecie prądu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
    > sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
    > tysięcy to część by stała bo nie było by prądu żeby je ładować.

    No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.

    A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
    wielu milionow. W Polsce.

    > Idea samochodu elektrycznego jest
    > dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
    > lat. Chyba że jakiś cud się stanie.

    Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
    dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
    A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
    krajach uran.

    J.

  • 23. Data: 2012-04-14 12:42:44
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
    > A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych

    Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy są akwizytorami. Dla wielu by
    wystarczył samochód elektryczny którym można zrobić 50 kilometrów od ładowania
    do ładowania. Nie ma najmniejszego problemu żeby taki w tej chwili zrobić. A
    go nie ma i długo nie będzie. Czyli jest jeszcze coś co przeszkadza w masowej
    produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu
    elektrycznego. Spisek producentów ropy wykluczam.

  • 24. Data: 2012-04-17 08:35:38
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2012-04-14 12:42, kogutek pisze:
> [...]
    > produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu

    Jest, jest...
    i powoli zaczynają o tym mówić nawet ekolodzy:
    http://wiadomosci.onet.pl/raporty/deutsche-welle-w-o
    necie/samochody-elektryczne-w-slepej-uliczce,1,50981
    82,wiadomosc.html

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz