eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpel AmperaOdp: Odp: Opel Ampera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx01.iad01.new
    shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl
    !unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl> <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
    <4f82c4d3$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad>
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad>
    Subject: Odp: Odp: Opel Ampera
    Date: Mon, 9 Apr 2012 14:20:13 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 120409-0, 2012-04-09), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 42
    Message-ID: <4f82d3f4$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.51.169
    X-Trace: 1333974004 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1215 83.25.51.169:59310
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443341
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad..
    .
    > On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:
    >
    >> Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał
    >>> Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią
    >>> a silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie,
    >>> przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają
    >>> moc
    >>> szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają
    >>> ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się
    >>> jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko
    >>> ten elektryczny - to jednak za mała moc.
    >>
    >> W porównaniu do 130 konnego elektrycznego?
    >
    > Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa)
    > takiego zestawu. Bo to trzeba dodać do już istniejacej masy spalinowego

    Nie jestem przekonany, czy do doładowywania akumulatorów nie wystarcza
    jednak dużo mniejszy, lżejszy (i słabszy) silnik spalinowy.
    W końcu nie musi pracować dobrze w pełnym zakresie obrotów, nie potrzeba mu
    skrzyni biegów i sprzęgła, wałów napędowych czy innych elementów
    przeniesienia napędu, to wszystko waży i to pewnie całkiem sporo w
    porównaniu nawet do kilku silników elektrycznych umieszczonych przy kołach.

    > No chyba, że spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczalnš" jazdę

    Nie wiem dokładnie jak jest z Amperą, ale trzeba pamiętać że to ma być auto
    elektryczne, a silnik spalinowy jest dodatkiem, pozwalającym przedłużyć
    przebieg na prądzie, a nie mającym zapewnić drugie źródło napędu.


    > (typu "długo pod górę", zakładamy że jak braknie energii w akumulatorach
    > to mówi się trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrócimy proporcje
    > mocy.

    Dokładnie tak chyba powinno być.
    BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach
    spalinowych?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: