  • 121. Data: 2010-09-04 23:07:24
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Czornyj wrote:
    > Papier toaletowy nadaje się średnio, bo farba w niego wsiąka, co
    > zmniejsza jej gęstość optyczną, tym samym obniżając kontrast - nawet
    > stosując biały kolorant uzyskamy niski kontrast, bo czerń będzie
    > blada. Do tego z uwagi na b. duże przydanie punktu rastrowego obraz
    > będzie nieostry i ciężko będzie uzyskać gładkie przejścia tonalne.

    To jest wiadome, ale chodzi o możliwość uzyskania wysokiego DR a nie o
    jakość wydruku. Lewą część papieru pomaluję na biało a prawą na czarno i też
    będzie dobrze. Zakres dynamiki będzie zależny od tego jak farby biała i
    czarna odbijają światło.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 122. Data: 2010-09-05 07:47:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 04.09.2010 Sebastian Nibisz <e...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > będzie dobrze. Zakres dynamiki będzie zależny od tego jak farby biała i

    Dobra skończmy te drukarkowe dyrdymały :) bo zapominamy o najważniejszym,
    o świetle w którym będziemy te odbitki oglądać, bo to też od tego zależy
    DR zdjęcia. IMO papier w ogóle to możemy sobie określić podobnie jak plik
    w bitach/pixel w sensie 0-najciemniejszy 255-najjaśniejszy i tyle :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 123. Data: 2010-09-05 08:51:37
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał:

    >[...]
    > Mam Ci pokazać przykład całkowitego krycia farbą? Co Ty dziecko jesteś,
    nie
    > wiesz ile rzeczy tak sie maluje?
    >[...]

    Wydaje mi się, że całkowite pokrycie farbą nie jest większym problemem.
    Problemem jest natomiast to, że nie ma farby idealnie pochłaniajacej 100%
    padającego na nią światła - każda istniejąca w rzeczywistosci nawet
    najbardziej czarna farba ma pewien - wprawdzie mały, ale różny od zera -
    współczynnik odbicia.

    Wydaje mi się, że głównym problemem sporu między Tobą a JA jest to, że
    zakładasz druk ze stosowaniem farb idealnych - zarówno o zerowym
    współczynniku odbicia jak i zwiększajacych współczynnik odbicia papieru.
    Tych pierwszych w rzeczywistości nie ma, te drugie nie są w praktyce do
    wydruku fotografii na papierze stosowane (za wyjatkiem bardzo
    specjalistycznych zastosowań które pokazał w swoim liście Czornyj). Przy
    założeniu, ze masz możliwość uzyskiwania dowolnie małego współczynnika
    odbicia zadrukowanego podłoża (co sprowadza się do założenia dysponowania
    farbą o dowolnie małym współczynniku odbicia światła) da sie na nim pokazać
    obraz o dowolnie dużym kontraście - tyle, że takie założenie jest niemożliwe
    do spełnienia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 124. Data: 2010-09-05 08:55:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > A ta biel papieru bierze się z księżyca, co nie.

    Ze współczynnika odbicia światła niezadrukowanego papieru. Sądzę. zę JA
    chodziło o to, że uzyskiwany w praktyce współczynnik odbicia swiatła białych
    nadruków na koszulkach jest niższy od współczynnika odbicia
    nieezadrukowanego papieru, a subiektywne wrażenie ich śnieżnej bieli wynika
    z kontrastu z ciemnym podłożem wydruku.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 125. Data: 2010-09-05 09:26:21
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-05 00:49:35 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Produkt, całkowicie kryty farbą:
    > http://www.ferrari.com
    >
    > Przybory do całkowitego krycia farbą:
    > http://merlin.pl/Farby-plakatowe-12-kolorow_Astra/br
    owse/product/206,583231.html

    Idź

    do lekarza.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 126. Data: 2010-09-05 10:07:30
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > będzie dobrze. Zakres dynamiki będzie zależny od tego jak farby biała i

    A to, jak farby biała i czarna odbijają światło zależy m.in. od
    papieru - pomaluj srajtaśmę farbkami plakatowymi, to sam zobaczysz.
    Coś takiego byłoby realne w technice z bardzo grubymi warstwami
    całkowicie nietransparentnych barwników z białym kolorantem, które w
    100% przysłaniałyby papier. W praktyce DR w druku budowany jest na
    bielistości papieru i maksymalnej możliwej do uzyskania gęstości
    optycznej czerni, która również uzależniona jest od jakości papieru.

  • 127. Data: 2010-09-05 13:20:08
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > padającego na nią światła - każda istniejąca w rzeczywistosci nawet
    > najbardziej czarna farba ma pewien - wprawdzie mały, ale różny od zera -

    Dokładnie to samo napisałem na początku tego wątku argumentując, dlaczego
    papier raczej zawsze pozostanie nośnikiem zdjęć skompresowanych.

> [...]
    > pokazać
    > obraz o dowolnie dużym kontraście - tyle, że takie założenie jest

    Wyobraź sobie, że wcale się w tym temacie nie różnimy, Wyraźnie napisałem,
    że nie wyobrażam sobie powstania takich farb i dlatego w mojej opinii
    jedynie monitory mają szansę stać sie nośnikiem nieskompresowanych zdjęć.

    Jak widzę gdzieś po drodze zatracona została istota tego tematu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 128. Data: 2010-09-05 13:21:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    > Protestuję wobec tezy, jakoby nieoddawanie na poglądzie ekspozycji
    > zdjęcia było cechą hybryd jako takich! :)

    A ja protestuję, że na EVF nie widać działania filtra PL! Konkretnie na
    przykładzie Fuji S602Z i Canona A640. Widać! Tylko nie jako
    przyciemnienie kadru, a jako np. wyraźniejsze ukazanie chmur, zmianę
    odblasków na wodzie(np. wygaszenie odbicia nieba w wodzie), zmianę
    nasycenia zieleni. Czas też się wydłuża, więc jest to jakby dodatkowa
    informacja, potwierdzająca działanie filtra PL.

  • 129. Data: 2010-09-05 13:23:17
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Czornyj wrote:
> [...]
    > bielistości papieru i maksymalnej możliwej do uzyskania gęstości
    > optycznej czerni, która również uzależniona jest od jakości papieru.

    Przyjmijmy, że papier będzie pokryty w 100% grubą ilością farby i skończmy
    tę bezsensowną dyskusję o papierze toaletowym.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 130. Data: 2010-09-06 07:16:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 04.09.2010 20:18, Marek Wyszomirski wrote:

    > Widziałeś gdzieś drukarkę z białym tuszem? We wszelkich znanych mi
    > rozwiazaniach tusz służył do zmniejszenia współczynnika odbicia dla światła
    > o określonym widmie. Jeśłi znasz przykład drukarki do wydruków
    > fotograficznych z tuszem zwiększajacym współczynnik odbicia - podaj proszę
    > jakiś link.

    Nie z białym i nie tusz, Ale stosuje się srebne farby drukarskie,
    współczynnik odbicia światła bardzo wysoki. Co do czarnych ostatnio są
    jakieś wynalazki nano, że pochłaniają znacznie więcej światła, pewnie na
    wydruki to nie będzie, ale do wyczerniania wnętrza obiektywu jak znalazł :)

    Wracając do tematu głównego, fotografując mamy po drodze:

    1. Dynamikę sceny zastanej.
    2. Dynamikę rejestracji.
    3. Maksymalną rozpiętość tonalną w czasie obróbki.
    4. Rozpiętość tonalną zdjęcia wynikowego
    5. To jak widzi oko.

    Tak naprawdę problemy zaczynają się od punktu 4. Bo jeśli mamy odbitkę
    na dynamikę wpływa oświetlenie. W czarnym pokoju, szczelnie zamkniętym
    bez źródła światła dynamika będzie równa 0EV. Jak damy błysk lampy
    błyskowej w odbitkę to też dynamika będzie 0EV, bo poleci tyle światła,
    że nas oślepi. Są to skrajności, ale pokazują, że na samej technice
    prezentacji się nie kończy.
    Same pomysły z dynamiką 30EV lub większą też są dziwne. Oko i tak
    rejestruje 20EV ze sztuczkami. Przy patrzeniu na odbitkę małą tych
    sztuczek nie będzie. Tworzenie zdjęć o dynamice 30EV mija się z celem.
    Można oczywiście stworzyć instrument muzyczny, który gra w zakresie 30 -
    100KHz, tylko kto to usłyszy? Tak samo z zakresem tonalnym, przestrzenią
    barw. Granicą jest zawsze możliwość naszych zmysłów.

    P.S. Osobiście nie lubię tych rysunków produkowanych przez popularne
    programy do HDR. Brzydkie to i nienaturalne. Tanie efekciarstwo i nic
    więcej.

    --
    http://szumofob.eu