-
21. Data: 2014-10-03 08:40:20
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: JD <j...@g...com>
W dniu 2014-10-03 08:29, Czarek Grądys pisze:
> W dniu 02.10.2014 o 23:23, Piotr Kosewski pisze:
>
>> Jest także szeroko rozpowszechnioną na świecie normą. Możesz z nudów
>> przejrzeć strony innych firm, których produkty kupujesz. Podobne zapisy
>> znajdziesz nawet na stronach banków - zaraz obok standardowego:
>> "Treści zawarte w Serwisie mają charakter informacyjny i nie stanowią
>> oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego".
>>
>> Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
>> za to obrażać.
>
>
> W takim razie czym mam się kierować przy wyborze oferty, jeśli strona
> producenta czy banku ma nieprawdziwe informacje? To świadczy o tym, że
> firma ma klienta głęboko w d..., o niczym innym.
Ostatnie zdanie jest prawdziwe i świadczy o tym,
że niczego nie wywalczy, ale życzę mu powodzenia.
--
Pozdrawiam
JD
-
22. Data: 2014-10-03 09:02:14
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>
W dniu 03.10.2014 o 08:40, JD pisze:
> W dniu 2014-10-03 08:29, Czarek Grądys pisze:
>> W dniu 02.10.2014 o 23:23, Piotr Kosewski pisze:
>>
>>> Jest także szeroko rozpowszechnioną na świecie normą. Możesz z nudów
>>> przejrzeć strony innych firm, których produkty kupujesz. Podobne zapisy
>>> znajdziesz nawet na stronach banków - zaraz obok standardowego:
>>> "Treści zawarte w Serwisie mają charakter informacyjny i nie stanowią
>>> oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego".
>>>
>>> Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
>>> za to obrażać.
>>
>>
>> W takim razie czym mam się kierować przy wyborze oferty, jeśli strona
>> producenta czy banku ma nieprawdziwe informacje? To świadczy o tym, że
>> firma ma klienta głęboko w d..., o niczym innym.
>
> Ostatnie zdanie jest prawdziwe i świadczy o tym,
> że niczego nie wywalczy, ale życzę mu powodzenia.
>
>
>
A jeszcze dodam, że firma która szanuje klienta potrafi ustąpić w
sprawie, w której z prawnego widzenia ma rację. Tak kiedyś działało
Sony, miałem przypadek, że upuściłem kamerę super8, nie pamiętam modelu
i obudowa się trochę rozeszła. Zaniosłem do serwisu (na Okopowej, między
Dzielną, a Żytnią) powiedziałem, że moja wina i niech to płatnie zrobią.
Jak odbierałem, to miłe zaskoczenie - zrobili gratis na GWARANCJI!!!
Ale to było ponad 15 lat temu, chyba już nie ma takich praktyk.
--
Cezary Grądys
c...@w...onet.pl
-
23. Data: 2014-10-03 09:13:03
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: JD <j...@g...com>
W dniu 2014-10-03 09:02, Czarek Grądys pisze:
> W dniu 03.10.2014 o 08:40, JD pisze:
>> W dniu 2014-10-03 08:29, Czarek Grądys pisze:
>>> W dniu 02.10.2014 o 23:23, Piotr Kosewski pisze:
>>>
>>>> Jest także szeroko rozpowszechnioną na świecie normą. Możesz z nudów
>>>> przejrzeć strony innych firm, których produkty kupujesz. Podobne zapisy
>>>> znajdziesz nawet na stronach banków - zaraz obok standardowego:
>>>> "Treści zawarte w Serwisie mają charakter informacyjny i nie stanowią
>>>> oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego".
>>>>
>>>> Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
>>>> za to obrażać.
>>>
>>>
>>> W takim razie czym mam się kierować przy wyborze oferty, jeśli strona
>>> producenta czy banku ma nieprawdziwe informacje? To świadczy o tym, że
>>> firma ma klienta głęboko w d..., o niczym innym.
>>
>> Ostatnie zdanie jest prawdziwe i świadczy o tym,
>> że niczego nie wywalczy, ale życzę mu powodzenia.
>>
>>
>>
> A jeszcze dodam, że firma która szanuje klienta potrafi ustąpić w
> sprawie, w której z prawnego widzenia ma rację. Tak kiedyś działało
> Sony, miałem przypadek, że upuściłem kamerę super8, nie pamiętam modelu
> i obudowa się trochę rozeszła. Zaniosłem do serwisu (na Okopowej, między
> Dzielną, a Żytnią) powiedziałem, że moja wina i niech to płatnie zrobią.
> Jak odbierałem, to miłe zaskoczenie - zrobili gratis na GWARANCJI!!!
> Ale to było ponad 15 lat temu, chyba już nie ma takich praktyk.
>
Ale Ty rozmawiałeś z ludźmi,
a on uderza w zarząd.
--
Pozdrawiam
JD
-
24. Data: 2014-10-03 09:49:15
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: JD <j...@g...com>
W dniu 2014-10-02 18:52, Marek pisze:
> Witam,
>
> - 2 tygodnie temu sprzedałem model A77 i zatrzymałem sobie kitowy
> obiektyw z uwagi na jego dobre właściwości optyczne i pełną
> kompatybilność z A99. Obniżyłem znacząco cenę sprzedanego body z tego
> względu.
Sprzedałeś body za tyle ile było warte bez obiektywu,
nie poniosłeś straty.
Nie w pełni kompatybilne szkło nadal możesz sprzedać
i nabyć kompatybilne.
--
Pozdrawiam
JD
-
25. Data: 2014-10-03 10:48:03
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: JD <j...@g...com>
W dniu 2014-10-02 18:52, Marek pisze:
> Witam,
>
> Chciałbym się Was zapytać o poradę w dość zaskakującej sprawie. Uważam,
> że wskutek błędu istniejącego na stronach Sony poniosłem stratę
> finansową. Skomentujcie czy dobrze interpretuję fakty i czy celowe jest
> domaganie się odszkodowania.
>
> Historia ma się następująco:
> - 2 lata temu kupiłem aparat fotograficzny Sony Alfa 77VQ z obiektywem
> SAL1650.
> - W międzyczasie pojawił się w sprzedaży aparat Sony Alfa 99V.
> - Zadecydowałem, że dozbieram kasę na zmianę sprzętu za jakiś czas.
> - Pół roku temu kupiłem obiektyw stałoogniskowy SAL80F18. Przed zakupem
> zweryfikowałem kompatybilność z Sony A99V w tym miejscu:
>
> http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-comp/SLT-A
99V/list?f=acc-lens
>
> Zrobiłem screenshota tej strony parę dni temu aby utrwalić istotne
> elementy gdyż firma zapowiedziała poprawienie błędu:
>
> https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aWVtenl
FNWtsX28/edit?usp=sharing
>
>
> - Oba obiektywy są w pełni kompatybilne z tym aparatem (czyli
> współpracują w trybie full frame)
>
> - 2 tygodnie temu sprzedałem model A77 i zatrzymałem sobie kitowy
> obiektyw z uwagi na jego dobre właściwości optyczne i pełną
> kompatybilność z A99. Obniżyłem znacząco cenę sprzedanego body z tego
> względu.
>
> - Kupiłem A99.
>
> - Obiektywy okazały się niekompatybilne w pełni. Aparat przełącza się w
> tryb APSC.
>
> - Napisałem reklamację w tej sprawie żądając jakiejś rekompensaty.
> Zaproponowałem odkupienie obiektywów, wymianę na inne ew. inne sugestie
> ze strony firmy Sony.
>
> - Dostałem następującą odpowiedź:
>
> Szanowny Panie,
>
> w nawiązaniu do złożonej przez Pana reklamacji chciałbym przeprosić za
> zaistniałe problemy, które Pana spotkały w związku z błędem na stronie.
> Zapewniam, że błąd zostanie wkrótce poprawiony. Informuję również z
> przykrością, że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy za zakupione przez
> Pana obiektywy, ani też wymiany na inny model.
>
> Z wyrazami szacunku,
> Kazimierz Lis
> SONY SUPPORT TEAM
>
> Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem
> obu tych obiektywów i byłem z nich zadowolony. Sęk w tym, że przedmiotem
> reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
> stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,
> że stoję z robotą.
>
Sugerowałbym zapytać jeszcze na pl.soc.prawo,
może dowiesz się więcej.
--
Pozdrawiam
JD
-
26. Data: 2014-10-03 11:33:21
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: mt <f...@i...pl>
W dniu 2014-10-02 18:52, Marek pisze:
Sorry, ale jesteś trochę sam sobie winien, po pierwsze obiektywy
oznaczone w Sony jako DT są z definicji aps-c:
http://www.sony.net/Products/di/en-us/products/lense
s/basics/compatibility.html
Po drugie każdy inny portal internetowy dotyczący sprzętu foto też o tym
informuje od lat.
Co do owej kompatybilności, to tak, jest kompatybilny, tak jak obiektywy
oznaczone jako DX w Nikonie też są kompatybilne, niekompatybilne są
obiektywy EF-S w Canonie, gdzie po zapięciu takowego do aparatu
pełnoklatkowego lustro może przywalić w obiektyw.
--
marcin
-
27. Data: 2014-10-03 11:43:15
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: XX YY <f...@g...com>
Am Donnerstag, 2. Oktober 2014 18:52:56 UTC+2 schrieb Marek:
> Witam,
>
>
>
> Chciałbym się Was zapytać o poradę w dość zaskakującej sprawie. Uważam,
>
> że wskutek błędu istniejącego na stronach Sony poniosłem stratę
>
> finansową. Skomentujcie czy dobrze interpretuję fakty i czy celowe jest
>
> domaganie się odszkodowania.
>
>
>
> Historia ma się następująco:
>
> - 2 lata temu kupiłem aparat fotograficzny Sony Alfa 77VQ z obiektywem
>
> SAL1650.
>
> - W międzyczasie pojawił się w sprzedaży aparat Sony Alfa 99V.
>
> - Zadecydowałem, że dozbieram kasę na zmianę sprzętu za jakiś czas.
>
> - Pół roku temu kupiłem obiektyw stałoogniskowy SAL80F18. Przed zakupem
>
> zweryfikowałem kompatybilność z Sony A99V w tym miejscu:
>
>
>
> http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-comp/SLT-A
99V/list?f=acc-lens
>
>
>
> Zrobiłem screenshota tej strony parę dni temu aby utrwalić istotne
>
> elementy gdyż firma zapowiedziała poprawienie błędu:
>
>
>
> https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aWVtenl
FNWtsX28/edit?usp=sharing
>
>
>
> - Oba obiektywy są w pełni kompatybilne z tym aparatem (czyli
>
> współpracują w trybie full frame)
>
>
>
> - 2 tygodnie temu sprzedałem model A77 i zatrzymałem sobie kitowy
>
> obiektyw z uwagi na jego dobre właściwości optyczne i pełną
>
> kompatybilność z A99. Obniżyłem znacząco cenę sprzedanego body z tego
>
> względu.
>
>
>
> - Kupiłem A99.
>
>
>
> - Obiektywy okazały się niekompatybilne w pełni. Aparat przełącza się w
>
> tryb APSC.
>
>
>
> - Napisałem reklamację w tej sprawie żądając jakiejś rekompensaty.
>
> Zaproponowałem odkupienie obiektywów, wymianę na inne ew. inne sugestie
>
> ze strony firmy Sony.
>
>
>
> - Dostałem następującą odpowiedź:
>
>
>
> Szanowny Panie,
>
>
>
> w nawiązaniu do złożonej przez Pana reklamacji chciałbym przeprosić za
>
> zaistniałe problemy, które Pana spotkały w związku z błędem na stronie.
>
> Zapewniam, że błąd zostanie wkrótce poprawiony. Informuję również z
>
> przykrością, że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy za zakupione przez
>
> Pana obiektywy, ani też wymiany na inny model.
>
>
>
> Z wyrazami szacunku,
>
> Kazimierz Lis
>
> SONY SUPPORT TEAM
>
>
>
> Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem
>
> obu tych obiektywów i byłem z nich zadowolony. Sęk w tym, że przedmiotem
>
> reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
>
> stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,
>
> że stoję z robotą.
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam,
>
> Marek
zero sznas.
przede wszystkim musialbzs udowodnic , ze poniosles strate , tzn sprzedales body
taniej , niz gdzbys je sprzedal gdybz bzlo w zestawie.
tzn gdybys za laczna sprzedaz body + obiektyw dostal wiecej , niz gdybys dostal
sprzedajac body i obiektyw oddzielnie.
tego nie ma sensu nawet proboowac udowadniac , penwie w rzeczwistosci sprzedajac
odzielnie dostaniesz nawet wiecej.
sprawa jest za mala zeby nia sie zajmowac procesowo. chyba ze sie ma takie hobby -
wytaczanie procesow.
jesli dobrowolnie nie zproponowali jakiejs rekompensaty /zadoscuczynienia za blad w
sronie literowej - chocby w postaci zaproszenia na pizze , to nie widze powodu do
zalamania.
oszustwa ze strony sony tez nijak nie moge sie dopatrzec.
-
28. Data: 2014-10-03 12:12:54
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: XX YY <f...@g...com>
>
>
> Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem
>
> obu tych obiektywów i byłem z nich zadowolony. Sęk w tym, że przedmiotem
>
> reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
>
> stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,
>
> że stoję z robotą.
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam,
>
> Marek
przede wszystkim musialbys udowodnic , ze poniosles strate , tzn sprzedales body
taniej , niz gdybys je sprzedal gdyby bylo w zestawie.
tzn gdybys za laczna sprzedaz body + obiektyw dostal wiecej , niz gdybys dostal
sprzedajac body i obiektyw oddzielnie.
tego nie ma sensu nawet proboowac udowadniac , pewnie w rzeczwistosci sprzedajac
odzielnie dostaniesz nawet wiecej.
sprawa jest za mala zeby nia sie zajmowac procesowo. chyba, ze sie ma takie hobby -
wytaczanie procesow.
jesli dobrowolnie nie zproponowali jakiejs rekompensaty /zadoscuczynienia za blad w
sronie internetowej - chocby w postaci zaproszenia na pizze , to nie widze powodu do
zalamania.
oszustwa czy tez nieuczciwosci ze strony sony tez nijak nie moge sie dopatrzec.
-
29. Data: 2014-10-03 12:53:15
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Piotr Kosewski" napisał w wiadomości
>> Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że
>> używałem
>Od niedawna w Internecie? :)
>https://shop.sony.eu/shop/mimes/openAccess/legal/te
rms-conditions/terms_and_conditions_pl_PL.html
>Punkt 16:
>"(...) Odpowiedzialność za decyzje podejmowane na podstawie
>informacji
>znajdujących się w Zawartości witryny (albo Treściach użytkownika)
>spoczywa wyłącznie na Użytkowniku."
A to akurat g* warty punkt - jesli obiektyw kupil konsument (sadzac po
"stoje z robota" - raczej nie), to nalezy sie zwrocic do sprzedawcy o
naprawienie niezgodnosci z umowa, poniewaz sprzet nie ma reklamowanej
wlasciwosci.
A ze to w miare oficjalna strona Sony, to tresc obowiazuje ...
J.
-
30. Data: 2014-10-03 13:26:57
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>
Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> napisał(a):
>Jeśli otrzymasz od Sony aneks do umowy, który mówi, że Twój konkretny
>obiektyw będzie działał w trybie FF na A99, to będzie to zapis w
>umowie, więc masz prawo dochodzić swoich praw.
Takie pismo kompletnie nic nie zmieni w szansach wygrania.
Pismo pisamem, a zakup zakupem, mogl kupowac do innego korpusu.
Musialby udowodnic, ze kupil obiektyw do konkretnego body i poniosl strate, a
tego nie da sie zrobic.
Byc moze wystarczy domniemanie, ale dowodu niet.