  • 21. Data: 2022-02-12 22:44:19
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2022 o 21:17, Myjk pisze:

    > W PHEVach (Outlander) jest mała bateria, raptem 12kWh,
    > wystarcza w grubych porywach na 50km. Tryb CHARGE ma
    > jak najbardziej uzasadnienie jeśli ktoś wyjeżdża
    > z miasta zjeżdżając w tym czasie cały prąd naładowany
    > z gniazdka i jedzie trasą do drugiego miasta. W trasie
    > może doładować baterię by w drugim mieście jechać znowu
    > na prądzie i nie smrodzić ludziom prosto w nos. Jak mam
    > dłuższą trasę to tak właśnie robię, siłą rzeczy jak tylko
    > mogę to korzystam z tego trybu, czyli się przydaje jak
    > najbardziej powinien być.

    Przecież pisałeś, że ty w zasadzie jak elektykiem z gniazdka tylko
    jeździsz, bo 50km zasięgu to powinno wystarczyć każdemu i gdyby ci żona
    nie marudziła... A teraz jakies brzydkie charge ze spalinki:P Kogo ty
    próbujesz oszukać, bo mnie wychodzi, że najbardziej siebie;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 22. Data: 2022-02-13 00:38:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > dłuższą trasę to tak właśnie robię, siłą rzeczy jak tylko
    > mogę to korzystam z tego trybu, czyli się przydaje jak

    System nie wspiera tego gdy nawigacja w użyciu?

    > Jak wszystkiego, tak i z tego trybu, trzeba korzystać
    > z głową -- a nie jak pismaki, vide taki zachar, co włączą
    > tryb CHARGE na postoju i się dziwią że spalanie wychodzi
    > 15L/100km. No a ile ma wychodzić skoro silnik się wtedy
    > kręci na 3000-4400 obrotów/min.? I żeby było ciekawiej
    > to jeszcze nie wyjadą tego co naładowali, a przecież
    > średnia zużycia paliwa wtedy by spadła.

    No cóż...

  • 23. Data: 2022-02-13 15:51:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-12-lutego-2022 o 18:35, Cavallino pisze:

    > Mylisz się, ten tryb ma sens.
    > Służy do tego, żeby naładować baterię ze spaliniaka PRZED wjazdem do
    > miasta, a w mieście już jechać na prądzie i nie smrodzić.

    A w czym jest lepszy/gorszy od Opla Ampera gdzie silnik spalinowy
    definitywnie TYLKO ładuje baterie (jest zoptymalizowany) i nie napędza
    bęzpośrednio kół?

    Dlaczego to rozwiązanie się nie upowszechniło? Chyba prostrze i tańsze i
    bardziej uniwersalne niż skomplikowane przekładnie toyoty.

  • 24. Data: 2022-02-13 17:41:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 13.02.2022 o 15:51, _Master_ pisze:
    > Chyba prostrze i tańsze i bardziej uniwersalne niż skomplikowane
    > przekładnie toyoty.

    Przekładnie Toyoty są kompletnie nieskomplikowane z inżynierskiego
    punktu widzenia. Znacznie prostsze niż skrzynia biegów. I całkowicie
    bezawaryjne.

    --
    MN

  • 25. Data: 2022-02-13 19:04:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-13-lutego-2022 o 17:41, Marcin N pisze:

    > Przekładnie Toyoty są kompletnie nieskomplikowane z inżynierskiego
    > punktu widzenia. Znacznie prostsze niż skrzynia biegów. I całkowicie
    > bezawaryjne.

    To ja wiem ale jak to się ma do Ampery?

  • 26. Data: 2022-02-13 19:40:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 13.02.2022 o 19:04, _Master_ pisze:

    > To ja wiem ale jak to się ma do Ampery?

    Oglądałem kilka naukowych filmów nt. hybryd Toyoty (jest kilka takich w
    YT). Toyota próbowała zrobić silnik spalinowy tylko do ładowania
    elektrycznego, ale to jest mniej ekonomiczne od toyotowej klasycznej
    hybrydy. Oni poświęcili badaniom dwadzieścia lat. Zrobili perełkę.

    Szkoda, że urzędasy teraz rzucają im kłody pod nogi - zgaduję, że to
    lobby niemieckich producentów diesli naciska, żeby Toyota za bardzo im
    nie uciekła.

    --
    MN

  • 27. Data: 2022-02-13 20:33:52
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wiem co Toyota pisze/mówi o swoich produktach (czasem się nawet zgadzam)
    Wiem co pisali o elektrykach jako takich a teraz powinni odszczekać ;-)
    (nie jestem w elektrycznej sekcie) Stwierdzam tylko fakt zmiany POGLĄDÓW.

    hybrydy dopracowywali wiele lat. Ale technologia poszła do przodu.

    Widziałem już silniki będą ce jednocześnie "prądnicami" bez korbowodów,
    rozrządów...

    https://e.autokult.pl/40925,odkrywamy-tajemnice-siln
    ika-bez-korbowodow-tworcy-odpowiadaja-na-pytania-czy
    telnikow-autokultu

    "M.Ż.: Jaka jest sprawność Waszego silnika z wolnym tłokiem?
    S.C.: Potencjalnie możemy osiągnąć 50 proc. sprawności przy zamianie
    energii chemicznej (paliwa) na elektryczną. Sprawność porównywalnego
    generatora z zapłonem iskrowym w obecnych na rynku hybrydach szeregowych
    wynosi 30 proc."

  • 28. Data: 2022-02-13 20:54:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 13.02.2022 o 20:33, _Master_ pisze:
> [...]
    > energii chemicznej (paliwa) na elektryczną. Sprawność porównywalnego
    > generatora z zapłonem iskrowym w obecnych na rynku hybrydach szeregowych

    Tylko się cieszyć...

    --
    MN

  • 29. Data: 2022-02-13 23:00:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Feb 2022 00:38:08 +0100, ii

    > System nie wspiera tego gdy nawigacja w użyciu?

    Jaki system i tego -- czego?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2022-02-14 12:49:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/02/2022 19:57, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > Tłumaczę ci jak debilowi, po raz ostatni. Nijak się mają PHEV do "wałka
    > blue diesel", bo tryb CHARGE jest trybem ZAWSZE wymuszonym przez
    > użytkownika, a skoro użytkownik ma w dupie czy jeździ na prądzie czy na
    > silniku w takim PHEV (jak postawiona była teza pismaka), to i trybu CHARGE
    > nie używa, szczególnie że silnik wtedy chodzi na wysokich obrotach i przy
    > każdym wciśnięciu gazu jeszcze te obroty podbija na poziom 4-5k obrotów
    > przez co jazda jest zwyczajnie nieprzyjemna. W trybie SAVE czy HEV niczym
    > się nie różni od zwykłych HEV, za to ma znaczną przewagę nad klasycznymi

    Tlumacze ci jak debilowi, ze to jest problem hybryd/ich producentow, ze
    na to pozwalaja, a nie ich uzytkownikow, ze to wykorzystuja i to bez
    najmniejszej ingerencji w oprogramowanie samochodu.